13-polige stekker monteren

Gestart door PieterV70, 13-04-2009 08:06:47

Vorige topic - Volgende topic

PieterV70

Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen week een 13 polige jaegerstekker aangesloten op een V70 estate en wilde even laten weten dat dit zeer goed zelf te doen is. Het was een orginele set en de auo is helemaal voorbereid. Je hoeft alleen maar stekker s aan te sluiten en wat connectors in de lampunits te prikken. 1 relais aansluiten en het werkt allemaal perfect. Totaal denk ik zo'n 2 uur werk geweest. De kabelset is ongeveer 115 euro, dat dan wel weer. Zo op vakantie dan maar!!

Groet,
Pieter

Ronbroek

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

M de Waard

ben 25 april ook bezig geweest om mijn 13 polige stekker aan de praat te krijgen... echter werkt het niet.

de volvo dealer in de buurt van Oosterhout heeft een lus gemaakt... aleen weten we niet waarvan.

bij de sleuteldag bleek wel dat de relais ontbrak voor het mistachterlicht. Deze is alsnog gemonteerd... zonder resultaat.

heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is? natuurlijk blijf ik zelf ook proberen het probleem op te lossen.

we houden elkaar op de hoogte.

groeten martijn

j3r03n

Ja ik weet het, oud topic  :P
Ik wil een 13 polige stekkerdoos gaan installeren omdat de huidige is overleden met het afrijden van een stoepje. Nou gaat mijn voorkeur uit naar plug and play. Is dat alleen mogelijk met een originele Volvo ombouwset? Of zijn er ook universele ombouwsets? Ik vind 100 a 150 voor origineel niet echt cheap.

Is het trouwens een APK afkeurpunt, een kapotte stekkerdoos? Ik zou denken van wel, maar ik hoorde laatst van iemand dat die er wel mee door de keuring is gekomen.
Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km

leons850

Citaat van: j3r03n op 06-05-2014 00:06:53
Ja ik weet het, oud topic  :P
Ik wil een 13 polige stekkerdoos gaan installeren omdat de huidige is overleden met het afrijden van een stoepje. Nou gaat mijn voorkeur uit naar plug and play. Is dat alleen mogelijk met een originele Volvo ombouwset? Of zijn er ook universele ombouwsets? Ik vind 100 a 150 voor origineel niet echt cheap.

Is het trouwens een APK afkeurpunt, een kapotte stekkerdoos? Ik zou denken van wel, maar ik hoorde laatst van iemand dat die er wel mee door de keuring is gekomen.

Of het een APK afkeur punt is weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat wanneer jij nu ook een originele stekkerdoos hebt, hij echt plug and play is.
Dit zou dus betekenen dat je achter de bekleding ook de extra bedrading hebt lopen en het niet bij je achterlampen op gezet is.
ik heb er zo even geen foto meer van maar volg de bedrading van je huidige stekkerdoos even, als deze bij ik meen je rechter achterlamp gewoon met 2 stekkers vast zit is een nieuwe monteren binnen 15 minuten voor elkaar.
Het probleem is alleen wel dat van volvo de boel wat duurder is.
Succes!
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

j3r03n

Bedankt voor de info, ik ga het bekijken.
Bij de dealer kost een setje ~100,- en incl. montage ~150,-.
Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km