volvo 855 R aangeschaft

Gestart door de Ridder, 21-04-2009 19:09:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT

Hele mooie wagen, moet je zuinig op zijn!

Citaat van: de Ridder op 28-04-2009 09:48:35
Heeft er trouwens iemand hier ervaring met het inbouwen van gas bij een R?

Ja, LPi (Mesman) met grote injectoren (voorheen een 6e injector) loopt perfect op een turbo.

Wout309t

Hij zag er bij Blokland verkleurd uit, op de foto's dan... Maar dat valt dus wel mee!!!
2011 V70 2.0T R-Design MT

gerardgrobben

Citaat van: )()()sT op 28-04-2009 10:07:16
Hele mooie wagen, moet je zuinig op zijn!

Citaat van: de Ridder op 28-04-2009 09:48:35
Heeft er trouwens iemand hier ervaring met het inbouwen van gas bij een R?

Ja, LPi (Mesman) met grote injectoren (voorheen een 6e injector) loopt perfect op een turbo.

en LDI gaat ook prima, hier al 30.000 km met een nieuwe Landi erin...
tuba or not tuba, that's the question

de Ridder

Citaat van: gerardgrobben op 28-04-2009 10:30:52
Citaat van: )()()sT op 28-04-2009 10:07:16
Hele mooie wagen, moet je zuinig op zijn!

Citaat van: de Ridder op 28-04-2009 09:48:35
Heeft er trouwens iemand hier ervaring met het inbouwen van gas bij een R?

Ja, LPi (Mesman) met grote injectoren (voorheen een 6e injector) loopt perfect op een turbo.

en LDI gaat ook prima, hier al 30.000 km met een nieuwe Landi erin...
En waar heb je deze in laten bouwen?
Ik heb al wel begrepen dat Mesman gespecialiseerd is in het inbouwen van gas-installaties bij Volvo's. 
Er wordt toch ook niet meer gewerkt met 6 injectoren? Waarom eigenlijk niet?

rifwachter

Dat ziet er goed uit !


Veel plezier met je rode R.


Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

)()()sT

Citaat van: de Ridder op 28-04-2009 11:05:01
Ik heb al wel begrepen dat Mesman gespecialiseerd is in het inbouwen van gas-installaties bij Volvo's. 
Er wordt toch ook niet meer gewerkt met 6 injectoren? Waarom eigenlijk niet?

Omdat er tegenwoordig grotere injectoren beschikbaar zijn die ca. 70 pk. per injector kunnen regelen i.p.v. de 50 pk. bij de oude. In het geval van nieuwe injectoren wordt nu wel de LPG-pomp de beperkende factor als je gaat tunen (tot ca. 280 pk. is goed te doen).

IK zou in een turbo alleen maar een LPi-installatie willen  :eusa_angel:

arjen850

zo daar zijn ze dan,wat een ontzettend mooie auto gefeliciteerd man..
dat lichte interieur is idd erg mooi maar ook besmettelijk ;)
daar is behoorlijk aan gepoetst als ik het zo zie..rood,volans,licht interieur beter kan niet :eusa_dance:
geniet ervan,het vermogen went snel :eusa_angel:

gr arjen

gerardgrobben

Citaat van: de Ridder op 28-04-2009 11:05:01
Citaat van: gerardgrobben op 28-04-2009 10:30:52
Citaat van: )()()sT op 28-04-2009 10:07:16
Hele mooie wagen, moet je zuinig op zijn!

Citaat van: de Ridder op 28-04-2009 09:48:35
Heeft er trouwens iemand hier ervaring met het inbouwen van gas bij een R?

Ja, LPi (Mesman) met grote injectoren (voorheen een 6e injector) loopt perfect op een turbo.

en LDI gaat ook prima, hier al 30.000 km met een nieuwe Landi erin...
En waar heb je deze in laten bouwen?


LDI.. dus damp.. in Enschede, bij Wallinga..

Super monteurs, en die 20 pk mis je echt niet. Wil je ff planken, dan kun je altijd weer naar benzine overschakelen.
En aangezien ik vanuit vroeger al wat koppakkingen door LPG versleten heb vind ik dat niet erg, das nou net het behoud van je motor..
tuba or not tuba, that's the question

Ludo

Citaat van: gerardgrobben op 28-04-2009 18:06:44
en LDI gaat ook prima,


LDI.. dus damp..

je bedoeld LSI.

en nee, als je wil planken, moet dat op gas, precies identiek zo gaan, als op benzine.
dan zal er écht geen koppakking van slijten...  ;)

gerardgrobben

Citaat van: Ludo op 28-04-2009 18:19:39
Citaat van: gerardgrobben op 28-04-2009 18:06:44
en LDI gaat ook prima,


LDI.. dus damp..

je bedoeld LSI.

en nee, als je wil planken, moet dat op gas, precies identiek zo gaan, als op benzine.
dan zal er écht geen koppakking van slijten...  ;)


en ik maar dat ezelsbruggetje van de Damp onthouden.. :eusa_doh: :eusa_doh:

Overigens heeft LPG een grotere warmte-ontwikkeling bij dezelfde uitzetting, dus het blok wordt ff wat warmer bij dezelfde plof op de krukas,  vandaar dat ik er graag een paar pk aflaat, om de temperatuur lekker stabiel te houden
tuba or not tuba, that's the question

Ludo

Citaat van: gerardgrobben op 28-04-2009 19:03:55
Overigens heeft LPG een grotere warmte-ontwikkeling bij dezelfde uitzetting, dus het blok wordt ff wat warmer bij dezelfde plof op de krukas,  vandaar dat ik er graag een paar pk aflaat, om de temperatuur lekker stabiel te houden

dan praat je over de (achterhaalde) verdamper techniek?.
met vloeibaar lpg is dat even anders...
dus waarom, voor amper 200 euro die je beterkoop uitkomt, grote risico's nemen. ???

eau rouge

prachtige auto! zuinig op zijn en goed bewaren, dit zijn de exemplaren waar later iedereen op gaat vallen.

Thys

Later is allang begonnen :eusa_shhh:

Scooby Doo

Citaat van: eau rouge op 28-04-2009 19:59:53
prachtige auto! zuinig op zijn en goed bewaren, dit zijn de exemplaren waar later iedereen op gaat vallen.

En dan struikelt "de echte" over de gasinstallatie.   :evil:
Puppy Power!!!

de Ridder

Citaat van: arjen850 op 28-04-2009 16:06:32
zo daar zijn ze dan,wat een ontzettend mooie auto gefeliciteerd man..
dat lichte interieur is idd erg mooi maar ook besmettelijk ;)
daar is behoorlijk aan gepoetst als ik het zo zie..rood,volans,licht interieur beter kan niet :eusa_dance:
geniet ervan,het vermogen went snel :eusa_angel:

gr arjen

Dankje. Zelf ben ik nog niet tevreden over het resultaten na het poetsen. De motorkap en het dak zijn niet helemaal rood. Wat gebruik jij bij jouw R (Rene, wat gebruik jij?) Ik ben benieuwd hoe jullie hem zo rood houden.
Het is een lastige kleur..
Bij de halfords heb je kleurenwas van Turtle Wax, iemand hier ervaring mee?