lpg tank ombouwen

Gestart door zyra, 13-04-2009 09:11:34

Vorige topic - Volgende topic

zyra

ik heb nu een tank van plus minus 40 liter (gaat steeds maar 34 liter in..)

Nu vroeg ik mij af of je zo'n lpg tank ook kunt omzetten zodat er meer litters in de tank kunnen.. Ik heb nu een dubbele tank in de reserve wiel bak.

Weten jullie dan ook de kosten voor dit geintje en waar ik dit kan laten doen of dat het zelf te doen is?

-D©©©L-

40 liter ? is dat ook wat er op de tank vermeld staat ?

Voor de rest; te weinig info. Te beginnen met het merk en type installatie.

zyra

op de tank staat helaas niks vermeld.. de stickers die er op horen te zitten lagen onder de tank en zijn over elkaar heen geplakt. Van elkaar af halen lukt niet zonder dat de stickers scheuren en worden daardoor onleesbaar.

De installatie is van Vaille type D Foto's vindt je hieronder.

monster900

Ik heb op het eerste zicht dezelfde dubbele tanks in mijn koffer, maar daar krijg ik toch zo'n 48 liter in gepompt.

zyra

ik krijg er ongeveer 34 liter in.. rijd hier plus minus 325 kilometer op (soms iets meer soms iets minder natuurlijk :P) de voorste tank is iets groter als de ander.. misschiend at het daarmee te maken heeft?

pwassink

Citaat van: zyra op 13-04-2009 10:21:23
ik krijg er ongeveer 34 liter in.. rijd hier plus minus 325 kilometer op (soms iets meer soms iets minder natuurlijk :P) de voorste tank is iets groter als de ander.. misschiend at het daarmee te maken heeft?

Met een cilindertank kan het nog wat uitmaken hoe de stand van de tank in het horizontale vlak is,
er zit immers een vlotter-klep in die bepaalt wat 80% is.
Denk alleeen dat je daarvan bij dit soort tankconstructies weinig last hebt, tenzij die vlotter krom/lek oid is ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

elmarconi

Citaat van: monster900 op 13-04-2009 10:18:01
Ik heb op het eerste zicht dezelfde dubbele tanks in mijn koffer, maar daar krijg ik toch zo'n 48 liter in gepompt.

Idem, maar 42 liter is max.
--
Autogas Inside . . .

zyra

Citaat van: pwassink op 13-04-2009 10:25:07
Citaat van: zyra op 13-04-2009 10:21:23

Met een cilindertank kan het nog wat uitmaken hoe de stand van de tank in het horizontale vlak is,
er zit immers een vlotter-klep in die bepaalt wat 80% is.
Denk alleeen dat je daarvan bij dit soort tankconstructies weinig last hebt, tenzij die vlotter krom/lek oid is ..

hmz, dat laatste lijkt me sterk gezien mijn andere 850 uit 94 precies dezelfde tank had en ook evenveel liter gas in ging..

monster900

eventueel de vlotter er even uit halen, omplooien en terugsteken?  kun je tot 99% vulling gaan (maar dat is volgens sommigen gevaarlijk )

Guido S70

Als het kan, wil ik wel ruilen. Ik ben die grote tank dwars achter de achterbank wel zat. Ik heb een Bi-fuel van 1999. Experts, kan dat?

Guido S70

Geen reactie van de experts?

Jur

Ik heb het idee dat ik dezelfde tank heb. Gaat volgens de pomp tot 55liter in.
Ik heb niet het idee dat ik een 80% vulling heb. Anderen zeggen dat de pomp in een keer stopt (klep sluit) maar die van mij gaat gewoon steeds langzamer lopen. Heb dit verder nooit gecontroleerd. Ik rijd al 5 jaar zo.

Mijn mening is dat je niet zelf moet gaan hobbien als je het niet precies weet. Ik neem aan dat de 72 liter ringtank die je bij LPi vaak ziet toch ook in een verdamper installaties te plaatsen is.

Bel anders eens met Mesman in Son(Eindhoven).

innocenti

Citaat van: Guido S70 op 29-04-2009 11:50:58
Geen reactie van de experts?
Kan volgens mij niet. Een LPI tank heeft een pomp in de tank. Foto's zijn van een tank met verdamper.

Overigens lijkt het een tank uit een Volvo 400 serie. Van de 850 waren de dubbele tankjes volgens mij even groot. In mn oude 850 zat een 56l tank bruto.  Afhankelijk van de mechanische vlotter zal er tussen de 40 en 45l ingaan.

Bruto inhoud van de tank vind je achter het klepje waar de leidingen de tank in gaan. Kan je zo eraf schroeven en met een zaklamp op de tank schijnen.

Rogers XC 70 2000

Citaat van: elmarconi op 13-04-2009 10:30:25
Citaat van: monster900 op 13-04-2009 10:18:01

Idem, maar 42 liter is max.

jep, hier ook max 42 - 43 liter, zelfde tank.

Guido S70

OK, dan zal het dus niet gaan. Helaas.