Pegasus 17" en aanlopen van banden

Gestart door Walvo, 26-04-2009 22:10:38

Vorige topic - Volgende topic

Walvo

Hallo allen,

Heb het forum afgestruind, veel over Pegasusvelgen gevonden, maar wellicht over mijn probleemstelling heengelezen. In ieder geval helaas niet gevonden (zoekfunctie ?)

Ik heb 17" pegasusvelgen onder mijn T5 estate uit 1994.
Bandenmaat is nu 205-50-17. Continental Sportcontact 2 (geen goede ervaring mee 'by the way').

Nu lopen de banden aan de binnenkant/binnenzijde aan. In ieder geval achter, maar voor ook. Levensgevaarlijk.
Deze banden hebben een beschermrand.

Ik ga een dezer dagen andere banden kopen, maar moet ik voor mijn auto nog aanpassingen doen om aanlopen tegen te gaan?

Auto was origineel, maar nu verlaagd d.m.v. intrax. Origineel had ik hier dus al last van.

Zijn er bepaalde banden voor Pegasus 17" die hier geen last van hebben? (ik had Conti Wintercontact 2 225-45-17 en had nergens last van).
2.3 T5 estate '94 (kleur 412)

Sbv

Verkeerde maat banden.

205-45-17 en ook voor de winter die maat.

Zelf heb ik goede ervaringen moet Conti sport contact 2

Walvo

Kan het zijn dat 205 te smal is voor de Pegasusvelg? Mijn bandenboer heeft ooit zoiets geroepen.
Kan 215 ook? (gezien het feit dat ik bij 225-45-17 geen last had)

UserID6342

225 zal ook gaan aanlopen omdat de band te breed is.  Net zoals hij nu aanloopt omdat de band te hoog (en te breed) is.  Kijk eerst even op je velg hoeveel J deze is.  Dan pas kun je ook advies krijgen over de juiste band met de goede hoogte / breedte.  Maar 225/50 is zowiezo al helemaal niet goed.

BenC70ES

velg is 8" breed, dus een 205 is te smal...     

Ik denk dat Emiel  215/40/17 heeft,  215/45/17 gaat goed met 7"velgen (op gebied van raken), maar ik weet niet ofdat zonder problemen gaat op de bredere Pegasus velg.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

rifwachter

ik heb 225-40-17 op volans liggen, maar bij max.stuur uitslag lopen ze ook aan.

maar heb bewust voor deze maat gekozen, vind het gewoon mooi een brede band.

Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

@®-

Citaat van: BenC70ES op 27-04-2009 11:25:57
velg is 8" breed, dus een 205 is te smal...     

Ik denk dat Emiel  215/40/17 heeft,  215/45/17 gaat goed met 7"velgen (op gebied van raken), maar ik weet niet ofdat zonder problemen gaat op de bredere Pegasus velg.
Ik had Canisto's die 7,5 breedt waren, als banden had ik 215/45R17
Ook dit liep aan.

Ook heeft de vorm van de band invloed op aanlopen, een hoekige band loopt eerder aan dan een ronde wang.

Walvo

Ik heb vandaag 2 x Pirelli P7000 gekocht en 2 x Bridgestone Turanza.
Alles maat 215-45-17.

Deze lijken niet aan te lopen. Wellicht met insturen over drempels wel.
De Pirelli's maken m.i. wel meer geluid dan de Conti Sportcontact die ik had, maar die waren helaas heel erg snel op weg naar de eeuwige jachtvelden.

Tot nu toe dus tevreden dat er niets aanloopt (zonder gewicht achterin)

innocenti

Als het achter aanloopt kan je overwegen spacers te plaatsen. Ik heb ook 5mm spacers geplaats icm orginele Pegasus velgen (ET46) om aanlopen te voorkomen. Koop wel goeie spacers die goed centreren, anders gaat je auto trillen door onbalans. Heb de mijne bij ET gekocht.

Duell

Ja het is een heel oud topic,

Maar ik heb orgi. 17inch Pegaus velgen met winterbanden gekocht.
Kwamen van een V70R P2 

Zoals ik hier ook lees, zullen mijn banden wel iets te groot zijn.

225 45 17

Vooral voor loopt het iets aan als ik iets harder over drempels ga.
Zou ik alleen voor bv 215 of 205 kunnen nemen?

NinaPaul

Indien geen AWD, geen probleem.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

V70R^2

205/45 voor is prima, 225/45/17 is sowieso geen classic 850 maat, maar zou prima zonder aanlopen moeten kunnen eigenlijk, ik héb altijd die maat, en met 5/6cm verlaging nooit problemen gehad..

205 op 8j zal wel.redelijk getrokken staan...

Miyel

Ik heb al problemen gehad met 215/45/17 voor om Titans.
Andere velg natuurlijk maar ik blijf bij 205!
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

JvW

Stuuruitslagblokjes nog ok? Als die weg zijn loopt het zaakje ook eerder aan was mijn ervaring. Heb er toen gelijk de dikkere versie opgezet, nooit meer aanlopen gehad. Bandenmaat weet ik niet meer, was met een set Titans.

Wouter1973

Ruimte is blijkbaar beperkt in die voorste wielkassen. Ondanks goede draagarmen en stuuruitslag blokjes heb ik met mijn zomerbanden (205/50/R16 op Columba's) geen probleem, maar met mijn net iets hogere winterbanden (205/55/R16 eveneens op Columba's) moet ik drempels echt met beleid nemen. En soms tandenknarsend aanhoren dat bij een net iets te optimistische snelheid een flauwe drempel al een schurend geluid geeft.