help mij met het maken van een keuze ....

Gestart door leon10-e, 02-04-2009 14:24:59

Vorige topic - Volgende topic

leon10-e

Nadat mijn Volvo 850 afgelopen vrijdag mijn leven heeft gered  :eusa_clap:, is hijzelf helaas overleden  :'(.

Nu sta ik voor de keuze van zijn opvolger en kom ik uit op 2 mooie exemplaren.
Echter.... welke te kiezen  ???

De keuzes zijn:

Volvo 850 2.5 TDI 27-08-1996 DIESEL

Volvo V40 1.8 Comfort 13-02-1998 LPG G3

Beiden zijn station. Aanschafsprijs is bijna gelijk.
Ik rij zo'n 20.000 km per jaar. Wat is de beste keuze volgens jullie???
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

rovelra

Reitse

Ga eens met die V40 rijden... dan weet je zelf wel wat de beste keuze is ;)

ief

Het geluid van een 5 cilinder roffel zit niet in een V40 he? Maar dat wist je natuurlijk al. :eusa_whistle:
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

blauweroffel

Dag,

Wat vind je belangrijk?
Diesel: zuinig, pittig, lang doorrijden (1:14 a 1: 15) met één tank =weining tanken, prijs diesel hoog
LPG: net zo zuinig als benzine  ;D (1:9), vaker tanken, prijs bijna 1/3 van diesel.
Belasting G3 voordeliger dan belasting diesel en iets milieuvriendelijker

Zelf rij ik V70 op gas G3, (en hiervoor 850 2.5i 20v op gas) heb ook ooit diesel gereden, maar ben nu zeker een stuk goedkoper uit (rij privé 30.000 per jaar) en dat terwijl ik zelf een lpg installatie heb laten inbouwen.
Heb er nu bijna een ton mee gereden en letterlijk en figuurlijk geen centje pijn.

Aldus een zwaar bevoordeelde lpg rijder ;D

Als ik jou was ging ik op zoek naar een 96'er 850 op gas. motoren zijn onverwoerstbaar bij rijden op gas. Is misschien nog wel beter dan V70 classic, hebben nl iets andere motor, lees wat gevoeliger op gas.

groet

BR

DirkT?

Ik bezit op dit moment o.a. een V40 T4 uit 1998 met een LPI installatie en ik moet zeggen dat ik een erg tevreden bestuurder ben.
Nu is deze 1,5 week geleden bijna totalloss gereden door een 81-jarige bejaarde stadsgenoot en toen ben ik al gelijk
gaan kijken naar een 855 of V70 Classic (op LPG.) 

Waarom:
- net wat meer ruimte (gezinsuitbreiding),
- onderdelen zijn mijns inziens net wat goedkoper,
- meer kennis beschikbaar op diverse fora,
- net wat meer auto / blik om je heen.
- kwaliteit van gebruikte materialen ligt een stuk hoger.
- en het is gewoon een mooie wagen om te zien.
- enige wat mij bij een 850 misschien tegen zal staan is het vierkante dashboard wat bij de V70 classic iets moderner oogt.

(Gelukkig wordt mijn V40 nu helemaal hersteld en mag ik er nog even in doorrijden maar die 855 / V70 komt er!!)
Je keuze voor een diesel bij 20.000km p/jaar begrijp ik niet helemaal?

hathü

Ik rij diesel, kom weinig aan de pomp,1x per 1000 afgelegde km,s. Betaal veel motorrijtuigenbelasting, heb tot nu toe weinig onderhoudskosten.
Ik ben een zwaar bevooroordeelde dieselman :eusa_whistle:.

Mijn advies ga rijden met een roetmobiel en ervaar de power. Vooral op de snelwegen is het een fantastische reiswagen.(zou wel een TDI met automaat nemen, is een fijne combinatie)  ;)

rifwachter

"de 850 heeft mijn leven gered"

Dan is volgens mij de keus niet meer zo lastig, de 850 dus.

succes met je keuze,

Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

FGG

De 850 is gewoon een klasse hoger dan de V40. Dat resulteert in een verhoogd comfor, verhoogde veiligheid en verhoogde kwaliteit.

De 850 dus.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

t5karel

The one and only eight fifty nathuurlijk ;D.Alhoewel het comfort bij mij mij wel tegenvalt :eusa_shifty:
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

onnaj

Mijn broer had voorheen een S40 2.0 en moet zeggen dat die ook prima reed, maar de 850 is echt een klasse hoger.

Ik zou overigens voor een 2.5 10V/20V op LPG G3 gaan dat is een stuk voordeliger rijden gezien het ongunstige belastingklimaat voor de dieselrijdende Nederlander. De 850 en ook S/V70 motoren op benzine kunnen net zoveel kilometers maken als de TDI. 500d km+ zijn zeker geen uitzonderingen, ik zie de 1.8 van de V40 dat niet redden.

Een TDI rijdt trouwens ook errug fijn, heeft veel koppel en met chip is ie nog erg snel voor zo'n zware auto. Ik mis nu met mijn 20V toch wel het koppel van de diesel maar de 5 cylinder roffel komt t best tot zijn recht bij de benzineversies, hoewel de diesel een best aardige roffel heeft voor een diesel.

Duvel

elmarconi

Citaat van: blauweroffel op 02-04-2009 14:35:42
Als ik jou was ging ik op zoek naar een 96'er 850 op gas. motoren zijn onverwoerstbaar bij rijden op gas. Is misschien nog wel beter dan V70 classic, hebben nl iets andere motor, lees wat gevoeliger op gas.

???  Ik denk dat je in de war bent met de V70's vanaf MY99 die geen hydraulische klepstoters hebben. Maar dat onderwerp is al vaak genoeg aan de orde geweest.

Als je de keuze hebt tussen eentje met of eentje zonder hydro stoters zou ik voor LPG voor de hydro's gaan. 
--
Autogas Inside . . .

blauweroffel

citaat

???  Ik denk dat je in de war bent met de V70's vanaf MY99 die geen hydraulische klepstoters hebben. Maar dat onderwerp is al vaak genoeg aan de orde geweest.

Als je de keuze hebt tussen eentje met of eentje zonder hydro stoters zou ik voor LPG voor de hydro's gaan. 

einde citaat

Klopt helemaal (ik heb dan ook een MY2000) >:(

BR