Schuif/kanteldak inbouwen in 850 E2 (1994)

Gestart door Pennyfield, 04-04-2009 09:26:30

Vorige topic - Volgende topic

Pennyfield

Hallo,

Van een collega kan ik een schuif/kanteldak overnemen. Nu komt de zomer er aan (het was gisteren nota bene al 20+ graden) dus wil ik maar wat graag een "open dakkie"...

Het gaat echter om een wat ouder type, "Webasto Top" van (uit het hoofd) ca. 790x390mm en ik ben benieuwd of dit überhaupt mogelijk is in mijn 850 sedan uit 1994 én waar ik zoal op moet letten.  Woorden als "zagen" en "dak" in een enkele zin doen bij mij namelijk al snel de haartjes overeind staan ;)

Alvast bedankt voor het meedenken!

UserID6342

Met alle respect voor je idee, maar ik zou dat dus nooit zelf gaan doen.  In het gunstigste geval heb je alleen maar last van lekkage.... laat dit soort klussen over aan de experts, die weten ook precies waar ze moeten zagen, etc.  Dit ivm de constructie van het dak / auto.

Walter

eerlijk gezegd zou ik het nooit in een 850 doen. Zelfs niet door een bedrijf, die weten ook niet waar de balken ed in het dak zitten. Je haalt de hele stevigheid uit de auto...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

haasje

Als ik vadis kan geloven is de carroserie van een 850 met schijfdak anders als een 850 met. Volgens mij loopt er een balk in het dak waar je schuifraam moet komen zitten. Bij de versie met schuifdak wordt daar tijdens productie al rekening mee gehouden en een andere balkconstructie gebruikt.

Sbv

Zie een topis over een V70 waar het wel ingezet is. Echter wel door Hollandia. Die zetten er een speciaal door Volvo goedgekeurd frame in zodat de stevigheid in tact blijft

Pennyfield

Bedankt voor de feedback! Ik zit nu een beetje met een dilemma omdat ik enerzijds erg graag een dakje wil hebben en anderzijds niet de veiligheid ervoor wil opofferen.

Sowieso laat ik het dak van mijn collega even voor wat het is aangezien ik het liever door een vakman laat doen i.v.m. de eerder genoemde veiligheid.  Ik zal eerdaags eens met een erkend installateur gaan babbelen...

Oh dilemma, dilemma, dilemma ;)

Sbv

Citaat van: Pennyfield op 05-04-2009 13:22:04
Bedankt voor de feedback! Ik zit nu een beetje met een dilemma omdat ik enerzijds erg graag een dakje wil hebben en anderzijds niet de veiligheid ervoor wil opofferen.

Sowieso laat ik het dak van mijn collega even voor wat het is aangezien ik het liever door een vakman laat doen i.v.m. de eerder genoemde veiligheid.  Ik zal eerdaags eens met een erkend installateur gaan babbelen...

Oh dilemma, dilemma, dilemma ;)

kijk eens op www. webasto.nl en maak een afspraak met een bedrijf in je regio. Praten kan altijd tenslotte.

Walter

Citaat van: Sbv op 04-04-2009 20:33:57
Zie een topis over een V70 waar het wel ingezet is. Echter wel door Hollandia. Die zetten er een speciaal door Volvo goedgekeurd frame in zodat de stevigheid in tact blijft

eerlijk gezegd heb ik nog nooit een officieel bericht van Volvo gelezen waarin dit genoemd wordt. Ik geloof nooit dat Volvo zo'n frame ziet zitten.

En inderdaad, vanaf de eerste pers wordt er rekening gehouden met een evt dakluik.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937