Afslaan/haperen na start, is het de stationair regelaar?

Gestart door arjen, 27-04-2009 10:28:37

Vorige topic - Volgende topic

arjen

Hallo,
Heb sinds kort een nieuwe verdamper en nu heb ik dat steeds als ik start de motor ofwel bijna afslaat(koud) of bij de tweede start meteen weer afslaat. De keer daarna start hij weer 'normaal'. Omdat ik ook soms te hoge stationair toerentallen heb (bij stilstand 1300 toeren), dacht ik dat het aan een kapotte stationair regelaar lag, maar helemaal zeker ben ik daar niet van... wie o wie?

thuur

Heb je waterverbruik?

Ruikt de uitlaat erg naar benzine als eindelijk normaal loopt?

Is het toerental wel stabiel als het rond de 1300 hangt? Of zwabbert het?

Als de motor afslaat, gebeurt dat in 1x of zaken de toeren zover dat ie het niet meer trekt?

Gr ???

arjen

Het gebeurt niet vaak genoeg om hier een goed antwoord op te geven. Hij slaat wel in een keer af. Na start even naar 1100 toeren en dan weer naar 0. Heb geen noemenswaardig waterverbruik. Ook geen benzinedampen waargenomen eigenlijk... :eusa_shifty:

Meestal slaat de motor wel aan, maar dreigt hij af te slaan bij het overschakelen naar gas.Daarna loopt hij meestal oook gewoon regelmatig 850 toeren stationair...

thuur

Hoe vaak rijd je op benzine?

Heb je de benzinedrukregelaar al gecontroleerd op lekkage?

Gr 8)

razorx

Doet mij denken aan iets wat ik met de "zilveren" had.
Die moest je regelmatig twee keer starten. Na vervanging van de verdamper was het iets minder maar niet perfect.

Het ging hier om een OMVL verdamper met "Leonardo" computer.
Het overschakelmoment voor benzine naar lpg stond op decelleratie bij 2000rpm.
Een vrij gangbare maar niet slimme waarde, bij onze heftig startende roffels.

Na wat metingen ontdekte ik dat het toerental bij de eerste aanslag al boven de 2000rpm lag (zie je niet op een gewone toerenteller). De computer van de verdamper vond dat een heel leuk moment om over te schakelen naar LPG.

Eh niet dus, er is nog niet genoeg LPG in de verdamper laat staan de mixer.

Heb het overschakelmoment op 2500 rpm gezet (bij decelleratie), daarna nooit meer problemen.

Een suggestie uit een heel andere hoek.
Wat voor verdamper heb je?

Succes!
Yits

arjen

Een vialle F-type... Als ik meteen wat gas bijgeef slaat hij niet af trouwens... Maar ik zal dat overschakelmoment eens meenemen...

arjen

Heb dit probleem nog steeds, hoe verander ik het deceleratiemoment ??? Denk dat hethem daarin zit...

razorx

Citaat van: arjen op 21-06-2009 11:41:59
Heb dit probleem nog steeds, hoe verander ik het deceleratiemoment ??? Denk dat hethem daarin zit...
Bij mijn OMVL is dat met de computer in te stellen.
Ik neem aan dat met een Vialle verdamper het zelfde is.

Om dit soort zaken aan te passen heb je wel wat kennis van je systeem nodig. Misschien dat de verdamper ook nog niet optimaal is afgesteld.
Ik zou hiervoor naar een LPG inbouwer gaan.

Een andere afsla boosdoener is als de slangen met koelvloeistof hoger dan je radiateur komen.

Ludo

Citaat van: razorx op 21-06-2009 19:11:01
Ik zou hiervoor naar een LPG inbouwer gaan. 

dat lijkt me wel een goed advies.
en dan maar meteen het vacuumklepje (bij de radiator) laten controleren/vervangen.
de genoemde symptomen, lijken er alleszins op dat het klepje niet (goed) functioneert.

arjen

LPG Lunetten denkt dat mij gasklep vies is, inclusief de stationair regelaar. Zal de boel morgen even demonteren en in de remmenreiniger zetten...Vreemd toch... ik doe dat sowieso iedere drie maanden, inclusief reiniging van de vlamdover(die heb ik er de laatste keer maar helemaal uitgehaald)
Wordt vervolgd :)

arjen

Dat laatste heeft wat geholpen, maar helemaal weg is het nog niet. Enfin, eerst maar eens op vakantie. 't roffeltje gaat ons als het goed is helemaal naar de Algarve brengen...en terug :P