Benzine tank

Gestart door pwa, 20-04-2009 08:48:40

Vorige topic - Volgende topic

pwa

Goedemorgen heren  8),

Ik heb een Volvo 850 T5 Estate met een lekkende benzinetank (en ik doe al zoveel moeite om zuinig te rijden).

Nu hebben ze bij sloperij Opdam een benzinetank liggen van een 1992 850 sedan voor weinig.

Vraag 1: past deze tank onder mijn auto, is dit dezelfde?
Vraag 2: Of hebben jullie een betere (kunstof) oplossing?

Groeten,

Steph de Jong

-D©©©L-

pwa

Bovenop (denk ik), als ik hem vol tank dan is hij bovenop nat tot de eerste 10 liter eruit is.

-D©©©L-

pwa

Morgen gaan we kijken, ik kom erop terug!  ;)

haasje

Heb iets soortgelijks gehad, bij mij zat het rubber tussen tank en pomp er niet goed in

thuur

Ik ook. Bij mij zat die grote plastic ring/moer niet goed (wat de benzinepomp op z'n plek houdt).

Gr ;)

pwa

niemand van jullie heeft dus daadwerkelijk een lekke tank gehad, ik ben benieuwd

pwassink

Was er met die rubbering etc bij de benzinepomp ook geen maximum tijd dat je hem los mocht hebben liggen ?

staat me iets van bij, mogelijk dat daar ooit wat mee misgegaan is ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

reneetje

Citaat van: pwassink op 20-04-2009 20:42:19
Was er met die rubbering etc bij de benzinepomp ook geen maximum tijd dat je hem los mocht hebben liggen ?

staat me iets van bij, mogelijk dat daar ooit wat mee misgegaan is ?

Klopt, als je de ring los haalt om de oude pomp te demonteren moet je als je hem eruit haalt ,de ring meteen weer terug plaatsen .Dit om misvorming van het kunstof tegen te gaan.

Doe je dit niet , dan is de kans groot dat je de ring niet fatsoenlijk op de tank krijgt, met als gevolg lekkage met een volle tank.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

haasje

Nieuwe ring kost een paar euro, je kunt het altijd proberen. Mocht het toch de tank zijn heb je toch een nieuwe ring nodig.

reneetje

Citaat van: haasje op 20-04-2009 21:05:22
Nieuwe ring kost een paar euro, je kunt het altijd proberen. Mocht het toch de tank zijn heb je toch een nieuwe ring nodig.

???
Nieuwe ring is helemaal niet nodig, het is niet de ring maar de tank die misvormt als je tijdens de pomp wissel niet even de ring terug plaatst.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

haasje

Bij mij was het rubber niet goed teruggeplaatst na het vervangen van de pomp (door de garage). Ikzelf zou ,indien mijn  pomp weer defect zou gaan, het rubber weer mee vervangen.

pwa

waarschijnlijk lukt het morgen net  :-\, de brug is niet vrij, jullie horen het nog

elianmars

Mocht het toch de tank zijn die lek is, dan heb ik er ook nog eentje liggen  :eusa_whistle: