help mij met het maken van een keuze ....

Gestart door leon10-e, 02-04-2009 14:24:59

Vorige topic - Volgende topic

RNB

Ik heb een V40 1.8 op gas gehad, was mijn eerste Volvo, maar als ik eerder in een latere 850 of vroege V70 had gereden had ik deze warschijnlijk wel gekozen.

Ik zou alleen niet zo snel voor een op LPG met ringtank gaan, kan je niet heel veel km op rijden. Ik had een verbruik van +/- 1:10 tegen 1:11.5 voor benzine.

(ik weet dat ik niet echt kan oordelen over een 850/v70, heb er alleen maar proef mee gereden :) tot ik de S80 tegen kwam)

enigste wat misschien je tegen kan houden zullen de kosten zijn van de wegenbelasting of de verzekering. Maar je heb al een grote gehad, en dan zou een V40 een echte stap terug zijn denk ik.
Wegligging van een Phase 1 V40 is niet heel fantastisch.......

jan piet

Na 267.000km dieselen in een V70 automaat in ongeveer 2,5 jaar durf ik gerust te zeggen dat het zálig rijdt. Veel koppel, rustig, maar snel genoeg als je daar behoefte aan hebt. Een verbruik van 1:15 is goed te realiseren, zuiniger kan als je je voet beheerst. Zélf zat ik altijd +20-30km/u hoger op de snelweg.
Heb nu om maar 2 redenen géén diesel terug:
Ben net als zelfstandige begonnen, en vindt bijtelling voor een 740 wel errug interessant, en wilde wel weer es gas onder de kap ipv die rustige dieselbrom ( had alweer ruim 450.000 gedieseld in ongeveer 4 jaar).

Mijn volgende auto? Een 850 op gas, liefst een geblazen of op z'n minst een 20V.
V40's zijn best mooi. vanaf de buitenkant, want van binnen zit je klem! Althans ík zit er voor geen meter in.

Gr, JP

UserID6342

Phase II V40 zakelijk nieuw gekocht en in garantieperiode omgeruild met bijbetaling uiteraard voor nieuwe S-60 D5, niets anders als problemen gehad met de V40, dus wat mij betreft nooit meer zo'n ding. V40 had overigens nog geen 75.000 km gelopen. Als je wilt weten wat er allemaal aan is geweest, geef maar een gil.

GeertG

Natuurlijk zijn we allemaal bevooroordeeld hier  ;)
Maar ga gewoon in beiden een ritje maken en overtuig je van wat wij je hier vertellen   :)

En stel de vraag ook eens op het V40 forum  ::)

Succes met je keuze en alvast gefeliciteerd met je 'nieuwe' 850  :D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

V70 classic

Het is gewoon hoe gebruik je je wagen.
Voor ruimte en comfort de 850/70 .

Maar als ik even naar de stad moet voor iets kleins pak ik de Matiz.
Zo een V70 moet je tegenwoordig insmeren met vaseline wil je hem in een parkeervak krijgen  :eusa_shifty: .

Ok dat is overdreven, maar je begrijpt de boodschap.

Doe je veel snelweg zeg ik de 850/70 TDI.
Gas geen ervaring mee  :eusa_boohoo: .
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

jumbo4u2

Eehm om het makkelijker te maken, misschien een s70 op gas...

Jumbo

leon10-e

We hebben al een S70 op benzine (van mijn vriend).
Ik denk dat ik mijn beslissing puur op het kostenplaatje gaat maken en dat het dan toch de V40 wordt. Wel een stuk kleiner, maar nog altijd voldoende ruimte voor onze behoefte.
In elk geval bedankt voor jullie suggesties.

GT

Gooi de deur van de V40 eens dicht.....luister goed. Doe dit daarna met de 850. Klinkt meer solide denk ik!!!!

RNB

Citaat van: GT op 06-04-2009 17:29:39
Gooi de deur van de V40 eens dicht.....luister goed. Doe dit daarna met de 850. Klinkt meer solide denk ik!!!!

De deur van de V40 is eigenlijk nog best zwaar, zo heel veel verschil hoorde ik er niet tussen....

GT

Ik vind het blikkerig en licht klinken???Jij niet.

Mijn pa had een v40....de 850 voelt wat degelijker aan.

Jorg Vseventy

Ik heb voor de V70 een V40 1.8 uit '96 gehad. Beide auto's gewoon op benzine. De V40 was een fijne auto om mee te rijden, maar ik vond het vermogen niet over houden. Het aantal PK's in de V70 is niet bijzonder veel hoger, maar het koppel van de 2.5 motor is wel veel hoger. Het rijd dus veel rustiger en (met de caravan) veel prettiger.

Als ik voor een andere Volvo moest kiezen, zou ik weer een 5-cil. kiezen...

20.000km is mijns inziens te weinig om een diesel te rijden.

FranKTM

Met jou citaat van; de 850 heeft mijn leven gered,
zou ik ook zeggen 850.

de reden waarom ik een 850 heb gekocht is al eerste,
-ik ben alleen al onder de indruk van het uiterlijk.
-rijd heerlijk ( leuke roffel)
-met oog op veiligheid vond ik "de tank" aantrekkelijk en het oogt nog steeds modern!

verder zou test rijden ook de manier wezen waarop je een keuze zou kunnen maken  ;)

succes met de keuze
ps en maar goed dat de 850 de klap heeft opgevangen  :eusa_clap: