navigatie systeem, maar welke?

Gestart door Emhavee, 23-04-2009 07:50:53

Vorige topic - Volgende topic

Emhavee

zoals ik in een ander topic op dit altijd handige en leuke forum al aangaf rijdt mijn vrouw inmiddels vaker in de R dan ik, gRRRRR :eusa_silenced:
nu ben ik nog van het 75.000 straten boek (ja die oude versie, eind jaren '80), of een A4-tje met heel kort de route of belangrijke afslagen oid, zij wordt al gespannen bij de vraag of de sleutel nu links - of rechtsom gedraaid moest worden, laat staan een ritje naar het grote onbekende (ze leest mee... :evil:)

nu ben ik me aan het oriënteren om een navigatie-unit aan te schaffen echter is de keuze tussen TomTom, Garmin of elke andere nog niet gemaakt.
Zijn er forandi met navigatie ervaring die dat willen delen? Ik hoef niet direct een HU1205 oid om in te bouwen maar een klein portable dingetje, liefst voor Europa.

bvd
Merlijn

UserID6342

Daar zijn momenteel zoveel verschillende systemen voor te koop en ook voor ieder wat wils qua financiën.  Laat je goed voorlichten door een bedrijf wat zich daarop toe heeft gespitst, auto-electronica, auto-hifi en dat soort zaken.  Daar kun je ook terecht voor portable versies met al dan niet verschillende soorten software.  En echt slechte systemen zijn er volgens mij tegenwoordig niet meer.  Het is meer een kwestie van uiterlijk, etc. geworden daar bij de meeste systemen de basis hetzelfde is maar de looks wat anders.

nico

ik zelf gebruik de gratis navigatie van nav4all op mijn telefoon
in combinatie met een losse bleutooth gps ontvanger werkt dit voor mij perfect
en hoef ik niets anders te gebruiken

gr. nico

FGG

Als je telefoon er geschikt voor is:

http://www.mcguider.com

79 euro.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Emhavee

neig zelf naar de garmin nuvi 250W, is nu bij de ANWB voor 179e's in de aanbieding. Heb geen telefoon meer met bluetooth of andere fancy dingetjes, is helaas gesneuveld...
consumentenbond is er ook wel enthousiast over.

mevita

Als je een beetje handig bent met je pc kijk dan voor een mio of een cartrek die kun je unlocken en er  dan zelf je favoriete navigatieprogramma erop zetten.
Een cartrek kost meen ik bij de blokker in de 80€ en als je dan eens googled op turtrek dan zie je wat je er allemaal mee kunt,

succes
gr mevita

Emhavee

't is de garmin nuvi 250w geworden, prima apparaat, doet wat ie moet doen, niet veel meer maar ook zeker niet minder

francois

heb zelf de   tom tom hd one xl   zeeeeeeeeeeeeeer tevreden
in diverse landen uitgeprobeert onder andere in spanje en italie en nog eens in engeland
geen slechte ervaringen  :eusa_dance: :eusa_dance:

Hans Duiven

Citaat van: FGG op 23-04-2009 20:34:23
Als je telefoon er geschikt voor is:

http://www.mcguider.com

79 euro.

Die heb ik zojuist na enig downloaden werkend gekregen op mijn  CVSET A5401

Nog even kijken hoe hij bevalt in real life, maar het ziet er allemaal mooi uit met intuïtieve menu's

Hans

MICHEL306

hmm de mijne bevalt prima, geeft keurig op tijd aan wanneer je af moet slaan en is bekend met heel europa.Ik hoef niet eens de radio te dempen, dat gaat vanzelf.

Het enige nadeel is dat ze veel praat tussen de aanwijzingen door.... :evil:

UserID6342

Citaat van: MICHEL306 op 19-05-2009 22:14:04
hmm de mijne bevalt prima, geeft keurig op tijd aan wanneer je af moet slaan en is bekend met heel europa.Ik hoef niet eens de radio te dempen, dat gaat vanzelf.
Het enige nadeel is dat ze veel praat tussen de aanwijzingen door.... :evil:
Whoehahaha, zei degene die dringend op zoek is naar een Chinees gevalletje omdat die nu met 2 telefoons loopt te k*tkammen :)

UserID6342

Topic weer ff een stukkie omhoog schoppen;

Zo dus,

OK, mijn oude trouwe Nokia navi met sterk verouderde software, die het overigens nog steeds perfect doet maar ik kan 'm niet updaten / veranderen (geen kennis voor, IGO8 etc zou moeten passen op de 2 Gb SD-kaart) heb ik na lang beraad besloten een rustplaatsje te geven.  Als iemand 'm wilt overnemen voor weinig kan dat natuurlijk ook.

Dus heb net een nieuwe navi gekocht een "Navigon 6350 Europa Live navigatie" echter kan ik nergens een review of ervaringen hiermee vinden, zelfs niet met google.

Is er toevallig een forumlid die zo'n zelfde navi heeft en hoe zijn  zijn/haar ervaringen met het apparaat ?

Alvast bedankt.

Lambal

ik heb voor mij zelf een Mio 269+
daarvoor had ik een Mio 268 (bijna hetzelfde alleen geen ingebouwde harde schijf, iets langzamer en geen 2gb ondersteuning)

daarop heb ik de nieuwe iGo8 software + alle kaarten (2009) op gezet, zonder het apparaatje te unlocken. (alleen nieuwe firmware vanuit mio nodig)
in jip en janneke taal: je hebt alleen een sd kaart nodig waarop alles staat und voila, heel europa 2009.
de igo8 software is zeer kompleet, ook het rijbaan aanduiding zit er op

zoon mio 268 heb laatst nog 1 extra bijgekocht voor €30,-
volgens mij is er geen goedkopere mogelijkheid om een goede nav te hebben.
let wel de 268 kan maar 1gb kaart hebben, dus heel europa in 1 keer erop kan niet, dan moet je een 269+ kopen (maar die is iets duurder)

UserID6342

Ik weet dat de Nokia 330 gelijk is aan een bepaald Mio apparaat.  Maar welke, geen flauw idee.  Maar goed, dit is/was dus mijn oude navi, ga het dus dadelijk doen met de Navigon, maar kan geen reviews / ervaringen over het apparaat vinden :(

Volvo850 93