Help! Heb sc901 die het niet doet: wil Ipod luisteren..

Gestart door The Saint, 07-04-2009 21:03:16

Vorige topic - Volgende topic

The Saint

Ja, in het kort is het dat ja. In mijn V70 R AWD van 1999 zit een sc901 met 3 cd wisselaar. Die wisselaar deed het meteen al niet (bekende kwaal) maar nu doet de hele unit het niet meer, dus ook geen radio.

Wat ik wil is muziek in de auto. In ieder geval de radio, maar het liefst zou ik mijn Ipod shuffle er op aansluiten op de een of andere manier.

Kan en wil iemand mij helpen? (Zelf kan ik echt niets op dit gebied.)

No shirt no shoes, no pinball

Wally850

Hi,
Zou software probleem kunnen zijn.
Eens in de zoveel tijd gebeurd (om de 3 a 4 mnd) dat bij mij iig.
Stopt eerst met CD spelen, als ik de auto dan op radio zet werkt het tot ik heb uit heb gezet en bij eerstvolgende keer weer aanzetten helemaal geen geluid.

Accupolen los, 15min wachten en weer vastmaken.

mga1600

Inderdaad, ik had een tijdje geleden ook zoiets, en de oplossing was even stroom eraf en toen deed hij het bij mij ook weer . Alleen heb ik de stekkers even uit de radio gehaald in plaats van de accu los te halen.

The Saint

Thanx guys. Even over de optie van de stekkers loshalen. Moet je dan eerst de hele unit eruit halen?

Ik heb al eens geprobeerd om de radio eruit te halen met die dingetjes aan de zijkant, maar dat lukte me niet??

)()()sT

Heeel easy hoor Rudy.
Als je met een platte schroevendraaier die greepjes iets induwt komen ze naar buiten. Dan trek je de hele unit eruit.

The Saint

Citaat van: )()()sT op 08-04-2009 19:53:50
Heeel easy hoor Rudy.
Als je met een platte schroevendraaier die greepjes iets induwt komen ze naar buiten. Dan trek je de hele unit eruit.

Owkee thanx Joost, ga ik dat maar es proberen. Stekker eruit en erin, moet lukken denk ik...  ;D

Sbv

Citaat van: The Saint op 08-04-2009 19:55:54
Citaat van: )()()sT op 08-04-2009 19:53:50
Heeel easy hoor Rudy.

Owkee thanx Joost, ga ik dat maar es proberen. Stekker eruit en erin, moet lukken denk ik...  ;D

En hopelijk heb je de radio code bij de hand

)()()sT

Gelukt Rudy?

Citaat van: The Saint op 07-04-2009 21:03:16
Wat ik wil is muziek in de auto. In ieder geval de radio, maar het liefst zou ik mijn Ipod shuffle er op aansluiten op de een of andere manier.

En nu nog een kabel voor de iPod. Ik heb laatst ook een iPod gekocht dus vóór de zomer moet ik ook die kabel hebben. Ik krijg echter geen 120 Gb. met muziek gevuld  ;D

viking_in_shorts

Citaat van: )()()sT op 09-04-2009 08:15:17
Gelukt Rudy?

En nu nog een kabel voor de iPod. Ik heb laatst ook een iPod gekocht dus vóór de zomer moet ik ook die kabel hebben. Ik krijg echter geen 120 Gb. met muziek gevuld  ;D

Hoeveel heb je wel? Misschien dat we samen in de buurt kunnen komen :angel:

mehn

Citaat van: )()()sT op 09-04-2009 08:15:17
Ik krijg echter geen 120 Gb. met muziek gevuld  ;D

Ik wel 160Gb ;)
Ik gebruik m voor muziek, filmpjes, foto's en als harddisk ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

viking_in_shorts

Ik heb nog ongeveer 60 Gb vrij voor MP3's op mijn 160 Gb iPod :)

)()()sT

Citaat van: mehn op 09-04-2009 08:43:35
Ik wel 160Gb ;)
Ik gebruik m voor muziek, filmpjes, foto's en als harddisk ;D

Ga ik ook doen. Was nog niet into de iPod's dus eerst eens uitvogelen hoe dat werkt met dat iTunes-gedoe  :evil:

mehn

Citaat van: )()()sT op 09-04-2009 09:13:43
eerst eens uitvogelen hoe dat werkt met dat iTunes-gedoe  :evil:

Dat is het enige nadeel. Omdat je dat alleen maar gebruikt als je de iPod aansluit (voor het luisteren van muziek heb ik liever de mediaspeler, die vreet veel minder processortijd zodat je ook nog je normale werk kunt doen) heb je zowat elke keer een update als je iTunes start. Ook wordt je telkens geconfronteerd met notificaties voor updates voor Quicktime, Safari, Bonjour voor Windows en MobileMe of zoiets die je niet wilt. :evil:
Advies: die automatische updates meteen uitzetten.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Citaat van: mehn op 09-04-2009 10:59:00
Dat is het enige nadeel. Omdat je dat alleen maar gebruikt als je de iPod aansluit (voor het luisteren van muziek heb ik liever de mediaspeler, die vreet veel minder processortijd zodat je ook nog je normale werk kunt doen) heb je zowat elke keer een update als je iTunes start. Ook wordt je telkens geconfronteerd met notificaties voor updates voor Quicktime, Safari, Bonjour voor Windows en MobileMe of zoiets die je niet wilt. :evil:
Advies: die automatische updates meteen uitzetten.

??? Dat is bij mij toch andersom..

Ik vind iTunes echt wel superieur aan Media Player, ook al is het lang niet perfect. Alleen die Bonjourspyware en het Quicktimevirus is erg jammer inderdaad.

Saint: Gebruik een 50 cent eurostuk om de "lepels" naar voren te toveren. Veel minder kans op beschadigingen.

Gr 8)

RobbertC70

Ik was ook aan het kijken om op mijn unit een 'aux' / iPod ingang te krijgen. Zag dat ze bij www.volvotech.eu daar spulletje voor hadden.  (iets van 135 eur geloof ik, moet het er nog wel ingezet worden)

gr Robbert