Help! Heb sc901 die het niet doet: wil Ipod luisteren..

Gestart door The Saint, 07-04-2009 21:03:16

Vorige topic - Volgende topic

gewoon peter

Citaat van: RobbertC70 op 09-04-2009 23:40:54
Citaat van: The Saint op 07-04-2009 21:03:16

Wat ik wil is muziek in de auto. In ieder geval de radio, maar het liefst zou ik mijn Ipod shuffle er op aansluiten op de een of andere manier.

Ik was ook aan het kijken om op mijn unit een 'aux' / iPod ingang te krijgen. Zag dat ze bij www.volvotech.eu daar spulletje voor hadden.  (iets van 135 eur geloof ik, moet het er nog wel ingezet worden)

gr Robbert

Hallo Robbert, ben ik alweer. Ook ik heb een IMIV gekocht bij Bob in Schiedam. Voorheen alleen maar radio en originele cd's. Kopieen werkte niet. Afgelopen maandag (na de elandrun) gemonteerd. Is echt niet veel werk, je moet alleen een geschakelde plus vinden en de massadraad moet je kwijt. Maar ook deze gegevens zijn allemaal op dit forum te vinden zowel als op het volvoforum. Voor mij is een dag zonder muziek een verloren dag. Zoek nu nog een 80 Gb ipod en kan dan al m'n muziek (nu ruim 40 Gb) kwijt en ben dan ook bang om de hele dag te gaan toeren, maar dit is gekheid natuurlijk. Succes verder en vraag maar, groet peter

viking_in_shorts

Hej Peter - ik hoop 1 dezer dagen mijn Blitzsafe te mogen ontvangen. Hoe en waar heb jij je iMiv (en vooral je iPod) ingebouwd?

Jorg Vseventy

ik heb sinds vorig jaar mijn wisselaar vervangen voor een gateway van dension (headunit SC802). Er zit een nano 4GB aan gekoppeld. Ik zou wel meer muziek kwijt willen/kunnen, maar heb nu al 42,5 uur en 26 playlists. Hoe meer GB's, hoe ernstiger je blijft zoeken...

Ik heb nogal een brede smaak, wil soms dance, dan weer 80's, dire straites, elvis, etc. De kinderen willen meestal plop of k3 (nu k2). Gewoon afentoe ff aanpassen.

gewoon peter

Citaat van: viking_in_shorts op 10-04-2009 00:00:15
Hej Peter - ik hoop 1 dezer dagen mijn Blitzsafe te mogen ontvangen. Hoe en waar heb jij je iMiv (en vooral je iPod) ingebouwd?

Ik heb m'n radio (hu1205) naar voren getrokken, rechter plaat onder dashboardkastje er uit gehaald en de IMIV met een tie-wrap vastgezet. Daarna die belachelijk lange kabels opgerold en ook m.b.v. een tie-wrap vastgezet (opgehangen) Ik moest nog een geschakelde plus aansluiten op 3 van de groene steker. Toetsen van de Hu1205 zijn nu ook verlicht. Radio voorzichtig terug geschoven en spanning er op. Dan iets vreemds (alhoewel verklaarbaar) MP-3 files afspelen op een radio die is gebouwd terwijl er nog geen MP-3 bestonden. Gewoon 200 euro voor de IMIV (denk dat een cd wisselaar veel meer had gekost) en nu met een 1 gig ipodje al 24 uur muziek van een hoge kwaliteit. Succes met inbouwen. gr. peter

De ipod zelf kon ik gewoon links van het onderpaneel wat je losschroeft wegduwen. Zie je totaal niets meer van. Alleen het nummer wat je speelt, de playlist en de artiest zijn ruim voldoende zichtbaar op het scherm en na inschakelen van random weet je nooit wat er komt.

RobbertC70

Gewoonpeter, ik hoop dat Bob uit Schiedam het er lekker inzet voor me, want ik kom daar niet aan!
Voor mij is een dag zonder muziek ook niet alles, en als ik zelf ga lopen pielen zou het wel eens op een heel jaar zonder muziek uit kunnen lopen :eusa_naughty:
Ik sta zo bij hem vanuit Breda.
Ik wil echter geen inbouw van iPod, maar gewoon een gaatje om zo'n 'headphone-type' jack in te proppen.

gjg

@robbertc70,

Mooie link Robbert. In de site hebben ze het over inbouwlokaties in Nederland, weet jij daar een link of tel no van ???

GJ

viking_in_shorts

Saint - je topic wordt een beetje gekaapt :shame:

Wat is je status? Heb je de HU eruit? Wil je er foto's van? Wat heb je besloten qua iPod aansluiting? Ikzelf zit eraan te denken de kabel naar de middensteun te trekken. Bereikbaar, maar toch uit het zicht.

V70geRwin

in de te koop sectie staat nog een adapter . . .
is dat wat voor je?

gjg

@noor_in_lederhose ;D, je hebt gelijk, ik zal het via de mail verder vragen.

GJ

viking_in_shorts

Citaat van: gjg op 10-04-2009 20:25:23
@noor_in_lederhose ;D, je hebt gelijk, ik zal het via de mail verder vragen.

GJ

Weet niet of je mij bedoeld, maar ik doe alleen maar aan spandex / mallotjes ;)
Verder - ik bedoelde er eigenlijk mezelf mee, als topic-kaper ...  :eusa_shifty:

The Saint

Citaat van: Wally850 op 08-04-2009 12:24:58
Hi,
Zou software probleem kunnen zijn.
Eens in de zoveel tijd gebeurd (om de 3 a 4 mnd) dat bij mij iig.
Stopt eerst met CD spelen, als ik de auto dan op radio zet werkt het tot ik heb uit heb gezet en bij eerstvolgende keer weer aanzetten helemaal geen geluid.

Accupolen los, 15min wachten en weer vastmaken.

Na een vergeefse zoektocht naar een nieuwe radio unit (te koop gevraagd hier op het forum) waarvan de CD wisselaar het ook zou doen heb ik dan toch gisteren maar het bovenstaande (accupolen los, zelf gedaan  :eusa_dance:) geprobeerd om iig weer muziek te hebben. En met succes  :eusa_dance:

Simpel maar effectief. Alleen de radio werkt nu, maar dat vind ik eigenlijk wel voldoende.

Overigens (nadat ik in mijn V70 R en C70 ook al zo'n radio had) ook het knopje "Auto" ontdekt om snel de sterkste signalen erin te zetten zonder je 6 voorkeurknoppen te gebruiken. Ideaal voor de vakantie bijvoorbeeld. Oud nieuws waarschijnlijk, maar ik was verheugd  ;)

Wally en anderen: bedankt!

No shirt no shoes, no pinball