Interieur blower probleem : PROBLEEM OPGELOST !

Gestart door MartijnHS, 03-04-2009 16:39:53

Vorige topic - Volgende topic

MartijnHS

Dag allen,

Ik heb gelijk even een technische vraag waar ik niet echt uitkom.
Mijn V70 uit '98 heeft wat kuren met de blower,als ik deze voluit zet dan gaat wel degelijk de blower draaien maar er is amper luchtstroom waar te nemen bij de roosters.
Als ik het linker en rechter roostertje dicht zet komt er wel 'wat' warme en koude lucht door het middenconsole,maar de draaiknop naar de voorruit laat het echt afweten,de blower draait wel maar er is geen luchtstroom naar de voorruit toe  ???

Ik heb zelf al het interieurfilter bekeken maar deze was vrij schoon,en ook zonder filter maakte het geen verschil uit. Ik meende hier ergens te lezen dat het een slang/aansluit-stuk kun zijn wat is losgeraakt,maar als ik naar foto's hier op het forum kijk moet mijn kachelmotor uit 1 geheel bestaan.

Ik hoop dat iemand hier een zinnig antwoord op kan geven,ik moet er wel bij zeggen dat mijn technische kant uiteraard ook beperkingen heeft  ;)

Groetjes Martijn

thuur

Heb je ECC of handbediende verwarming/airco?

Gr :D

elianmars

Ik vermoed dat er een stelmotortje kapot is, of niet wil meewerken.

MartijnHS

Ik heb een ECC !, ik heb het handschoen-vakje losgehaald,en daar zag ik een zwart pennetje uitsteken wat beweegt als ik de keuze knop bedien,of zitten er meer motortjes/klepjes in ?

thuur

Knipperen de ECC lampjes als je de auto start? Zo ja: foutcodes (laten) uitlezen.

Gr ;)

MartijnHS

Nee,alles lijkt vrij normaal te werken,geen lampjes die knipperen en ook geen rare geluiden.
Is het 'makkelijk' om zelf te kijken onder het dashboard of er een klep blijft hangen of moet er dan echt veel gesleuteld worden ?

Gr Martijn

nakkie

Ik heb hetzelfde probleem gehad maar dan met ventillatie op de voeten . Bleek dat de huls van het motortje wat over de as heen gaat gebroken te zijn. Is gewoon een uitstekend buisje (zit aan het stelmotortje vast) dit schuift over het vierkante stangetje wat de klep bediend.

zyra

Ik heb deze auto ook bekeken.. Het lijkt alsof er iets voor de roostertjes zit waardoor de lucht niet naar binnen kan worden geblazen. De motor zelf hoor je heel duidelijk en je voelt een hele lichte luchtstroming maar daar houdt het mee op.

Ik denk dus niet dat Nakkie's tip hierbij de oplossing zal geven.. Iemand anders tips voor Martijn? met beslagen ramen kan hij nu niet eens de blower aanzetten wat ook goed behoort te werken bij de apk keuring..

arjenT5R

En als je um op recirculeren zet blaast ie dan wel hard?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Theostek

luchtlekkage tussen luchtverdeelhuis en dashboard.

waarschijnlijk afdicht band die los heeft gelaten of niet goed terug gemonteerd.
Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

zyra

Citaat van: arjenT5R op 22-04-2009 17:46:35
En als je um op recirculeren zet blaast ie dan wel hard?

nee dit maakt geen verschil uit ;)

Theo, ik zal het doorgeven aan de persoon in kwestie want volgens mij komt ie hier niet meer ;)

MartijnHS

Natuurlijk kom ik hier wel ;) was even foto's aan het maken voor het forum !  :P

Ik heb net weer even alles bekeken maar nakkie's antwoord gaat denk ik helaas niet op,het stelmotortje aan de onderkant van het stuur draait/werkt gewoon mee als ik de keuzeschakelaar bedien.
Ook het stelmotortje aan de kant van het dashboardkastje draait ook gewoon driftig rond.
En ook op re-circuleren komt er nog amper lucht uit de roostertjes.
Als je op de snelweg rijd dan komt er (raar genoeg?) wel veel lucht uit de roosters,maar dit staat toch niet in verbinding met de buitenlucht ??

Groetjes Martijn  :-\

MartijnHS

Citaat van: Theostek op 23-04-2009 07:43:40
luchtlekkage tussen luchtverdeelhuis en dashboard.

waarschijnlijk afdicht band die los heeft gelaten of niet goed terug gemonteerd.

Lijkt me ook onwaarschijnlijk...denk ik hoor want als ik mn hand achter de radio steek dan voel of hoor ik ook geen luchtlekkage,het lijkt alsof er een klep dichtzit maar de motortjes draaien wel  ???

nakkie

De motortjes kunnen wel draaien maar ze moeten de as wat de klep bestuurt ook meenemen.

MartijnHS

Citaat van: nakkie op 25-04-2009 11:04:40
De motortjes kunnen wel draaien maar ze moeten de as wat de klep bestuurt ook meenemen.
Check :),ik had dat al 'doorgestreept' omdat je duidelijk de kleppen hoort bewegen/rammelen als je het buisje-waaraan het asje zit beweegt.

Ik ga maandag de dealer maar is even het licht laten schijnen over mijn roffel,mocht er wat interessants uitkomen dan horen jullie dat.

Martijn