Ervaring 'gratis' autoruit vervangen?

Gestart door Tjeerdk, 28-10-2003 08:27:34

Vorige topic - Volgende topic

marceltwelling

moet je hem eerst kapotslaan met hamer

Ronald21

"Kun je bij veel krasjes op de ruit deze gratis (of met alleen gedeeltelijk eigen risico) laten vervangen."

Indien je duidelijk maakt dat je zicht belemmerd wordt kan dit.
Is mij ook ooit gelukt met een ruit die er al 450000 km inzat (citroen BX) en waar je helemaal niet meer doorheen kon kijken , zeker bij laagstaande zon.

Gratis is het nooit helemaal want je hebt of een eigen risico of je wordt bevroren voor een jaar. En dat vanaf minimaal  WA+ (WA extra).
Ik heb 2 weken geleden een ruit laten plaatsen, maar ik was toch al bevroren ivm een ruit reparatie, dus je zou kunnen zeggen die is wat meer gratis.

mvg,

Ronald

marcelV70R

Citaat van: marceltwelling op 06-03-2010 09:40:12
moet je hem eerst kapotslaan met hamer

ik heb vorig jaar mn voorruit laten vervangen door carglas
zaten behoorlijk wat krassen in
en de ruit was al een paar x gerepareerd
niks kapot geslagen oid
gewoon gebeld dat ik een nieuwe ruit nodig had
en wel een originele volvo
ben nou eenmaal een zeikerd
ging waarschijnlijk wel iets meer eigen risico kosten
maar dat maakt mij niet uit
ruit is perfect vervangen
en koste me niks extras ;D

Marcel

Herminator

Bij mij werd de schadevrije jaren 1 jaar bevroren. Nadat bleek dat de ruit niet helemaal goed terrugeplaatst was, is dit gewoon onder garantie weer verholpen.
Bij mij waren er dakplaten tegen de ruit gewaaid. Hierdoor zaten er behoorlijke krassen in de ruit.

FelixB

1x Carglass - waardeloos, wilden niet eens de glasstukjes in de auto opzuigen

1x Totaalglas, goede service, gratis leenato & nog een cadeautje gekregen
855R & C70 T5 cabrio automaat

wplas1

Toch Kwik Fit nog maar eens aangedaan. Had veel krasjes etc. Geen probleem. Originele Volvo ruit met zonneband. Goed gemonteerd. Eigen risico 67,--. Declaratie rechtstreeks met verzekering. Verzekering daarna opgezegd en heb nu een verzekering voor de helft van de prijs. Was trouwens toch al van plan over te stappen. Beetje shoppen kan veel geld besparen.

The Demon

In mijn vrachtauto van 2000 al ongeveer 12 keer een nieuwe ruit laten plaatsen.
Om en om door de dealer (Mercedes) en Carglass maar ik moet zeggen dat de ruiten die door Carglass geplaatst zijn al na de de eerste steenslag ging scheuren.
Blijkt dus dat de ruiten van de dealer (origineel Pilkinton) iets dikker zijn dan die van Carglass, en dat verklaard dus ook de lekkage die ik had met laatste 2 Carglass ruiten en met de huidige (originele) ruit niet.
Dus de volgende ruit (over 5 maanden waarschijnlijk, gezien de huidige staat van de snelwegen) wordt gewoon een originele Pilkinton ruit.

Ludo

Citaat van: The Demon op 06-03-2010 19:55:48
ik moet zeggen dat de ruiten die door Carglass geplaatst zijn al na de de eerste steenslag ging scheuren.

Kan je dan ook zeggen dat de impact van de stenen precies hetzelfde was. ???

The Demon

Citaat van: Ludo op 06-03-2010 20:46:25
Citaat van: The Demon op 06-03-2010 19:55:48
ik moet zeggen dat de ruiten die door Carglass geplaatst zijn al na de de eerste steenslag ging scheuren.

Kan je dan ook zeggen dat de impact van de stenen precies hetzelfde was. ???

In 10 jaar twaalf ruiten, waarvan de Carglass ruiten vaak al binnen een week scheurtjes vertonen zegt mij genoeg.
De Pilkinton ruiten van de Mercedes hielden het echt langer vol.
En geloof me er klappen regelmatig stenen tegenaan vanuit verschillende hoeken.

Ludo

Citaat van: The Demon op 06-03-2010 21:27:38

Dat kan ik wel met je eens zijn, maar de éne klap is de andere niet.
Ik wil je best wel laten zien dat ik met dezelfde steen de Mercedes ruit, sneller stuk gooi, dan die van Carglass.
Kom maar langs...  ;D

henry classic v70

Er is bij mij een nieuwe ruit ingekomen van Carglass afgelopen zomer, dat is een Pilkington......
Het enige verschil met een orginele volvo ruit is het volvo-logo, deze staat er niet op
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

-D©©©L-

The Demon

Citaat van: Ludo op 06-03-2010 21:44:09
Citaat van: The Demon op 06-03-2010 21:27:38

Dat kan ik wel met je eens zijn, maar de éne klap is de andere niet.
Ik wil je best wel laten zien dat ik met dezelfde steen de Mercedes ruit, sneller stuk gooi, dan die van Carglass.
Kom maar langs...  ;D

Ja die truc ken ik ook wel, effe een steen ertegenaan gooien, maar gooi je dan net zo hard beide keren?
Mijn ervaring is gewoon dat een ruit van Carglass makkelijker scheurt dan die van de (Mercedes) dealer, daarbij komt nog de lekkage die wel bij een Carglass ruit optreed en niet bij een ruit van de Dealer.
Het betreft hier wel een geplakte ruit dus rubbers hergebruiken door Carglass is niet van toepassing.

Ludo

Citaat van: The Demon op 07-03-2010 00:14:51
Ja die truc ken ik ook wel, effe een steen ertegenaan gooien, maar gooi je dan net zo hard beide keren?

Dat is nou net wat ik bedoel.
Het kan wel 10 keer goed gaan, maar net die ene keer... vanuit een andere hoek... wat harder... scherpere steen...
Als je wil beweren dat een Carglass ruit minder sterk is, wil ik dat best wel aannemen, maar ook graag gefundeerde testen van kunnen lezen.
Natte vingerwerk, gaat nergens over.  ;)

The Demon

Citaat van: Ludo op 07-03-2010 11:15:00
Citaat van: The Demon op 07-03-2010 00:14:51

Dat is nou net wat ik bedoel.
Het kan wel 10 keer goed gaan, maar net die ene keer... vanuit een andere hoek... wat harder... scherpere steen...
Als je wil beweren dat een Carglass ruit minder sterk is, wil ik dat best wel aannemen, maar ook graag gefundeerde testen van kunnen lezen.
Natte vingerwerk, gaat nergens over.  ;)

Met alle respect hoor maar mijn ervaring is gewoon dat die Carglass ruiten zwakker zijn dan die van de dealer.
En na 10 jaar mag ik mezelf toch wel ervaringsdeskundige noemen.
10 jaar en 12 ruiten van dezelfde auto lijkt mij gefundeerd genoeg.