Buitentemperatuurmeter

Gestart door s9601694, 27-10-2003 16:17:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

s9601694

Hey,

Ik heb het gevoel dat mijn buitentemperatuurmeter te hoog aangeeft...

Vanochtend +2 graden terwijl het volgens mij (en de digitale thermoteters langs de weg) minstens -2 was.

Kan het zijn  dat mijn thermometer afwijkt en kan je hem laten ijken ofzo?

oh ja nog iets: wat is de tellerafwijking ongeveer op een 850 glt?
----
Who's car is this? It's a Volvo baby..

Reitse

Buitentemperatuurmeterafwijking heb ik geen idee van, die digitale dingen buiten geven ook wel eens verkeerde waarden aan.

Voor wat betreft de tellerafwijking van de GLT. Ik ben ooit een keer door Nijverdal gereden waar ze in het dorp op grote borden je huidige snelheid aangaven. Ik zat op een te verwaarlozen afwijking. 50 op teller was ook 50 op dat bord.

Tjeerdk

Citaat van: Reitse op 27-10-2003 22:06:23

Voor wat betreft de tellerafwijking van de GLT. Ik ben ooit een keer door Nijverdal gereden waar ze in het dorp op grote borden je huidige snelheid aangaven. Ik zat op een te verwaarlozen afwijking. 50 op teller was ook 50 op dat bord.

Het is vrij makkelijk te controleren wat de afwijking in snelheid is: als je 120 rijdt, doe je over 2 km dus 1 minuut. Als je constant op de snelweg 120 rijdt (liefst met cruise control) kun je over een paar km kijkt hoeveel je rijdt. Mijn auto V70 classic rijdt 120 als de teller op 124 staat.
Overigens heb ik een boardcomputer, die ook gemiddelde snelheid weergeeft. Als je de snelheid vastzet (cc) en je drukt even de knop van de boardcomputer in als hij op snelheid staat, dan verschijnt meteen je huidige snelheid (= gem). Mijn boardcomputer is nauwkeuriger dan de gewone snelheidsmeter. (120 km= 120 km)

s9601694

OK heren, bedankt! Het is voor mij, na 6 jaar 240, even schrikken als ik het gevoel heb dat ik 100 rijd en mijn teller 160 aangeeft.. Nu weet ik dat dat ook ongeveer de juiste snelheid is dan.. EN ik weet dat ik afgelopen weekend echt de 200 heb getoucheerd (dat durfde ik wel aan na een grote beurt en nieuwe distributie riem)..

Maar heeft  niemand ervaringen met de buitentemp meter?

alvast bedankt!
----
Who's car is this? It's a Volvo baby..

MARCELO

buiten temparatuur sensoren worden door weersinvloeden aangetast en gaan daardoor afwijken van de werkelijke temparatuur, ga even langs bij de dealer en bestel even een nieuwe, kosten ongeveer 20 eurotjes en dan weet je het zeker dat het goed is ;)

haya

Waar zit dat ding? In de bumper? Is ie makkelijk zelf te vervangen?

Edwin

Citaat van: haya op 10-12-2003 13:50:52
Waar zit dat ding? In de bumper? Is ie makkelijk zelf te vervangen?

Als je voor de auto staat met je neus richting de gril, zit ie aan de rechterkant achter hetzelfde roostertje als waar links het sleepoog zit. Het zit geklikt op een beugeltje en zit eruit als soort van rond langwerpig kokertje dacht ik. Als je onder de voorspoiler kijkt achter het roostertje zie je hem direct zitten.

gr. Edwin.  8)