Nautic Blue Volvo V70 T5.

Gestart door BarT5, 21-04-2009 23:57:50

Vorige topic - Volgende topic

BarT5

Hallo,

Mijn naam is Bart, ik kom uit en woon in Amsterdam. Ik heb afgelopen zondag een V70 T5 gekocht uit 1997. Km.stand 318.000 en een beetje. Jaja ik doe er meteen een paar fotootjes bij. Ik weet dat jullie daarvan houden......

Tot 3 jaar geleden heb ik de originele "vliegende baksteen" bereden, een zilveren 245 Turbo met bijna alle opties derop behalve leer. Fantastische auto. Een wolf in schaapskleren. Valt absoluut niet op maar blies allerlei BMWtjes en GTItje omver als het moest. Een beetje korte 1, maar die elektrische overdrive maakte weer een heleboel goed. Toen mijn kinderen iets groter werden, werd het allemaal wel een beetje krap op de achterbank dus moest er iets groters komen.

Via een kennis heb ik een donkergroene 850 in krentenuitvoering gekocht. De enige luxe is een elektrisch dak. Zelfs de bekleding is half skai. Heb er een houtsetje (echt walnoot hout) ingezet zodat het nog iets lijkt. Inmiddels staat er 375.000 op de teller en is ie wel echt op.
3 maanden geleden de linker aandrijfas vervangen en ik dacht dat ik de 4 ton nog wel zou halen. Hij lekte toen al olie, maar toen vlak daarna dat lage paaltje overstak met uitparkeren en mijn 2 rechterdeuren in elkaar trapte was ik er wel een beetje klaar mee. Meteen daarna begon de rechteraandrijfas ook te kraken, donderde de bekleding van de achterklep eraf, kapte de achterruitenwisser ermee, ging de ABS lamp niet meer uit, lekt ie meer olie dan ie benzine zuipt en ben ik een wieldop kwijt ( stalen velgen, echt waar). Ik was hem trouwens ook niet meer.

Voor mijn budget dacht ik een gewone, sorry "gewone" 850, te kopen, maar keek voor de gein op marktplaats naar een V70 om te kijken wat die nou kosten en toen was deze er opeens. 500 euro boven budget, maar wel alles erop en eraan en ook nog een hele mooie, chique kleurencombinatie. Donkerblauw (marine blue?) met beige leer en hout en een halfhouten stuur.

Zondag ben ik met het gezin naar Drachten gereden en was op slag verliefd. Een beetje veel km's vond ik en hier en daar een krasje en pitje en wat steenslag op de spoiler, maar van binnen vrijwel nieuw. Bij de proefrit hielden de kids hun klep niet dicht en heb ik nauwelijks op het rijden gelet, behalve dat ie een beetje naar rechts trok met accelereren en boven de 130 in de leuningen trilt, ook bij de achterbank. De voorbanden bleken volledig glad te zijn en vermoed dat uitlijnen ook geen overbodige luxe is.
Onder de kap leek het wel een showroom zo mooi. Niet net schoongespoten en met spuitbussen bewerkt, het zag er gewoon goed uit. De AC compressor tikt om de paar seconden en heb van dit fantastische forum geleerd dat er dan niet genoeg koelmiddel inzit. Ik zie de bui al hangen dat het hele dashboard eruit moet, heb de fotoserie gezien, maar als het mot dan mot het maar. Ik wil nu wel eens met me reet lekker koel tot over mijn oren in het leer zitten en niet dat mijn kinderen de hele tijd de raampjes open draaien voor wat frisse wind als ik 150 rij in Frankrijk!

Enfin, het bloed zat niet meer in mijn hoofd en kon niet meer goed nadenken. Heb de turbo niet eens uitgeprobeerd, ben niet boven de 3000 rpm geweest, heb niet onder de auto gelegen, ik heb alleen gekeken of de elektrische ramen werkten !?!? Ik zag nog wel in de gauwigheid dat de riem bij 240.000 door een dealer is vervangen en dat het boekje helemaal vol stond met beurten.

Over 2 weken kan ik haar ophalen. Er komen 2 nieuwe voorbanden op, alle 4 wielen worden gebalanceerd, nieuwe platen en een nieuwe APK. Ik kan bijna niet wachten......

Ik ben bang dat die ouwe 850 naar zijn laatste rustplaats gaat. Ik haal het hout er nog wel uit en die nieuwe accu en misschien de dakrails, die zijn nog ok.

Weet iemand trouwens of een originele Volvo carkit om te bouwen is voor gebruik met een iPhone?

Groeten,
Bart.

Foto's:

UserID6342

Mooie auto hoor, veel plezier er alvast mee.

rogerV701998

Hallo Bart,

Welkom op dit forum. Mooie auto heb je :eusa_clap: Veel rijplezier gewenst.

Gr. roger

The Saint

Mooie introductie, en zo te zien een erg gave V70 in een sjieke kleurencombinatie  8)

De wielen lijken mij niet origineel, zijn Columba's (voor de 850 T5) waar het volgens mij Perfo's hadden moeten zijn (maar check Mehn a.k.a. Inspector Columba). Dit staat overigens minstens zo mooi!

Veel plezier ermee!
No shirt no shoes, no pinball

eau rouge

welkom! prachtige auto in de beste kleur, die heet overigens nautic blue. sjiek interieur ook. veel plezier!

993GT2

Welkom op het forum en veel plezier met de NBP V
535d / 993 GT2 / 888 SP5 / 998R / 1198s / S4Rs

Turbobiker

Mooie wagen Bart! Hopelijk valt het wachten niet te zwaar...

Alleen dat hout in het interieur... :eusa_snooty:
De Tussenpaus

hathü

Ziet er goed uit, veel geluk en rijplezier ermee. Met een T5 moet dat laatste zeker lukken. ;)

mehn

Citaat van: The Saint op 22-04-2009 08:15:34
De wielen lijken mij niet origineel, zijn Columba's (voor de 850 T5) waar het volgens mij Perfo's hadden moeten zijn (maar check Mehn a.k.a. Inspector Columba).

Klopt helemaal 8)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Esveldt

En nog wat info inzake je Ipod: http://www.logjamelectronics.com/ipodvol.html

Mooie Volvo en die kleur is helemaal perfect.

Christian850

Erg nette Volvo, en zeker een mooie kleurencombo!

Veel plezier en lekkere kilometers gewenst met je nieuwe aanwinst!   :)

sinat

Veel plezier met de T5.
Mooie kleur, heb ik ook ;D

Rogers XC 70 2000

Dag Bart,
Je wagen ziet er zo op foto heel erg goed uit. En voor wat betreft de kilometerstand; zoals je veelvuldig hier op t forum zult lezen, zijn dergelijke "hoge" verre van bezwaarlijk.... MITS er goed onderhoud is gevoerd. Als het boekje netjes en volledig is afgestempeld, zit dat snor en heb je zeer waarschijnlijk nog veel kilometers plezier met je blauwe baksteen.

Welkom hier

Roger

arjen850

gefeliciteerd bart,prachtige auto in een mooie kleur combinatie..heel veel veilige en lekkere kilometers toegewenst..

gr arjen

razorx

Ha een toevoeging aan de Amsterdammers op het forum.
Welkom!
Zo te zien een erg mooie wagen in een mooie kleur.
Gr.
Yits.