Nautic Blue Volvo V70 T5.

Gestart door BarT5, 21-04-2009 23:57:50

Vorige topic - Volgende topic

sean850

ziet er netjes uit die motorruimte knap gedaan hoor klein vraagje wat was je nou ongeveer kwijt voor zo'n lekker trillingsvrije auto bij de banden doktor  ??? daar was ik eigelijk wel benieuwd naar als dat niet te asociaal gevraagd is  :eusa_angel:

BarT5

Citaat van: sean850 op 29-06-2009 20:58:16
ziet er netjes uit die motorruimte knap gedaan hoor klein vraagje wat was je nou ongeveer kwijt voor zo'n lekker trillingsvrije auto bij de banden doktor  ??? daar was ik eigelijk wel benieuwd naar als dat niet te asociaal gevraagd is  :eusa_angel:

Nee hoor, normale vraag toch? 4 wielen balanceren en "vierkant" uitlijnen (eerst achter en dan voor) € 119,60. Keurig rapportje mee en garantie.  Niet goedkoop, maar absoluut het geld waard. Waar die 60 cent vandaan komt ?? Misschien de winst  :eusa_think:

sean850

nou voor een trillingsvrije auto vind ik de prijs dan niet zo heel erg gek gezien het blije gevoel dat je er elke keer bij hebt als je aan het rijden :D

BarT5

Citaat van: sean850 op 30-06-2009 11:50:34
nou voor een trillingsvrije auto vind ik de prijs dan niet zo heel erg gek gezien het blije gevoel dat je er elke keer bij hebt als je aan het rijden :D

Helemaal mee eens !!

BarT5

Opeens vond ik dat ik de grille eigenlijk niet zo mooi vond. Ik heb toen maar eens, voor mijn gevoel iig, een paar honderd foto's van grilles bekeken en vindt uiteindelijk de blokjesgrill het mooist. Maar omdat de achterzak ledig is heb ik wijselijk besloten om die niet meteen aan te schaffen, maar  het binnenstuk van mijn eigen grille zwart te maken. Dat is een een klusje van niks natuurlijk en het resultaat mag er zijn.

Mijn originele embleem was niet zo mooi meer, gekrast aan de voorkant en wat stukjes chroom uit logo randjes en de letters verdwenen, dus heb ik daar een beetje mee lopen experimenteren.
Het nieuwe embleem met de blauwe balk (ipv helemaal zwart) vindt ik eigenlijk ook niet zo heel geweldig. De wielnaafdopjes daarentegen vindt ik wel mooi.

Ik heb al het zwart aan de achterkant van het embleem eraf geschuurd zodat alleen het chroom van de randjes bleef zitten op die paar beschadigingen na. De balk heb ik blauw gepaint aan de achterkant en de ring met pijl met aluminium verf gepaint. Toen met medium grijs de rest van de achterkant gespoten.

Nou is het blauw niet helemaal de goeie kleur en het grijs had metallic moeten zijn en de kapotte stukjes heb ik met zilververf ingevuld, dus het is een beetje rommelig, maar de strekking is duidelijk. Maandag ga ik een nieuw embleem halen en die op dezelfde manier, maar dan netjes, veranderen.

FOTOOS:

Zo wastie:

Zo iestie:

Zo moet het embleem worden, maar dan vierkant.

BarT5

Ik was zonet ff bij de Zweedse onderdelen juwelier voor een nieuw type embleem, maar dat kost &(^%*&^( 53 eurootjes om een stukkie reklame te  rijden voor ze. Dat gaat me nu ff te ver.

Heeft iemand toevallig nog zo'n embleem met VOLVO in het blauw liggen?

elianmars

53 euro  :o

Een thuiskomertje is nog goedkoper!  ;) ;D

BarT5

En nog ex btw ook. Dat is lekker thuiskomen.............

elianmars

Citaat van: BarT5 op 07-07-2009 00:05:38

Ook dat nog!

Krijg je geen 850clubkorting bij jouw dealer?

BarT5

Citaat van: elianmars op 07-07-2009 00:07:31

Ook dat nog!

Ik ben niet zo van de clubs en zo. En alleen voor dekorting wordt ikgeen lid. Geef jij trouwens korting aan clubleden?

elianmars

Citaat van: BarT5 op 07-07-2009 00:14:52
Citaat van: elianmars op 07-07-2009 00:07:31

Ook dat nog!

Ik ben niet zo van de clubs en zo. En alleen voor de korting word ik geen lid. Geef jij trouwens korting aan clubleden?

Als ze 't lief vragen wel  ;D

BarT5

OOooooooooohhhhhhhhh,   :eusa_shifty:

BarT5

4312 kilometers door Nl, B, Fr, It, CH, D en weer NL. Gemiddelde snelheid 77 kilometer, verbruik 10,3 alles volgens de boordcomp.

Wat een fijne wagen om zulke afstanden te rijden. Dat is wel wat anders dan mijn oude krenten 850, waarmee we met de ramen open moesten rijden ivm met geen airco.

Die deed het trouwens uitstekend, de airco bedoel ik, tot op de laatste dag toen ie het opeens niet meer trok. Een dezer dagen maar eens bij een ijsboer langs om te laten onderzoeken. Ik heb met een UV lamp geen lekkage gevonden, maar dit kan natuurlijk in heel veel dingetjes zitten. Wordt vervolgd.
Overigens; Wat ben ik blij met die getinte ramen. Dat scheelt zo gigantisch. Dat merk je vooral als ie een paar uurtjes in de zon heeft staan bakken en je instapt. Koel is anders, maar het is te doen vergeleken met onbehandelde ramen.

Op het weggetje naar "ons" huis in Italië werd me duidelijk dat de nivogabbers te veel pilletjes hadden geslikt en daar een bad trip aan over hielden. Bij elk hobbeltje hakten en zaagden de achterwieltjes lekker door. Met volle bepakking ging het nog, maar licht beladen was een ramp. Op de snelweg ging het nog, ik moest alleen uitkijken in snelle bochten met overdarse naden en hobbles. Dan stuiterde ie een beetje opzij.....

Inmiddels heb ik een mooie set T5-R voor en achterschokbrekers en veren gevonden en besteld. Slechts 130.000 km gereden, daar zou ik nog een tijdje mee toe kunnen EN het bakkie wordt een stuk lager en aantrekkelijker.

Een paar vakantiefoto's:

BarT5

In een andere post, http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,35444.0.html  , vroeg ik wie wist hoe je de knop van een handbak verwijderd om er een andere op te zetten. Dat werd wat dubbelzinnig en ik beloofde foto's te nemen van de operatie, oftewel de Kelly methode, het volledig en permanent verwijderen van de knop van de pook.

Thyzerrr had wel eens gehoord dat je de knop kan verwijderen met 4 spijkertjes, daar heb ik naar gekeken en ik snap dat die methode inderdaad wel eens eventueel zou kunnen werken, maar mij lukte dat dus niet.

Dus toen toch maar opereren. Met het Stanley knife heb ik eerst een incisie gemaakt via de huidplooi aan de achterkant van de knop.

Als de eerste incisie diep genoeg gemaakt is kan de bovenkant van de helm verwijderd worden.

Als je door de opperhuid heen bent moet je ervoor zorgen dat de dieper gelegen lagen ook doorgesneden worden. Ook de lagen op de bovenkant kunnen dan ingesneden worden.

Met een stevige spatel kunnen de lagen uit elkaar gedrukt worden zodat de laatste zenen doorgesneden kunnen worden.

Dan kan de eerste helft van de knop verwijderd worden en wordt de binnenhelm zichtbaar.

Als al het vlees en de binnenhelm verwijderd is blijft het buitenbot staan met wat laatste vleesresten. Dan wordt het tijd voor het elektrische gereedschap en zagen we het buitenbot van onder tot boven door. Zorg ervoor dat de kraag onderaan het bot NIET wordt doorgesneden. die is nog nodig voor de komende reconstructieve chirurgie.

De staaf is natuurlijk te lang en dient dus ingekort te worden. Met de botzaag op die hoogte afzagen die gewenst is, uiteraard rekening houdend met de opkomende reconstructie.

Tot zover de methode Kelly.

De "nieuwe" houten knop heb ik licht opgeschuurd en hoogglans blank gespoten. Het is een 2e handsje met natuurlijk wat gebruikssporen.

Toen het hele spul toch los lag heb ik de pookhoes en de hoes van de handrem (grijs skai in een creme lederen interieur, welke gek bedenkt het ?? En dat was nog wel in het pre Ford designers tijdperk !!) ook onder handen genomen. Dat grijs irriteerde me al langer. Ik heb nog steeds leerverf liggen van de leerlooiert en die hoesjes zijn zo gedaan.

ik moet zeggen dat het totaal plaatje me erg goed bevalt.

Maar genoeg woordjes, FOTOOOO's

Voor:

Na:

Voor:

Na:

Thys

Dat ziet er verdomd netjes uit! :eusa_clap: