De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

Emiel

Citaat van: Sbv op 27-05-2011 21:59:49
Van de week eindelijk de juiste motor voor ruitenwisser achter binnen gekregen en vanmiddag maar gemonteerd. Verder lampje vervangen in DSTC schakelaar. Wat een leuk klusje voor 1 lampje wisselen. Radio met ECC paneel eruit, dan ECC paneel half demonteren en dan kan je eindelijk de schakelaar eruit klikken om lampje te vervangen.

:eusa_eh:

Voorste paneeltje kan gewoon los met de hele bende nog de auto hoor.

grijzev70tdi

Is MY 2005 anders ;) toch?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

aha, naja had 15 min tijd gescheeld dan. Dacht namelijk dat het vanaf de achterkant vast zat. Het is idd een MY05

Taranis

Citaat van: Emiel op 27-05-2011 22:04:02
Citaat van: Sbv op 27-05-2011 21:59:49
Van de week eindelijk de juiste motor voor ruitenwisser achter binnen gekregen en vanmiddag maar gemonteerd. Verder lampje vervangen in DSTC schakelaar. Wat een leuk klusje voor 1 lampje wisselen. Radio met ECC paneel eruit, dan ECC paneel half demonteren en dan kan je eindelijk de schakelaar eruit klikken om lampje te vervangen.

:eusa_eh:

Voorste paneeltje kan gewoon los met de hele bende nog de auto hoor.

Hoe dan? :eusa_think:

Zoals gezegd, vanmiddag even naar Barendrecht gereden. Ruitenwissermotor zat er in een paar minuten in, zelfs de bekleding zonder het breken van clipjes terug kunnen monteren. Het DSTC lampje zat inderdaad een beetje tegen, maar brandt nu wel weer:

Heel stom dat je van zoiets simpels zoveel plezier kunt hebben, maar ik kan er echt niet tegen als niet alle lampjes die moeten branden, branden. Helaas hebben we wel ergens een foutje gemaakt, want na afloop verscheen deze melding:

Helaas is de foto bewogen, want onder het rijden gemaakt. "SRS-AIRBAG SERVICE SPOED". Volgende week staat een bezoekje aan KIM gepland om de auto uit te lezen. Onder andere hoop ik dan te weten waar de anti-skid service melding op slaat, welke parkeersensor defect is en hopelijk kan dan ook de airbag-melding gereset worden. Zo niet dan wordt het een ritje dealer, maar daar zit ik niet echt op te wachten.

Na afloop samen het nummer van de kachelmotor opgezocht. Wat staat dat op een kromme plek in Vida, onder de airco-installatie. De reparatie/vervangingsinstructie staat vervolgens wel onder klimaatinstallatie :eusa_wall:
Het binnenwerk van de motor staat voor 134 euro op internet. Maandag even naar de dealer bellen wat 't daar kost, dan ben ik ook van dat stomme piepje in het dashboard af :) Langzaam wordt de XC steeds beter...

Voor wat betreft het differentieel: ik vraag bij de volgende beurt of ze bij de dealer eens goed willen luisteren en hun oordeel vellen of 't ding nu wel of niet stuk is. Ik weet 99% zeker van wel, maar ik hik een beetje tegen de kosten aan. Voor 3250 euro wil ik gewoon 110% zeker weten dat daarmee het probleem ook opgelost is. Stiekem hoop ik dat dat hele t*ring differentieel er in 25.000 stukjes vanonder klapt, dan weet ik tenminste zeker dat dat het euvel was ;D

Sander weer bedankt voor je geduld met de 34 kleine k*t schroefjes ;D De XC staat nog na te tikken van een lange rit... in Barendrecht kon ik nog 1060 kilometer tot lege tank, nu nog 540 kilometer tot lege tank :eusa_whistle:

elianmars

Contact even aan gehad, terwijl de middenconsole er uit was? Ik heb hetzelfde gehad, toen ik de meters inbouwde  :eusa_doh: ;D

Had ff laten weten dat je in Barendrecht was, dan was ik even langs gekomen, onderweg naar Zeeland  ;)

Taranis

Citaat van: elianmars op 27-05-2011 23:11:03
Contact even aan gehad, terwijl de middenconsole er uit was? Ik heb hetzelfde gehad, toen ik de meters inbouwde  :eusa_doh: ;D

Uh ja, om de hendel van de automaat in D te krijgen, anders krijg je dat paneel er niet uit ;) Hoe heb jij die melding gereset? Dealer?

Had ff laten weten dat je in Barendrecht was, dan was ik even langs gekomen, onderweg naar Zeeland  ;)

Het was een beetje 'last-moment' ding ;)

Marc O.

Citaat van: Taranis op 27-05-2011 23:04:48
Helaas hebben we wel ergens een foutje gemaakt, want na afloop verscheen deze melding:

http://gurb.deltaland.nl/ronald/xc70/airbag.jpg

Hey, die melding kreeg ik ook, kort nadat ik het airco paneel los had gemaakt om de temp. sensor stofvrij te maken. Het vreemde is echter dat (volgens de garage) die melding ook na resetten terug bleef komen... Accu was trouwens los toen ik er mee bezig was, dus daar kan het niet aan hebben gelegen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Citaat van: Taranis op 27-05-2011 23:13:04

Uh ja, om de hendel van de automaat in D te krijgen, anders krijg je dat paneel er niet uit ;) Hoe heb jij die melding gereset? Dealer?

Jep. Kostte me weer 14 euries  :eusa_snooty:

Taranis

Citaat van: Marc O. op 27-05-2011 23:14:42
Helaas hebben we wel ergens een foutje gemaakt, want na afloop verscheen deze melding:

Hey, die melding kreeg ik ook, kort nadat ik het airco paneel los had gemaakt om de temp. sensor stofvrij te maken. Het vreemde is echter dat (volgens de garage) die melding ook na resetten terug bleef komen... Accu was trouwens los toen ik er mee bezig was, dus daar kan het niet aan hebben gelegen.

Vreemd verhaal :eusa_think: Ik hoop dat Kornelis de boel gereset krijgt volgende week, en anders wordt het een bezoekje aan de dealer :) Ik wil onderweg naar Zweden niet de hele tijd tegen dat stomme uitroepteken aan zitten kijken.

Citaat van: elianmars op 27-05-2011 23:15:14

Jep. Kostte me weer 14 euries  :eusa_snooty:

Dat is een koopje! Olov rekent ietsie pietsie meer ::)

Emiel

12V plug of aansteker eruit, kleine schroevendraaier of iets van een plastic spatel tussen de 12V aansluiting en het plastic en je wipt hem er zo uit.

Taranis

Citaat van: Emiel op 28-05-2011 08:23:24

12V plug of aansteker eruit, kleine schroevendraaier of iets van een plastic spatel tussen de 12V aansluiting en het plastic en je wipt hem er zo uit.

Dat gaan we dan volgende keer eens proberen (er zullen vast nog meer lampjes sneuvelen), maar we dachten dat dat niet ging omdat dat fijne paneeltje aan de achterkant nog met een paar schroefjes vast zit :eusa_think:

Tnx voor de tip, scheelt volgende keer (hopelijk) wat tijd :)

Taranis

Naar aanleiding van deze discussie in het topic van Teddy81, dit zijn ze...

XC70:

S80:

Chris

Citaat van: Taranis op 27-05-2011 23:30:37
Citaat van: Marc O. op 27-05-2011 23:14:42

Vreemd verhaal :eusa_think: Ik hoop dat Kornelis de boel gereset krijgt volgende week, en anders wordt het een bezoekje aan de dealer :) Ik wil onderweg naar Zweden niet de hele tijd tegen dat stomme uitroepteken aan zitten kijken.

Citaat van: elianmars op 27-05-2011 23:15:14

Jep. Kostte me weer 14 euries  :eusa_snooty:

Dat is een koopje! Olov rekent ietsie pietsie meer ::)

Dat kun je mij als gast in de auto ook niet aandoen :eusa_whistle:....

Taranis

Citaat van: Chris op 28-05-2011 17:26:22

Ja hoor, geen enkele moeite mee :evil:

Chris

Citaat van: Taranis op 29-05-2011 01:00:19
Citaat van: Chris op 28-05-2011 17:26:22

Ja hoor, geen enkele moeite mee :evil:

Dan ga ik toch maar slapen de hele reis :eusa_whistle:...