TDI wil niet stationair lopen en slaat af......

Gestart door gjg, 19-04-2009 13:29:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gjg

Hallo leden,

het volgende probleem doet zich bij mijn auto voor: Als ik de auto wil starten slaat hij gewoon aan, maar als ik geen gas bij geef en de motor stationair wil laten lopen of de koppeling intrap voor een bocht , dan slaat de auto/motor af. :eusa_wall:

Het probleem begon een maand geleden met dat de auto niet wilde starten, maar naar een paar keer proberen startte hij weer wel. Het motor management lampje brand nu constant. Bij het niet goed starten ook maar als je dan een km of 10 gereden had ging het uit.

Als ik het toerental op ongeveer 1200 toeren houd loop de motor wel maar klinkt en loopt niet echt lekker. :'(

Het leek mij de lhm maar ik heb er een van de sloop geprobeert, maar het probleem blijft.

Kan iemand iets met dit verhaal ???


GJG

RRRRR_Ramon

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

gjg

de auto is 4 maanden geleden met mij erbij nog dynamisch afgesteld ??? dus dat lijkt me niet t geval.
GJ

RRRRR_Ramon

4 maanden zegt niet zoveel, het aantal kilometers in die tijd wel. En de boel kan altijd verspringen.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

gjg

ok 17000 km. maar nu ik me bedenk , een paar mndn geleden reed ik Dl bergje op en af met de cc op 140 en bergop begon t motormanagement lampje ook te branden , en ging in`t vlak na ongeveer 20 km weer uit. Daarna begon ook t probleem met soms niet aan willen slaan.   :evil:
heeft `t een met `t ander te maken???

GJ

gjg

ja en nu nog wat, als de auto net gestart is doet de rembekrachtiging het niet, maar pas na 10 tot 15 sec. Iets met de andere klacht te maken ??? ???

GJ

RRRRR_Ramon

#6
Dat je geen rembekrachtiging hebt duidt óf op een rotte vacuumpomp óf een vacuumlek of een combinatie van beiden.

Ook wanneer je remmen behoorlijk versleten raken, dus dunne schijven i.c.m. dunne blokken kunnen er voor zorgen dat je een "diep" of heel diep rempedaal krijgt.

V.w.b. de pomptiming: Volvo schrijft voor om bij iedere servicebeurt, bij de diesel dus elke 15.000 km, de pomptiming te controleren. Dus dat zal men niet voor niets voorschrijven.

Ik heb ook eens een brandend motormanagement lampje gehad na een stuk gas los, na inderdaad ca. 20 km ging het weer uit. Het instructieboekje zegt over het MM-lampje dat er niet aan de emissie-eisen voldaan werd. Maar wat dat betreft kan het lampje wel blijven branden soms...  :evil:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

gjg

de remmen en schijven zijn een maand of 6 geleden vervangen. Nu dacht ik dat ik ergens op`t forum had gelezen dat er bij zulke rem problemen een schakelaartje oid stuk was, maar ik kan dat toppic niet meer vinden.

ik denk dat de foutcodes maar eens moet laten uitlezen,maar......ik heb 4 weken gelen heftige ruzie met de dealer gemaakt, dus daar ga ik niet meer naar terug. :evil:

Weet iemend een betrouwbare dealer in de omgeving van Bilzen of Maastricht, waar ik de auto naar toe kan brengen voor een diagnose :-\

GJ

Ludo

Citaat van: gjg op 19-04-2009 20:12:17
Weet iemand een betrouwbare dealer in de omgeving van Bilzen of Maastricht, waar ik de auto naar toe kan brengen voor een diagnose :-\

GJ

http://www.garagemartin.be/

gjg

@ Ludo, ik kan de link niet openen, maar bedoel je de garage op de riemsterweg?
ik vond hem wel op google :laugh:

GJ

Ludo

hmm bij mij opent de link zich gewoon. ?
Het is inderdaad die op de Riemsterweg.

gjg


gjg

even een update, de auto is bij de garage geweest en alles doet t weer :D
De accu was erg dood, alle filters zijn vervangen en het remmendeden t slecht omdat ze ontlucht moesten worden. hij remt en loopt weer als nieuw :eusa_clap: ook waren er wat contacten gecorrodeerd en deze zijn schoongemaakt. tevens een beurt gehad, dus alles weer ok.
@Ludo: dank je voor t adres, het is een eenmans en een vrouws zaak, je wordt er goed en correct geholpen en ik hoefde echt niet de hoofdprijs tre betalen :D

GJ