Advies gevraagd, lekke koppakking...

Gestart door Vrrrrrrrrianne, 22-04-2009 08:12:35

Vorige topic - Volgende topic

Vrrrrrrrrianne

Graag zou ik wat advies hebben. Afgelopen januari heb ik een V70 2.4 bifuel gekocht met waarschijnlijk toen al een lekke koppakking (maar helaas, geen garantie, dus ben bang dat deze voor eigen rekening is...).

Inmiddels staat de teller op 340000 km. Is het misschien verstandig, om meteen een koprevisie uit te laten voeren? Is dat uberhaupt nodig voor zo'n blok? Scheelt in de toekomst weer arbeidsuren zou ik denken... Distributie laat ik zowiezo meteen vervangen, die kan nu nog 10000 km mee, dus heb ik dat ook maar weer gehad.

En weet iemand of het mogelijk is om een temperatuur meter bij te laten plaatsen? Die zit er nu niet op, en ik zou bijna denken dat het blok een keer te warm is geweest zonder dat dat opgemerkt is toen.

-D©©©L-

Welkom hier,

Een koprevisie is niet meteen nodig. Wel ben ik benieuwd naar "waarschijnlijk toen al een lekke koppakking". Hoe is vastgesteld dat het om een lekke koppakking zou gaan ?
Ze gaan een enkele keer wel eens stuk, maar dat is zeker niet gewoon. 340.000 mag zeker geen probleem zijn.
Een temperatuur meter bijplaatsen is een goede optie, de slangen achter de motor (tussen blok en schutbord) bieden daarvoor wel mogelijkheden.

UserID6342

Hoi Rianne,  waarom zit je te denken aan een lekke koppakking ?  Wat doet de auto dan precies.  Een kapotte koppaking komt bij de 5 cilinders namelijk haast niet voor (kan altijd wel natuurlijk, maar toch)  Als je nu eens omschrijft wat voor problemen je hebt, misschien dat iemand her je dan een advies kan geven over hoe en/of wat.

Vrrrrrrrrianne

Nou, sinds dat ik m heb verlies ik al koelvloeistof, en dat werd de laatste tijd wel erg veel... Ook sinds een week of 2 rookt ie met starten erg veel, en op lpg begint ie minder lekker te lopen. Dus heb ik m maandag naar de garage gebracht, daar hebben ze een meting gedaan van de uitlaatgassen (als ik het goed zeg hoor, ik heb de rekening niet mee waar de omschrijving op staat...), waaruit blijkt dat de koppakking lek is, tenminste dat is het advies van de garage, om die te vervangen.

-D©©©L-

Hmmm, is ook de verdamper nagezien ?

Vrrrrrrrrianne

Durf ik niet te zeggen... Kan dat ook het probleem zijn dan?

)()()sT

Bij de oudere 850's met verdampersysteem kan het waterverbruik ook aan een kapotte verdamper liggen.
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe die bi-fuelsystemen van Volvo werken....

Bij de oudere type motoren zijn defecte koppakkingen zeldzaam; ik neem toch aan dat dit bij de nieuwere motoren met vaste klepstoters (zoals jij hebt) ook zo is.
Hebben ze ook gemeten of er olie in het koelwater zit?

UserID6342

Net wat Marco (DCCCL) zegt; eerst de verdamper maar eens goed na laten kijken

Vrrrrrrrrianne

Heb zojuist even de garage van afgelopen maandag gebeld, ze hebben de verdamper losgehad, toen nogmaals gemeten, en het probleem bleef hetzelfde...

sander2

stuur dennis850estate eens een PB'tje  ;)