LPG G3 overbouwen

Gestart door haasje, 06-04-2009 22:45:12

Vorige topic - Volgende topic

haasje

Ik kan een 850 2,5 20v op G3 kopen voor weinig, maar deze is (waarschijnlijk) rijp voor de sloop. Nu is mijn vraag kan/mag ik de lpg (vialle) installatie overbouwen en dan laten keuren, of moet deze altijd door een erkende inbouwer worden ingebouwd?

UserID6342

Je kunt 'm dus zelf overbouwen en dan laten keuren rechtstreeks bij de RDW.

Van de RDW site:

"Gasinstallatie inbouwen

Als een erkende gasinbouwer de gasinstallatie inbouwt hoeft u uw auto niet te laten keuren. De inbouwer verzorgt dan ook de aanpassing van het kentekenbewijs. Als een niet erkende inbouwer de inbouw uitvoert moet u het voertuig bij een RDW-keuringsstation laten keuren.

Het aanvragen van een aangepast kentekenbewijs is gratis. Aan een keuring van uw voertuig zijn wel kosten verbonden."

Regio Zuid      
DenBosch         
Elsloo         
Rijen         
Roosendaal         
Veldhoven         
Venlo         

Prijzen kon ik zo snel ff niet vinden.

haasje

Had elders inmiddels gevonden dat de tank max 10 jaar oud mag zijn (of herkeurd na 10 jaar), vulslang moet van het jaar van keuring zijn (moet dus eigenlijk altijd vervangen worden). Verder eigenlijk weinig gekke dingen gevonden.
Uiteraard moet alles wel volgens voorschriften ingebouwd worden (maar dat lijkt me vanzelfsprekend). Had elders een prijs gevonden van €55 voor keuren, maar of dat dat klopt?