Adres voor fixen van audio omg. Groningen

Gestart door gbb, 31-01-2009 20:45:30

Vorige topic - Volgende topic

gbb

Wie weet er een geschikt adresje Groningen of omstreken die naar mijn audio kan kijken en het zo kan aansluiten dat er wel fatsoenlijk geluid uitkomt?

Het probleem is dat de radio en boxen goed zijn (vorig jaar gekocht) maar dat de radio verkeerd is aangesloten, althans dat is mij verteld door de verkoper van een automaterialen zaak.

gr,

Giel

Jeff

Kan je wat meer info geven?

Wat voor systeem het omgaat en eventueel foto's hoe je het hebt aangesloten..? ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

gbb

Het gaat om een pioneer radio met 2 pioneer boxen, de boxen heb ik vorig jaar gekocht en waren toen de beste die ze bij pioneer hadden van 13cm, als ik ze even in een andere auto zet komt er een goed geluid vanaf.

Achter de radio is het een rommeltje van draden etc. Het is wel aangesloten met een iso stekker.
Verder weet ik er heel weinig van, bij een automaterialenzaak hebben ze geluisterd en die zeggen dat de radio waarschijnlijk niet goed is aangesloten..

Bij de dealer hoef je hier niet aan te komen met een volvo ouder dan 5 jaar en automaterialenzaken bouwen vaak alleen nieuw verkochte apparatuur in.

elmarconi

Als je hulp wilt, moet je zelf ook wat doen.

Citaat van: gbb op 03-02-2009 11:38:00
Het gaat om een pioneer radio met 2 pioneer boxen, de boxen heb ik vorig jaar gekocht en waren toen de beste die ze bij pioneer hadden van 13cm, als ik ze even in een andere auto zet komt er een goed geluid vanaf.

Radio is dus goed of de boxen zijn goed? Boxen neem ik aan.
Andere radio even proberen een optie?

Achter de radio is het een rommeltje van draden etc. Het is wel aangesloten met een iso stekker.
Verder weet ik er heel weinig van, bij een automaterialenzaak hebben ze geluisterd en die zeggen dat de radio waarschijnlijk niet goed is aangesloten..

Briljante conclusie.

Bij de dealer hoef je hier niet aan te komen met een volvo ouder dan 5 jaar en automaterialenzaken bouwen vaak alleen nieuw verkochte apparatuur in.

Koop een radio van 3 tientjes en laat 'm erin zetten  ;)
Fout zal wel zitten in de verbinding van ISO stekker op originele volvo-draden zitten.
Wat werkt wel? Balance L/R? Fader F/R?

Standaard ISO kabelkleuren even googlen.  Boxen eraf, en meten is weten.

--
Autogas Inside . . .

t5karel

Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Laserblue

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

gbb

Bedankt voor de antwoorden. Hier ga ik het wel mee redden  ;)

Laat de uitkomst nog wel even weten.

gbb

2 maand verder inmiddels maar het geluid is nu helemaal goed.
:eusa_dance:

Eerst heb de bedrading achter de radio op orde gebracht door alle oude meuk er uit te trekken en een nieuwe iso stekker te plaatsen.
Daarna heb ik orginele speakers in de achterportieren geplaatst, orgineel ivm de pasvorm. Hierna was het al stukken beter maar nog niet goed genoeg.

Daarom heb ik er een actiefe subwoofer van JBL in gezet. Wat mij betreft een echte aanrader omdat deze relatief weinig ruimte inneemt maar wel goede prestatie's levert. Het gaat om de onderstaande sub:

Deze heb ik op een stuk mdf bevestigd met aan de onderkant zelfklevende klitteband. Hierdoor staat de sub stevig maar kan 'ie er ook zo weer uitgehaald worden als ik veel spullen moet vervoeren.

Hierna heb ik in het dashboard 2-weg speakers geplaatst, ook van JBL. Hierdoor is het geluid veel ruimtelijker geworden.
Als laatste heb ik de pioneer radio-cd vervangen door onderstaande Clarion:

Ook deze kan ik echt aanraden. Het uiterlijk past goed bij het sobere 850 dashboard en de kleuren zijn perfect in te stellen zodat ze overeenkomen met de dashboardverlichting.
Het geluid is na het plaatsen van de clarion nog veel beter.

Overige functie's die me zeer goed bevallen:

-sd geheugenkaart: werkt heel snel en geen gerotzooi meer met cd's
-event. kun je ook ipod etc. aansluiten.
-bluetooth: streaming werkt zeer goed en geluid v/d carkit doet niet onder voor een gemiddelde parrot, ook de voicedailing werkt uitstekend.

en dat alles voor € 119,-!  Dit apparaat heeft me echt verrast.

Bij elkaar zijn de kosten €310,- ervan uitgaande dat er 4 std. speakers aanwezig zijn.

Misschien heeft iemand die een goed geluid en een carkit wil hebben maar voor een paar honderd euro klaar wil zijn er wat aan. Ik ben in ieder geval dik tevreden zo. :)

Gr,

Giel