Verslagje Knoppen met GESOLDEERD lampje weer in elkaar zetten

Gestart door Superskunkie, 27-04-2009 10:14:59

Vorige topic - Volgende topic

Superskunkie

STAP 1: Schuif beide zwarte clipjes op hun plaats

STAP 2:

STAP 3: Het plastic symbooltje kan maar op een manier erop gelegt worden.

STAP 4: leg voorzichtig het metaaltje erop , en kijk goed hoe om op de foto en hoe op de 2e foto!!

STAP 5: (Dit is nu de andere helft van de schakelaar) Klik het schakelaartje weer vast.  Zoals je vaag ziet op de foto zie je een puntje uitsteken, en op het huisje zie je een rond gaatje. Bij sommige schakelaars (terugverende schakelaars, bijvoorbeeld achteruitverwarming) zit er een veertje op het puntje en die zit dan in het gat.
Bij de niet-verende schakelaar zit geen veertje, maar daaraan kun je wel zien hoe om de knop moet!  

STAP 6: Schuif het geheel weer heel  voorzichting in elkaar zodat het kleine metaaltje niet beweegt!!
Als dat wel gebeurt moet je het metaaltje weer op z'n plek leggen (STAP 4)! Het help als je de onderkant stevig tegen de tafel drukt en het bovenste gedeelte er overheen schuift zoals op de foto te zien is. Daarna klik je het geheel weer in elkaar.
Tonnie

johan283

Mooie fotoreportage,

Welke knoppen zijn dan allemaal gesoldeerd?

haasje

Superskunkie

Ja klopt dit zijn alle platte "oude" type knoppen.
Die "nieuwe ronde model knoppen" zit het lampje met een fittinkje aan de achterkant erin gedraait.
(en bij de gevarenlichtknop aan de zijkant)
Deze lampje kosten alleen €4,85 bij de volvodealer  :-\ maargoed als je een beetje handig ben pruttel je zelf een nieuw lampje uit de electronicawinkel in het fittinkje.
Overgens is de stekker van de nieuwe ronde model hetzelfde als de "oude platte model" en zijn dus zo uitwisselbaar, dat heb ik gedaan en voor het aanzicht is het zeker de moeite waard.
Ze zijn ook prima in je broekzakken te (ver)stoppen  op de sloop :evil: als je daar in de buurt ben  8)
Alle knoppen zitten hetzelfde in elkaar, alleen bij de terugverende knop zit er nog een veertje bij, zoals er in me verslag staat.
Vlak nadat ik er een nieuw lampje in had gesoldeerd heb ik ze ingeruild voor de nieuwe ronde type knoppen toen ik op de sloop was.
Dit verslagje had ik nog voor iemand gemaakt, en d8 van hey laat ik het eens op het forum zetten, meteen een leuke oefening met die foto's toevoegen enzow.
Tonnie