Voorstellen Christian850 (update)

Gestart door Christian850, 07-04-2009 19:59:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Christian850

Hallo allemaal,


Sinds kort ben ik lid van dit forum en dat vereist natuurlijk een voorstelbericht!  ;)
M'n naam is Christian en ben net in het bezit van een Volvo 854 2.0 uit 1995. Dit is mijn eerste Volvo en hij bevalt me over het algemeen uitstekend. Helaas zitten er ook 2 minpunten aan de auto: de kilometerteller is er na een dag rijden mee gestopt, maar daar is gelukkig voldoende info over te vinden op het forum. Daarnaast lijkt m'n thermostaat niet helemaal juist te werken. In de bebouwde kom als ik rustig rijd staat de wijzer netjes op 3 uur. Ga ik ong. 80 of harder rijden dan begint het blok af te koelen en staat de naald tussen 4 en 5 uur...  :-\

Hopelijk kan ik hier flink wat kennis op doen om eventueel euvel in de toekomst goed zelf op te kunnen lossen.
Foto's van de roffel volgen zo snel mogelijk. Momenteel werkt mijn camera echter niet, enig geduld is dus een vereiste ;)

Groeten!

Claudia

Heb jij ff mazzel dat we hier geduldig zijn! :eusa_silenced:

Welkom, en veel plezier met 'm!
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

petrolhead

Je zult zeker hier kennis opdoen om de euvels op te lossen.
veel plezier hier en met je nwe roffel.

groet charles

Domaso

Welkom op het forum Christian.

Waarschijnlijk is het nodig je thermostaat te vernieuwen.

FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

rifwachter

Hallo Christian,


Welkom op het forum.


Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

arjen850

welkom christian,

het bekende tandwieltje ::)
bij mij ging hij na de aanschaf 4 hele weken mee :evil: maar nieuw wieltje van messing bestelt,even werk en hij telt weer dat het davert ;)

gr arjen :D

rogerV701998

Welkom op dit forum Christian.

hier is idd voldoende informatie te vinden om de auto in orde krijgen en te houden.

Gr. roger

darius

Welkom Christian. FF een ander thermostaatje en knallen maar weer. Veel plezier en veilige km,s met je apparaat toegewenst.  ;D
No show, only go.

FGG

Welkom op 't Forum, Christian.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Chris

Hey naamgenoot ;D

Welkom op het forum en veel plezier met je 850!

Groeten,
Chris

Christian850

Bedankt allemaal voor de reacties!

Ga zodadelijk even zo'n messing tandwiel bestellen en dan heb ik dit weekend weer wat te sleutelen ;)

Zal dan ook even wat foto's zien te maken, het is nog geen spectaculaire bak (stalen velgen enz.) maar daar komt zodra er wat geld beschikbaar is wel verandering in  ::)


Christian850

#11
Zo even een kleine update m.b.t. m'n roffel.

Afgelopen weekend heb ik mooi de tijd gehad om even aan de 850 te werken. Dit is de eerste keer dat ik wat knutsel aan een auto, de reparaties stellen op zich ook niet zo heel veel voor. De thermostaat werkte niet helemaal naar behoren, deze heb ik even vervangen. Daarbij wel een liter koelvloeistof verloren, maar volgens mij is dat wel normaal. Eventjes langs de dealer wat koelvloeistof gehaald en hoppakee, de temperatuurmeter netjes op 3 uur  :)

Daarnaast werkte m'n odometer niet meer en dus maar een tandwieltje besteld. Bij het open halen van het de tellerunit bleek inderdaad het siliconen tandwieltje kapot... Al met al viel deze operatie reuze mee. Direct ook maar even de dashboard verlichting vervangen. Dat is toch wel net zo makkelijk als je het spul open hebt liggen.

De taken voor volgend weekend (als er genoeg tijd is) betreffen wat optische dingen. Ben van plan de dakstrips zwart over te spuiten, wat steenslag bij te werken en de bekleding nog even een goede beurt te geven. Daarnaast komt er een soort piepend geluid, alsof er lucht langs een dun plaatje gaat, op het moment dat je zo'n 110 km/h of harder rijdt. Duidelijk is dat het met de wind te maken heeft, waait het hard of kom je uit een beschut stuk snelweg op open terrein, dan begint het geluid sterker te worden. Vrees dat het dashboard toch weer open moet...  :-\

Zal nu ook nog wat foto's plaatsen van de 850. M'n camera is nog steeds out of service, dus het zijn een paar mobiel pics geworden... Volgend weekend hopelijk meer ;)













UserID6342

Mooie auto hoor !  Ziet er netjes uit.

Jans Duiven

Van harte welkom op dit forum, goed voor veel lees- en kijkplezier!

Hans

Rogers XC 70 2000

hele nette roffel.... maar de buitenkant smeekt om wat licht-metaal  ;D