Droogtijd geplakte dakspoiler 850 estate ?? tips?> FOTO:D

Gestart door Blitzbuggy, 06-04-2009 20:13:54

Vorige topic - Volgende topic

Blitzbuggy

Ik heb mijn 850 netjes gewassen, en de spoiler is helemaal mooi in kleur gespoten. Ik wil de spoiler plakken dmv sikaflex oid? (nog goede tips?) Ik vraag me af na hoelang je weer kunt rijden zonder dat de spoiler eraf lazert.

Goede tips welkom,....oftewelm, vrijdag middag plakken en dan hele weekend niet gebruiken ivm drogen, of zit is de kit binnen een uur of 5 wel voldoende hard?

Thanks! 8)

hathü

Collega van mij heeft op zijn V70 N T5 ook een spoiler geplakt en heeft hem 1 nachtje laten drogen. Vrijdag plakken en zaterdag rijden. ;)

Je zegt helemaal gespoten heb je wel de vlakken waar de kit op moet vrij van verf gelaten.
De kit moet voor een goede hechting rechtstreeks op de spoiler als er verf tussen zit krijg je na verloop van tijd een loslatende spoiler :-\

elianmars

Citaat van: hathu op 06-04-2009 21:00:10
Collega van mij heeft op zijn V70 N T5 ook een spoiler geplakt en heeft hem 1 nachtje laten drogen. Vrijdag plakken en zaterdag rijden. ;)

Je zegt helemaal gespoten heb je wel de vlakken waar de kit op moet vrij van verf gelaten.
De kit moet voor een goede hechting rechtstreeks op de spoiler als er verf tussen zit krijg je na verloop van tijd een loslatende spoiler :-\

Was jij het, bij wie de spoiler ineens op de grond lag?

Ik heb bij meerdere auto's de spoiler gelijmd, gewoon op de gespoten stukken. Nog nooit last gehad dat het los kwam.
Dan zou je de lak ook van de achterklep moeten afhalen, voor de hechting  :eusa_shifty:

Hoe dan ook, inderdaad een nachtje laten staan om de kit te laten drogen. Eventueel nog even blijven rijden met (duct)tape voor de zekerheid.

Blitzbuggy

Ja ik heb zeker de "plakdelen" onbespoten gelaten! Echter op de koets zelf zal die verf echt niet loslaten ivm industrieel hardingsprocess e.d.

Nog tips voor het te gebruiken goedje om mee te plakken?

hathü

Citaat van: elianmars op 07-04-2009 00:30:58
Citaat van: hathu op 06-04-2009 21:00:10

Was jij het, bij wie de spoiler ineens op de grond lag?

Ik heb bij meerdere auto's de spoiler gelijmd, gewoon op de gespoten stukken. Nog nooit last gehad dat het los kwam.
Dan zou je de lak ook van de achterklep moeten afhalen, voor de hechting  :eusa_shifty:

Hoe dan ook, inderdaad een nachtje laten staan om de kit te laten drogen. Eventueel nog even blijven rijden met (duct)tape voor de zekerheid.

Ikke niet, ik heb een originele zit stevig vast met schroefjes ;D.

Op de handleiding die mijn collega bij zijn plakspoiler had stond dat de lijmvlakken vrij van verf moeten blijven. Kan ik me wel iets bij voorstellen, verse lak en chemische lijm zullen vast op elkaar reageren.

Duvel

Ik heb vorige week een spoiler geplakt op mijn 854 met 3M ruitenkit.....Toch voor de zekerheid ook geschroefd.

elianmars

De spoiler van mijn V70 heb ik alleen gelijmd en je kunt de wagen uit de veren omhoog tillen ermee. Ik ben echt niet bang dat de spoiler ooit los komt.

Bij de V70R die ik gesloopt heb, kreeg ik de spoiler bijna niet los. Heb de kit heel voorzichtig moeten los snijden.

De lijm is trouwens niet chemisch, hoor. Dus die lost de de lak echt niet op.

Blitzbuggy

CiteerDe spoiler van mijn V70 heb ik alleen gelijmd en je kunt de wagen uit de veren omhoog tillen ermee. Ik ben echt niet bang dat de spoiler ooit los komt.

Bij de V70R die ik gesloopt heb, kreeg ik de spoiler bijna niet los. Heb de kit heel voorzichtig moeten los snijden.

De lijm is trouwens niet chemisch, hoor. Dus die lost de de lak echt niet op.
@ Elianmars,..

Welke lijm gebruik je? Dat uit de veren trekken klinkt mij erg goed!! Ben benieuwd, vast bedankt!

elianmars

linfiel

Zitten bij de niet orginele spoilers geen bevestigings klemmetjes dan?
Was ook van plan om zo'n immitatie te halen,scheeld de helft.
Grt. Linfiel

hathü

Citaat van: linfiel op 07-04-2009 16:21:12
Zitten bij de niet orginele spoilers geen bevestigings klemmetjes dan?
Was ook van plan om zo'n immitatie te halen,scheeld de helft.
Grt. Linfiel

De immitatie  heeft geen schroefgaten, dus die moet je wel plakken. Ze zijn ook van ander materiaal gemaakt dan de originele.

ren97v70

Citaat van: Duvel op 07-04-2009 08:49:05
Ik heb vorige week een spoiler geplakt op mijn 854 met 3M ruitenkit.....Toch voor de zekerheid ook geschroefd.

Ik heb de spoiler  ook met 3M ruitenkit (kleur zwart) geplakt op gespoten oppervlakte van de spoiler en het houdt al een jaar of drie en ben ook niet bang dat het ooit loslaat.
de kit is verkrijgbaar bij elke zichzelf respecterende autospeciaalzaak.

René

Blitzbuggy

Zo daar zijn we dan, eindresultaat mag er zijn? ::)

Heb Womi technobond ofzo gebruikt...erg goed, en ook deze Volvo trek je er mee uit de veren! Gelijk even de achterlichten een opkanpbeurt gegeven...

:eusa_dance:

BeRnd

nu we het toch over spoilers hebben; zit er qua uitstraling en kwaliteit veel verschil tussen de originele en een immi?
BeRnd
history: Volvo 240 GLE ('83), Volvo 940 GLE  ('93) Volvo 850 T-5 ('96), Volvo 850 T-5R ('95), Volvo V70 XC aut ('00), Volvo 940 LPT ('98)