bout afgebroken

Gestart door eric74, 11-04-2009 16:28:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

eric74

Ik was daarstraks iets te ijverig om mijn zomerbanden op auto te leggen en bij aandraaien bout, brak deze af;
Stuk zit nog erin... : hoe krijg je dit eruit?? :eusa_wall:
iemand tips hoe ik hieraan begin zonder meer problemen of kosten te veroorzaken?

alvast dank

eric

nickk.

Probeer er een linksdraaiende tap in te zetten, dan kan je de bout er zo uitdraaien. Is het echt helemaal af, of heb je nog een stukje om grip op te krijgen? Dan kan je het ook ff met de griptang proberen. Succes!

Misha

Citaat van: nickk. op 11-04-2009 16:34:00
Probeer er een linksdraaiende tap in te zetten, dan kan je de bout er zo uitdraaien. Is het echt helemaal af, of heb je nog een stukje om grip op te krijgen? Dan kan je het ook ff met de griptang proberen. Succes!

Ik hoop het, wielbouten zijn redelijk hard volgens mij
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

UserID6342

Grote kans dat je hem er zo uit kunt draaien, de spanning is er tenslotte vanaf...

daytonawim

Gebruik voor het aandraaien altijd een moment sleutel, aanhaal momemt voor wielen is
uit het hoofd 110 Nm

Tevens handig voor de levensduur van je remschijven (krom trekken)

Met dremmel een gleufje maken ?? of

Effe bij las bedrijf een stukkie aan laten lassen, met 4 bouten kan je daar wel komen. ( veilig denk ik)
normaal trek je het wiel vast en dus echt vast zal ie niet zitten.

Emiel

Citaat van: Dirk342 op 11-04-2009 17:25:10
Grote kans dat je hem er zo uit kunt draaien, de spanning is er tenslotte vanaf...

+  1

Freakybaby

Citaat van: Emiel op 11-04-2009 17:37:57
Citaat van: Dirk342 op 11-04-2009 17:25:10
Grote kans dat je hem er zo uit kunt draaien, de spanning is er tenslotte vanaf...

+  1

Die kans is erg groot. En wees blij dat die lamme bout er nu mee gestopt is, nu heb je het tenminste meteen gezien.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn