Nautic Blue Volvo V70 T5.

Gestart door BarT5, 21-04-2009 23:57:50

Vorige topic - Volgende topic

Nunki

Mooie wagen! Daar zul je geen spijt van krijgen.
Ik zie je wel een keertje rijden hier. Wel forumstickertje plakken he...

Gr Joost,
amsterdam 

Kali-Integrali

Yo Bart,

welkom hier met je gave T5 zeg! Love de kleur in combi met het creme-interieur. Precies wat ik zocht, maar toen in alle haast niet vond. Lucky you ;)

Maar ik heb wel de Perfo's die er bij jouw standaard onder hadden moeten zitten.. ach ja, Columbo's voorzien van winterbanden en na je eerste 10 posts hiero op het advertentie gedeelt even een paar mooie Perfo's scoren :D

Veel rijplezier!

Gr-Martijn

UserID6342

Citaat van: Turbobiker op 22-04-2009 09:32:03
Mooie wagen Bart! Hopelijk valt het wachten niet te zwaar...
Alleen dat hout in het interieur... :eusa_snooty:
Vind dat altijd toch wel netjes staan hoor, zeker met zo'n kleurcombi, helemaal niets mis mee, toch ?

BarT5

Ontzettend bedankt allemaal voor de warme ontvangst op dit forum en de lovende woorden.

Na de koop kwam de twijfel, typisch iets voor mij, maar ik begin er nu weer een goed gevoel over te krijgen.
Ik heb heel veel op het forum gelezen over dingen die me zorgen baren, zoals de airco, de turbo en het trillen, maar ik heb het gevoel dat het wel goed komt. Gelukkig heb ik een maatje die in mijn ogen de beste monteur is die op 2 benen rondloopt. Hij is oa. gecertificeerd voor alle Volvo scheepsmotoren en bouwt oa. RIBS voor de douane, AID en KLPD. Die kan dus wel wat.
Volgens hem zijn alle eventuele problemen overzichtelijk en met een beetje handigheid niet al te duur op te lossen. Voor zover ze er al zijn natuurlijk.

Ik heb gezocht naar het verschil tussen Perfo's en Columba's en alhoewel ik nogal visueel ben ingesteld, kan ik er niet veel verschil in zien. Het enige wat ik denk dat ik zie is dat de spaken van de Perfo smaller zijn. Klopt dat of zit ik helemaal naar de verkeerde velgen te staren?

Opeens zie ik ook allerlei snelle Volvo's om me heen. Ik woon in Amsterdam-Noord en vlak bij me staan een gele 850 T5-R en een groene, vermoedelijk 850 T5-R. Ze staan allebei op een dijk in Noord. Leden van het forum wellicht?

Nog een vraagje over de Volvo radio's, kon er niets over vinden op het forum. Hoe is het geluid van de originele Volvo radio's ? Er zit nu niets in, behalve wat kabels en stekkers. Ik heb een radio, maar een originele lijkt me toch leuker en beter staan. Een kermis/disco ding vindt ik eigenlijk niets in zo'n auto. Welke type zou bij deze auto horen? Ik wil in ieder geval geen wisselaar.

Verder wil ik hem standaard houden, niet verlagen, geen tuning, alleen een veerpootbrug lijkt me wel wat. Bij de proefrit heb ik hem 2 rondjes vrij hard om een rotonde getrokken en vond ik de voorkant wat beweeglijk en slap. Die brug zou dat wel eens kunnen verbeteren.

Later,
Bart.

UserID6342

De Volvo radio's zijn goed van kwaliteit en zeker van geluid.  Tenminste, zo heb ik het altijd ervaren. Zijn diverse opties mogelijk, ben je er al uit of je enkel of dubbel DIN wilt ?  De SC-901 / 905 is een goede serie, en zover ik weet hebben deze geen wisselaar perse nodig (verbeter me ff als het wel zo is).  En ja, ben het met je eens dat in een Volvo in principe een originele "lompe" radio moet zitten.  Net zoals er in een Mercedes een Becker hoort te zitten.  Zei degene die er net sinds een week of wat een nieuwe Alpine in heeft geduwd...

BarT5

Ik denk dubbel DIN. Dan is het allemaal mooi opgevuld.

Bart.

Btw Dirk, Alpine bouwt toch ook de Volvo radio's? Blijft het toch in de familie ;-)

Rita

Citaat van: BarT5 op 22-04-2009 21:01:42
Verder wil ik hem standaard houden, niet verlagen, geen tuning

ben trots op je  8) verder prachtig die crème kleur, helemaal met dat hout! Veel plezier ermee!

big ben

Hallo Bart,

Welkom op dit "leuke en leerzame forum" :D .......... geweldige intro trouwens met een mooie v70 :eusa_clap:

Ben je trouwens verkoper?? wat een lappen tekst ;D

veel plezier met je "nieuwe" zweed

UserID6342

Citaat van: BarT5 op 22-04-2009 21:35:09
Ik denk dubbel DIN. Dan is het allemaal mooi opgevuld.
Bart.
Btw Dirk, Alpine bouwt toch ook de Volvo radio's? Blijft het toch in de familie ;-)
Niet eens aan gedacht joh, maar je hebt gelijk.... pff, hele opluchting :)

BarT5

@ Rita;  Thanks. Wat is trouwens een "landi expert" ? Zal wel een stomme vraag zijn.......

@ Big Ben; Neeeeee, zeker geen verkoper. Ik lees wel altijd de kleine lettertjes ;-)

big ben

BarT5

@ Big Ben:  aaaaahhhhhh, duidelijk verhaal.

Nog iets wat me te binnen schoot. Op die v70 van (bijna)  mij zit een heel klein geel stickertje dat verdacht veel op het Scuderia Ferrari schildje lijkt, alleen is het paardje genetisch gemodificeerd zo te zien. Heb niet zo goed gekeken, alleen in het voorbij gaan. Heb nog een paar foto's gezien van leden met zo'n ding. Wat is het, betekent het ?

UserID6342

razorx

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eland

Sterke beestjes en ze komen uit Zweden, net als onze roffels, of was dat Gent?  ;)

Rita

Citaat van: BarT5 op 22-04-2009 21:59:28
@ Rita;  Thanks. Wat is trouwens een "landi expert" ? Zal wel een stomme vraag zijn.......

Ben was me voor....een Landi gasinstallatie hoort dus niet in een T5, die van jou vind ik echt supergaaf, een dakje erin en ik was serieus gaan bieden  :angel: