is dit verbruik normaal ?? 16.8l/100km

Gestart door spycatcher, 06-04-2009 11:32:43

Vorige topic - Volgende topic

spycatcher

Hoy,

ik zit met het volgende, mijn vrouw rijd een V70 classic 2.5T, gekocht aan 150.000km, na in het begin een gemiddeld verbruik van 12.7l/100km te hebben gehad, is dit nu opeens opgelopen naar 16.8l/100km. Rond diezelfde periode was de thermostaat kapot en ik dacht dat het daar wel aan lag. Nu is deze vervangen ( tegelijk is onderhoud van de wagen gebeurt) en is het verbruik gedaald naar 15.7l/100km. Dit verbruik lijkt me toch echt teveel. Heeft er iemand een idee waar dit kan aan liggen ?
Verder rijd de wagen als een speer, geen enkele opmerking daar. Het betreft een standaard wagen, met alle voorgeschreven onderhoud gedaan, enige gedane aanpassing zijn 17" velgen.
alvast bedankt
arno

klaas

Klinkt inderdaad alsof er iets aan de hand is met de jouwe...
Ik rij altijd rond de 10L/100km (computer geeft 9L/100km aan).

thuur

Heb je foutcodes?

Af en toe grijze kwalm uit de uitlaat?

Stinkt de uitlaat naar benzine?

Gr 8)

onnaj

Ik reed met mijn S70 2.5T gemiddeld rond de 1:9,5 zo'n beetje. Dus jouw verbruik is erg hoog. Weet niet of je alleen maar kleine stukjes rijdt, maar dan nog is zo rond de 1:6 veels te hoog.

t5play

16,8 is normaal....als je EEN V8 HEBT!!!! er moet snel iets gebeuren...

arjenT5R

ik zou als ik jou was je uitstoot eens laten meten
grote kans dat je lambda sonde het loodje heeft gelegd
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

--BUMP--

16,8 liter op 100 km haal ik nog niet eens met een 1600 kg aanhanger erachter, en dat met een T-5 automaat!

francois

he thuur

wat is er dan als je uitlaat naar benzine stink  als je er achter staat   ;D

arjenT5R

Citaat van: francois op 13-04-2009 14:29:49
he ar

wat is er dan als je uitlaat naar benzine stink  als je er achter staat   ;D

dan heb je geen katalysator  ;D
als je die wel hebt en hij stinkt nog....
dan is er sensorisch toch iets mis ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

sander2

das wel een heel gortig verbruik! Mijn 2.5 T haalt op de snelweg bij normaal gebruik 1:10 / 1:11 en als vrouw en kinderen niet in de auto zitten en papa kan zijn gang gaan 1:7 / 1:8 ! Lijkt me idd een lamda probleem.

spycatcher

Citaat van: thuur op 06-04-2009 13:04:21
Heb je foutcodes?

Af en toe grijze kwalm uit de uitlaat?

Stinkt de uitlaat naar benzine?

Gr 8)

hey thuur, geen grijze walm, geen benzine geur uit de uitlaat

foutcodes worden deze week gelezen, allicht weet ik dan meer

spycatcher

als de lambdasonde kapot is, krijg je dan geen waarschuwing op het dashboard in de vorm van een brandend lampje ?
verbruik zit nu op 15,1L/100km trouwens, allemaal stadsverkeer

Laserblue

Ik zit ook op 15,7/100. (op de boordcomputer dus in het echt waarschijnlijk nog veel meer)
allemaal binnen de bebouwde kom.

gasgeven kost benzine   ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

thuur

Citaat van: spycatcher op 14-04-2009 20:55:39
als de lambdasonde kapot is, krijg je dan geen waarschuwing op het dashboard in de vorm van een brandend lampje ?

Hoeft niet. De sensor kan wel kapot zijn, maar evengoed nog waardes geven die binnen het bereik van de computer zitten.

Gr ;)

LeonW

Tja ik rijdt ook veel korte ( 14 km) stukjes naar werk en terug maar zit op ongeveer 1 op 10.
Volvo S70 2.5T