Mijn T-5R laten chippen bij European Tuning

Gestart door Mart5rin, 24-11-2009 22:03:51

Vorige topic - Volgende topic

Domaso

FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Ludo

Citaat van: spekkie99 op 30-11-2009 13:04:32
En voor de 2e keer is deze thread gekaapt voor een onzin discussie  :eusa_wall:

Waar was er dan een zinnige discussie.   ???

:evil:

M a r c

Mijn god zeg... wat een hoop onzin weer  :-X

Maar even voor de goede orde; Martin had me vóór de tuning net zitten vertellen die ie (voor véél geld) zijn T-5R bij de dealer helemaal had laten nakijken en in orde had laten maken. Dan mag je er eigenlijk toch wel vanuit gaan dat ook de ontsteking helemaal in orde is. Daar komt bij dat wanneer er een probleem is met de ontsteking je eigenlijk geen motorschade kunt veroorzaken, wat echter wél het geval is wanneer de pomp niet meer voldoende opbrengst heeft en dát kun je alleen maar checken door de AFR te meten.

Nu kriig ik wel altijd kippevel als ik 'commentaar' krijg van mensen die ergens de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt... en die mij beoordelen op wat ze van een ander "bepaald iemand" horen  :eusa_snooty:

Wij doen al meer dan de gemiddelde "chippert" aan preventieve checks en afstelwerkzaamheden (all-in met de prijs) en toch krijg je dan nog commentaar.... wel altijd van hetzelfde "soort" mensen, dus wat dat betreft lig ik daar niet wakker van  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Marijn Degens

Citaat van: M a r c op 30-11-2009 16:47:51

Maar even voor de goede orde; Martin had me vóór de tuning net zitten vertellen die ie (voor véél geld) zijn T-5R bij de dealer helemaal had laten nakijken en in orde had laten maken. Dan mag je er eigenlijk toch wel vanuit gaan dat ook de ontsteking helemaal in orde is. Daar komt bij dat wanneer er een probleem is met de ontsteking je eigenlijk geen motorschade kunt veroorzaken, wat echter wél het geval is wanneer de pomp niet meer voldoende opbrengst heeft en dát kun je alleen maar checken door de AFR te meten.

Nu kriig ik wel altijd kippevel als ik 'commentaar' krijg van mensen die ergens de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt... en die mij beoordelen op wat ze van een ander "bepaald iemand" horen  :eusa_snooty:

Wij doen al meer dan de gemiddelde "chippert" aan preventieve checks en afstelwerkzaamheden (all-in met de prijs) en toch krijg je dan nog commentaar.... wel altijd van hetzelfde "soort" mensen, dus wat dat betreft lig ik daar niet wakker van  ;)

Amen.. slotje op topic?

PaulBroere

om even Marc betoog te ondersteunen:

ik kwam ook mijn (volledig dealeronderhouden, 4000km terug grote beurt) laten chippen + draagarmen vervangen.

Marc heeft zelfstandig geconstateerd dat de turbodruk-regelklep niet goed was en dit opgelost vóór er getuned werd.
Daarna met een voorzichtige proefrit vastgesteld of de mengverhouding goed was en de turbodruk goed bleef.

Na wat fijn-afstelling en nog ene proefrit ben ik met een perfect rijdende auto weggereden... Hij heeft goede aandacht besteed aan het tunen... ik ben tevreden!
Auto's:
- Porsche taycan Sport Turismo (2023)
- BMW Z4M Roadster
- Mazda MX-5

Mart5rin

Citaat van: Marijn Degens op 30-11-2009 16:53:03
Citaat van: M a r c op 30-11-2009 16:47:51

Amen.. slotje op topic?
Citaat van: PaulBroere op 30-11-2009 20:46:51
om even Marc betoog te ondersteunen:

ik kwam ook mijn (volledig dealeronderhouden, 4000km terug grote beurt) laten chippen + draagarmen vervangen.

Marc heeft zelfstandig geconstateerd dat de turbodruk-regelklep niet goed was en dit opgelost vóór er getuned werd.
Daarna met een voorzichtige proefrit vastgesteld of de mengverhouding goed was en de turbodruk goed bleef.

Na wat fijn-afstelling en nog ene proefrit ben ik met een perfect rijdende auto weggereden... Hij heeft goede aandacht besteed aan het tunen... ik ben tevreden!
Als initiator van deze Topic wil ik graag afsluiten met te zeggen dat het alleen mijn bedoeling was om mijn ervaring met anderen te delen over de aanpak, aandacht  en kundigheid van Marc, en  the experience van het voor-en na karakter van de auto. Verbazingwekkend was ook het aantal reacties en met name de inhoud op dit topic.
Het besparen op een wezenlijk onderdeel van de stage -0   de bekabeling van de bobine naar de bougies was mijn eigen fout, de enige... De dealer heeft nog gevraagd of ze naast de bougies, de bekabeling en verdelerkap moesten vervangen.
Hier blijkt meer dan eens de ketting is net zo sterk als........ Tot slot sluit ik mij aan bij Paul zijn ervaring, ik kan ET van harte aanbevelen.

Groet,

Martin