Project BaRRaCuDa1.0: 855T5

Gestart door BaRRaCuDa, 13-04-2009 20:29:33

Vorige topic - Volgende topic

BaRRaCuDa

Citaat van: SIDECAR op 13-12-2009 13:56:06
Supermooie wagen! Roofrails maken een estate absoluut áf vind ik en de achter spoiler mis ik niet.
De verlaging + wielen in combinatie met die kleur zijn echt lekker hoor!  :eusa_clap:

Om eerlijk te zijn ben ik het hiermee helemaal eens, op een estate van welk merk dan ook horen roofrails :)
Ik ga ook nog een keer een imperiaal bestellen :P
Spoilertje van carbon probeer ik nog te regelen, maar schiet niet echt op :eusa_shifty:
Het is voor mij een auto die ten alle tijde practisch moet blijven, stond laats bij de Gamma met aanhanger om 20 gipsplaten op te halen zag er wel gaaf uit zo met aanhanger ;D En gisteren een kerstboompje gehaald die met gemak IN de auto paste :P

p.s. dank allen voor de leuke reacties :)

fbm

Wat een bak zeg!  :eusa_drool:

Ronin

Staat wel erg mooi op zijn pootjes en met dat mooie lichtmetaal eronder is hij dressed to kill  :evil:

Ik vind dit toch wel één van de mooiere auto's op het forum een vleugeltje zou naar mijn mening niet misstaan verder is hij zogoed als af eigenlijk.

Kanonne-tje zoals ze dat zeggen je hebt ook voor detail ga zo door ;)

Jeff

Misschien nog een VST lip erop...  :eusa_think: Maar zeker een schiterende auto, waar zijn trouwens je mistlampen?
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

BaRRaCuDa

Die zijn helaas gesneuveld bij het overbouwen, ik wilde ze schoonmaken van binnen want er zat flink vocht in. Toen ik de glazen schoon wilde blazen klapte het glas, kan niet veel hebben. Ik ga nog wel nieuwe bestellen, maar voorlopig even niet (zijn een beetje duur).....

Jeff

Kijk anders eens op de sloop of je een mooi setje kan regelen, je weet nooit wat je tegen komt! :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

arjenT5R

Citaat van: BaRRaCuDa op 14-12-2009 18:05:22
Die zijn helaas gesneuveld bij het overbouwen, ik wilde ze schoonmaken van binnen want er zat flink vocht in. Toen ik de glazen schoon wilde blazen klapte het glas, kan niet veel hebben. Ik ga nog wel nieuwe bestellen, maar voorlopig even niet (zijn een beetje duur).....

Ik heb er toen op mp een paar besteld 2e hands
best te doen hoor  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

johan283

Citaat van: Johann op 13-12-2009 13:21:18
Citaat van: Turbo-Geek op 13-12-2009 13:19:47
Netjes hoor !
Maar een roofrails horen op een Estate net zoals een trekhaak op een Volvo hoort.

Praat toch niet zo raar man.

D'r af met die roofrails.  :eusa_naughty: Roofrails horen bij een 850 XC of een TDi op 13" wielen.
Misschien passen ze wel bij smoked achterlichten maar niet op een dikke witte met dikke wielen.

Praat jij toch niet zo raar, roof rails zijn wel mooi.... ;D

BaRRaCuDa

Ellende! Beslagen ramen, met een vettige waas....
Tijdje geleden om diezelfde reden kachelradiator vervangen. Nu het moesom/winter seizoen er weer zijn, keert het probleem terug.
Vandaag gezocht naar de oorzaak, op het eerste gezicht niets te zien aan de kachelradiator van lekkage......
Voor de zekerheid toch losgehaald en opnieuw in elkaar gezet.... vooralsnog lekt ie niet (meer)....

Helaas kwam er met het loshalen een enorme vracht aan koelvloeistof uit, veel meer als vorige keer (kachel stond deze keer op warm). En ik kon slecht een klein deel opvangen, alles zeiknat natuurlijk. Toen ben ik eens goed gaan kijken waar het allemaal nat was en ik zag dat het onder de dikke rubber/schuim isolatiemat zeiknat was. Dat kan nooit zijn gekomen van die halve minuut geleden, was kompleet doordrenkt. Dus waarschijnlijk is dat van het begin afaan(toen ik de auto kocht) al zo nat geweest. Daar overheen loopt de voetruimteverwarming voor achter, en als je lekker aan het stoken bent, dan gaat die troep wel zitten dampen natuurlijk....

Volgende punt wat me al langer opviel is dat de motor niet lekker loopt, met name stationair.
Vorige week nieuwe bougies gezet (orgineel volvo), rotor; verdelerkap; bougie-; bobinekabels reeds vervangen.
Motor lijkt over te slaan en in te houden van tijd tot tijd (de ene keer meer als de andere keer), als de motor warm is loopt ie een stuk beter.
Ik heb voor de zekerheid vandaag nog een compressiemeting gedaan :

Na het vervangen van het koelslangetje naar de turbokoeling en de slang van het vatje naar achter, heb ik de motor eerst warm laten draaien en een proefritje gemaakt. Daarna heb ik druk op het koelsysteem gezet, het viel me gelijk op dat het peil vrij snel daalt, kan wellicht ook zijn omdat de temperatuur daalt van de koelvloeistof of omdat er her en der nog wat lucht in zat. Ik vond het wel verdacht, kon verder geen lekkage vinden. (hierna heb ik de compressiemeting gedaan)

Toen ik de bougies eruit gedraaid had, heb ik met een lampje op de zuigers gekeken: allemaal mat zwart maar 1 en 3 hedden wel een plekje erop zitten (koelvloeistof of olie?). Ik stond er dus ook niet echt van te kijken dat de druk in die cilinders iets hoger is. Maar het koelvloeistofpeil was behoorlijk gezakt en dat stond iig niet in de verbrandingsruimten, er kwam ook niets uit tijdens de compressiemeting.

Toen ik nog bij Opel werkte had ik regelmatig lekke koppakkingen voorbij zien komen, als ie dan goed gelekt had, dan kon je dat zien aan de schone zuiger, geen mat zwarte aanslag meer, dat zie ik iig niet op mijn auto....
Dus ja, zou de koppakking lichtelijk lekken  ???

De bougies hebben ook niet de kleur waar ik op hoop(na +- 250km):
- Massa "ring" is diepzwart ("te" rijk stationair)
- Massa-pinnetje is kleurloos (bougiefabriekskleur)
- Isolatorneus/porselein is spierwit (arm mengsel)

Ik ben nu gelukkig een week vrij, dus ik ga eerst de boel schoon en droog maken in het interieur en dan zie ik wel weer verder.....

Wat vinden jullie van de compressie?

850 Ra$ing

Kweet niet wat een compressie een 2 liter normaal doet, maar een tijdje terug die van mij getest en die zat op 5x 12.5 bar.
Heb je het gaspedaal wel helemaal ingetrapt?

Vulk

Het lijkt me inderdaad vrij laag/verkeerde meting.

BaRRaCuDa

Gaspedaal volledig open, alle bougies eruit, injectoren losgekoppeld en bobine los.....
Klonk ook niet als zijnde een hoge compressie, pompte maar weinig lucht uit de bougiegaten.....

Johann

Zou tussen 11 en 13 moeten zitten.

Vulk

Het lijkt me raar dat ze allemaal zo laag zijn en dat de auto voor de rest (indien warm) wel goed loopt.

BaRRaCuDa

Ja mij ook, ik heb iemand anders laten starten(geen monteur) en ik heb gezien dat ie het gaspedaal intrapte tijdens de meting.....
Maar ja, misschien moet ik het nog maar eens meten.....

Ik vind de auto niet echt snel, maar toch trekt ie op hogere toeren best behoorlijk. Slaat ook niet zo snel aan met koude motor, vanwege lage compressie (bij koude motor) waarschijnlijk (indien goed gemeten).
Haalt overigens nog steeds een top van 230km/h  :eusa_think:

Zijn dan idd wel erg lage waarden, maar wel voor alle cilinders vrijwel gelijk. Dat is dan ook wel weer opvallend.....

Ik zag in het serviceboekje dat de compressieverhouding 8,4 is voor de 2,0 T5.......
Ik zal morgen eens kijken of daar toevallig ook de drukken bij staan die je zou moeten meten.