RRRoet filterrrrrrrrrr

Gestart door MICHEL306, 12-04-2009 09:37:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MICHEL306

Citaat van: -D©©©L- op 12-04-2009 23:18:10
Houd wel rekening met een verhoogd verbruik, een hetere verbranding en een vertraagde turbo response.   :)
kan ik niets over vinden.......wat ik heb begrepen is dat het filter bij een uitlaattemperatuur van 200 graden celcius zichzelf reinigt...en als je deze temperatuur niet haalt het filter vol zit na ongeveer 500km...
echter bij normaal gebruik zal dit nooit voorkomen......


geen verdere info over turbolag of iets dergelijks....

MICHEL306

Citaat van: rené97v70 op 12-04-2009 15:06:42
Volgens mij is er ook nog een discussie gaande of die roetfilters wel doen wat ze moeten doen en/of het niet slecht is voor die wagens. Ik weet niet exact meer hoe het zat, maar weet nog wel dat er discussie over was.
Ik ben zelf nogal sceptisch om'een roetfilter te monteren dat niet van Volvo zelf afkomstig is, ookal omdat Volvo zelf tegenwoordig behoorlijk 'eco' bewust is en er wellicht redenen voor zijn dat zij deze zelf (nog) niet op de markt gebracht hebben voor de 850 en v70 classic (met audi motor).
Dus ik ben benieuwd naar mogelijke ontwikkelingen hieromtrent.

groet René
als je de lijst van de rdw bekijkt zie je dat geen enkel auto merk zijn eigen filter maakt het is allemaal aftermarket al of niet tijdens productie al gemonteert.

gr ,m

elianmars

Citaat van: MICHEL306 op 13-04-2009 21:42:48
Citaat van: -D©©©L- op 12-04-2009 23:18:10
Houd wel rekening met een verhoogd verbruik, een hetere verbranding en een vertraagde turbo response.   :)
kan ik niets over vinden.......wat ik heb begrepen is dat het filter bij een uitlaattemperatuur van 200 graden celcius zichzelf reinigt...en als je deze temperatuur niet haalt het filter vol zit na ongeveer 500km...
echter bij normaal gebruik zal dit nooit voorkomen......


geen verdere info over turbolag of iets dergelijks....


Mijn garagist vertelde me dat er alleen maar problemen zijn met roetfilters. Vooral als er relatief kleine stukjes worden gereden, zal het filter nooit goed schoonbranden en dus verstopt raken.
Hij heeft er al talloze moeten vervangen.

Zolang er geen voordeel inzit, qua houderschapsbelasting of bijtelling zie ik het nut er niet van in. Ok, het is beter voor het milieu, maar het milieu kost me al geld genoeg  ;)

MICHEL306

Citaat van: elianmars op 13-04-2009 22:41:47
Citaat van: MICHEL306 op 13-04-2009 21:42:48
Citaat van: -D©©©L- op 12-04-2009 23:18:10
Houd wel rekening met een verhoogd verbruik, een hetere verbranding en een vertraagde turbo response.   :)
kan ik niets over vinden.......wat ik heb begrepen is dat het filter bij een uitlaattemperatuur van 200 graden celcius zichzelf reinigt...en als je deze temperatuur niet haalt het filter vol zit na ongeveer 500km...
echter bij normaal gebruik zal dit nooit voorkomen......


geen verdere info over turbolag of iets dergelijks....


Mijn garagist vertelde me dat er alleen maar problemen zijn met roetfilters. Vooral als er relatief kleine stukjes worden gereden, zal het filter nooit goed schoonbranden en dus verstopt raken.
Hij heeft er al talloze moeten vervangen.

Zolang er geen voordeel inzit, qua houderschapsbelasting of bijtelling zie ik het nut er niet van in. Ok, het is beter voor het milieu, maar het milieu kost me al geld genoeg  ;)

hahahah  mee eens,maar tis een goedkope manier om van die pluim af te komen die regelmatig het zicht naar achteren doet verdwijnen......

hathü

Citaat van: elianmars op 13-04-2009 22:41:47
Citaat van: MICHEL306 op 13-04-2009 21:42:48
Citaat van: -D©©©L- op 12-04-2009 23:18:10
Houd wel rekening met een verhoogd verbruik, een hetere verbranding en een vertraagde turbo response.   :)
kan ik niets over vinden.......wat ik heb begrepen is dat het filter bij een uitlaattemperatuur van 200 graden celcius zichzelf reinigt...en als je deze temperatuur niet haalt het filter vol zit na ongeveer 500km...
echter bij normaal gebruik zal dit nooit voorkomen......


geen verdere info over turbolag of iets dergelijks....


Mijn garagist vertelde me dat er alleen maar problemen zijn met roetfilters. Vooral als er relatief kleine stukjes worden gereden, zal het filter nooit goed schoonbranden en dus verstopt raken.
Hij heeft er al talloze moeten vervangen.

Zolang er geen voordeel inzit, qua houderschapsbelasting of bijtelling zie ik het nut er niet van in. Ok, het is beter voor het milieu, maar het milieu kost me al geld genoeg  ;)

Mijn garagist vertelde  hetzelfde verhaal. Zo,n filter wat dicht gaat zitten wil ik niet op mijn dieseltje, de EGR is ook niet voor niets afgedopt. :eusa_hand:

MICHEL306

Tja het lijkt er op dat je inderdaad beter af bent zonder filter, ook ik heb inmiddels niet veel goeds gehoord over het gebruik van die dingen, bovendien moet je ook erg dure motor olie gaan gebruiken, dat heeft weer te maken met de verbrandings waarde van je motor olie, te hoge waarde is weer schadelijk voor het filter.Ook stom is de eenmalige subsidie, gaat je filter stuk zijn de kosten van een nieuwe volledig voor de eigenaar.en is je filter eenmaal geregistreert dan zal je bij een defect dus altijd moeten vervangen.






kortom millieu..leuk..maar dan wel met iets beters dan dit.


gr M