17" Banden, beschikbaarheid en prijzen.

Gestart door CorB, 20-04-2009 22:49:44

Vorige topic - Volgende topic

CorB

Ik heb een paar nieuwe comets besteld en was van plan hier nieuwe michelins in de maat 205/45 17 op te laten monteren. Omdat ik in principe 'de lokale bandenboer' zijn kaas op de boterham ook gun en op de koop toe wil nemen dat ik daar wellicht wat meer betaal, daar maar even een prijsopgave gevraagd.
Ik kreeg te horen dat michelins in deze maat (nu) niet verkrijgbaar zijn en als alternatief werd me Goodyear excellence aangeboden. Zegt me eerlijk gezegd niks dit type band, iemand er goede of slechte ervaringen mee?
Maar dan de prijs, ik had wel verwacht dat het een beetje pittig zou zijn, maar € 225,00 per band incl. montage en balanceren viel me toch wel wat tegen. Is dit nou eenmaal een dure maat, of ben ik gewoon aan het verkeerde adres misschien?

Bij voorbaat dank voor jullie inzichten..

Cor

sander_v70r

dit is zeker een duurdere maat 205 45 17

Misha

Citaat van: CorB op 20-04-2009 22:49:44
Ik heb een paar nieuwe comets besteld en was van plan hier nieuwe michelins in de maat 205/45 17 op te laten monteren. Omdat ik in principe 'de lokale bandenboer' zijn kaas op de boterham ook gun en op de koop toe wil nemen dat ik daar wellicht wat meer betaal, daar maar even een prijsopgave gevraagd.
Ik kreeg te horen dat michelins in deze maat (nu) niet verkrijgbaar zijn en als alternatief werd me Goodyear excellence aangeboden. Zegt me eerlijk gezegd niks dit type band, iemand er goede of slechte ervaringen mee?
Maar dan de prijs, ik had wel verwacht dat het een beetje pittig zou zijn, maar € 225,00 per band incl. montage en balanceren viel me toch wel wat tegen. Is dit nou eenmaal een dure maat, of ben ik gewoon aan het verkeerde adres misschien?

Bij voorbaat dank voor jullie inzichten..

Cor
Is idd een wat duurdere maat.
Ik mocht voor Pirelli PZero Nero in 215/45/17 Extra Load 125 euro per stuk neertellen, scheelt een berg dus.
Ook bij lokale bandenboer trouwens.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Ik heb (ook op aanraden van de lokale bandenboer) de Excellence laten monteren. Wel in 215/45-17. Echt een aanrader. 210 euri armer stond ik buiten met 2 nieuwe banden, gemonteerd en gebalanceerd.

Gr ;)

CorB

Citaat van: thuur op 20-04-2009 23:23:53
Ik heb (ook op aanraden van de lokale bandenboer) de Excellence laten monteren. Wel in 215/45-17. Echt een aanrader. 210 euri armer stond ik buiten met 2 nieuwe banden, gemonteerd en gebalanceerd.

Gr ;)

Thuur,

Als ik 220,00 per band moet betalen en jij 210,00 per twee (ook al is de maat iets anders) dan heb jij volgens mij een behoorlijk goedkopere lokale bandenboer :)

Hmm genoeg reden om eens verder te speuren in elk geval. Dank voor de antwoorden allen.

Cor

thuur

Je moet nathuurlijk wel een relatie opbouwen. Vaak komen, ook voor simpele klusjes (lekke band), met auto's van familie en eens wat fooi aan de jongens geven. Daarna laat je je het hele verhaal van autobandenmarkt.nl uitleggen en voila.

Gr 8)