erfenis van slechte sleutelaars (op verzoek gewijzigd)

Gestart door Hendrix, 03-04-2009 21:48:24

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: Guido S70 op 03-04-2009 23:45:51
He Arjen, zomaar het woord keerring juist gespeld! Chapeau!!!

Ja ja, hij leert het wel!  :eusa_clap:

UserID6342

Andere optie kan ook nog zijn, als je er tenminste een beetje bij kunt komen. Na het inspuiten met kruipolie, WD40, cola, noem  maar op met een kleine goed scherpe centerpoint het restant een tik te geven tegen de klok in zodat tie misschien los schrikt.

HanV70

Je geeft ook door dat de keerring een beetje zweet aan de onderkant, deze kering is het eerste teken dat de karterdruk aan het oplopen is.
Karterventilatie kontroleren/reinigen en deze keerring vernieuwen.
Ik zie dat er geen originele Bosch verdeler op zat. De Bosch verdeler is door zijn zwarte extra kap veel steviger en minder vochtgevoelig, ook de rotor is van een betere kwaliteit.
Estateservices heeft ze allebei voor redelijker prijs.

The Saint

ff wat anders: waar woon jij in Alkmaar Hendrix? Ik woon zelf ook in Alkmaar (Vroonermeer) en rij af en toe rond in net zo'n rode Volvo als jij hebt, maar dan een V70R AWD.
No shirt no shoes, no pinball

M a r c

een storm in een glas water dus....  Kan de titel niet even aangepast worden in wat normalere bewoordingen?  Of is het normaal om tegenwoordig dit soort taal te gebruiken op een openbaar forum  ???
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

elmarconi

Citaat van: M a r c op 04-04-2009 13:44:41
Een storm in een glas water dus....  Kan de titel niet even aangepast worden in wat normalere bewoordingen?  Of is het normaal om tegenwoordig dit soort taal te gebruiken op een openbaar forum  ???

Telegraaf/Prive journalistiek. Schreeuwende koppen, weinig inhoud...
--
Autogas Inside . . .

Hendrix

Citaat van: elmarconi op 04-04-2009 13:50:25
Een storm in een glas water dus....  Kan de titel niet even aangepast worden in wat normalere bewoordingen?  Of is het normaal om tegenwoordig dit soort taal te gebruiken op een openbaar forum  ???

Waar van akte, zie titel, op jullie verzoek dus even aangepast,
Na mijn enorme gevoel van belazerd zijn (wat nu wat is afgezwakt) de soep wat koeler opgediend

darius

Citaat van: Hendrix op 04-04-2009 14:10:48
Citaat van: elmarconi op 04-04-2009 13:50:25

Waar van akte, zie titel, op jullie verzoek dus even aangepast,
Na mijn enorme gevoel van belazerd zijn (wat nu wat is afgezwakt) de soep wat koeler opgediend

KIjk eens aan, en je hebt nog wel zo veel hulp aangeboden gekregen ook. Als ik jou was stond ik allang bij Lampje hoor............
No show, only go.

Hendrix

Update:

Net bout uitdraai-tappen gehaald en bij Nordicar in heerhugowaard het boutje uit een oude 850 gesloopt, kosten 0 euries. Da's pas service.

Boutje zit toch behoorlijk vast in mijn nokkenas, dreveltje tikken werkte helaas niet (ook omdat de hoek van de drevel t.o.v. het boutje te stijl was waardoor er bijna geen draaimoment ontstaat bij het tikken).

Boorolie gekocht, hss boortjes in diverse maten gekocht, dus ik ga het zo proberen.

resultaten volgen wel weer!

Iedereen alvast bedankt voor de vele tips. :eusa_clap:

Groetjes hendrix

(BTW, bij lampje op de stoep wordt lastig, volvo rijdt immers geen meter meer)

UserID6342

Denk je aan de kruipolie, WD40 ?  Boorolie is perfect om mee te boren, maar niet om iets mee los (!) te krijgen wat vastgeroest zit.  Heb je aan de linkse boor gedacht ? Want nu begin je volgens mij met de linkse tappen en je kunt m.i. beter eerst beginnen met de linkse boor.....

Hendrix

Kruipolie zit er al vanaf gistermiddag in, is het eerste wat ik gedaan heb, nog voor ik mijn ergernis van mij af heb geschreven hier op het forum.

Boorolie is ook alleen voor als ik ga boren met gewone hss boortjes, heb dus speciale uitdraai boren / tappen gekocht, lijkt op een tap maar heeft geen gleuven voor het snijafval. dus eerst een klein gaatje boren met een gewone boor (langzaam draaiend) en dan deze uitdraaiboor (is linksdraaiend dus)

Net nog wat kruipolie erbij gedaan, maar was nog nat (ik had er een rubber propje in gestopt om de kruipolie in de nokkenas te houden)

Maaaaaar wederom bedankt voor de tip Dirk342

Nu eerst even hitte bestendige loctite halen op de motor, is zowieso sneller in de stad, was ik door het rij genot in de roffel al bijna weer vergeten.
Vanavond... correctie morgen laat ik wel weten of het gelukt is allemaal.

Groetjes

Hendrix

Hendrix

Hier is de update dan:

Heden morgen om 10h met een flauw zonnetje vol goede moed begonnen met al het gereedschap klaar te leggen naast de roffel.

Na een sigaret en een rode stier vol goede moed  :eusa_pray: begonnen met eerst een 4,5mm boortje in de schoefboormachine te plaatsen en met een centerpunt in het midden van het boutje een deukje te slaan, wat boorolie toegevoegd aan het recept en langzaam draaien dan maar.

Na 2 mintuten zeer langzaam maar wel voldoende druk op de boor,  zakte het boortje ineens gelijdelijk dieper de nokkenas in  :o, het boutje was los gekomen en aangezien ik nergens in Alkmaar e.o. een linkse boor heb kunnen vinden en dus met een gewone boor aan het boren was, draaide het afgebroken boutje dus verder de nokkenas in. Pffff opluchting alom want dat maakte alles een stuk makkelijker.

Meteen het 4,5mm boortje verwisseld voor een professionele verspanende boor (wolfraam) van 3mm. Deze wederom langzaam draaiend in het door de goedkope 4,5mm boor gemaakte deuk in het boutje gedrukt en hier ging het bijna fout.

Ik heb onlangs mijn schroefboormachine gekocht bij de praxis, de eerste deed het niet, omgeruild en nu kwam ik erachter dat deze ook niet goed was, de boorkop slingert. Gevolg, 3mm gaatje niet in het midden van het boutje (toch maar een makita kopen i.p.v. een goedkope "skill"   :eusa_wall: )

Maar... door voorzichtig verder te boren en regelmatig met remmen reiniger de spanen weg gespoten te hebben, is het gaatje diep genoeg voor de linkse tap, de grootste die paste gepakt en heel langzaam draaiend in de bout gedraaid.

Jullie raden het al... zonder problemen kwam het boutje ineens naar buiten.

Met een hand-tap M7 de schroefdraad gecontrolleerd en deze was niet beschadigd, ik kon de tap er met de hand (zonder houder dus)  helemaal in en weer uit draaien

(BTW net in wegmisbruikers een jongen in een zwarte V70 zijn rijbewijs kwijt, omgeving limburg, een bekende???)

Na alle nieuwe onderdelen gemonteerd te hebben (nieuwe boutje met 2 druppels loctite vast gezet, aandraaimoment 10Nm)

Nieuwe verdeelkap / rotor geplaatst en... rotor afdekkap vergeten (had net het luchtfilter in mijn handen toen ik het ding zag liggen...Heeeee foutje. :eusa_wall: :eusa_wall:

Maar om een lang verhaal niet nog langer te maken: broem broem, excuseer.. roffel de roffel. Sinds ik hem heb, heeft ie nog niet zo mooi stil  :eusa_shhh: gelopen.

Meteen even langs het geestmerambacht (voor diegene die weten waar dat is, na controle op flitsers en  :police:) even het meest rechter pedaal tot de bodem ingetrapt en na klokken door de bijrijder, netjes na 7,2 sec de 100 Km/h bereikt, en bijna bij de stoplichten (waar je weer 70 moet i.p.v. 100) met 180km/h vol in de ankers. (ps was goedkope stopwatch dus niet teveel waarde aan die 7,2 sec. hechten  ;D )

Ik ben weer een gelukkig man, mijn speeltje is weer heel   :) :) :). meteen maar even in de wax gezet en steenslag met de lakstif bijgewerkt (in de goede volgorde uiteraard). en mij doffe achterlichten maar weer in de WD40 (werkt goed voor een week).

Mag ik bij deze even iedereen die goede tips heeft gegeven nogmaals bedanken!! velen weten altijd meer dan 1 blijkt maar weer.

Groetjes en de roffels

Hendrix

rogerV701998

Citaat van: Hendrix op 05-04-2009 21:49:09
(BTW net in wegmisbruikers een jongen in een zwarte V70 zijn rijbewijs kwijt, omgeving limburg, een bekende???)

Goed dat je de auto weer aan de gang hebt.

Ik ben een jongen, rij in een zwarte V70 en woon in Limburg . Zojuist even gecontroleerd maar ik heb mijn rijbewijs nog.

Gr. Roger

elianmars

Mooi dat het gelukt is!

Veel paniek voor niks, dus  :eusa_shhh: ;)

UserID6342

Blij dat het weer is opgelost !  Goed gedaan en ja, goed gereedschap is het halve werk, is niet voor niets het spreekwoord.  Maar fijn dat tie weer goed loopt.