De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

Ben

Emiel heeft er toch ervaring mee? Die wil dat vast wel even voor je doen.

Sbv

LQDI

810 euro aan arbeid?! Is het een werkplaats met mindervaliden oid?  :o
Dan wil ik maandag op t werk ook wel een prijs maken. Het enige punt is dat je je dan een halve dag zou moeten vermaken in het knusse Twente ;D

arjenT5R

Citaat van: Sbv op 20-08-2011 20:44:09
Citaat van: arjenT5R op 20-08-2011 20:40:19
zie whatsapp ;D
Ik zie nix  ;D

Komt er op neer dat we het gewoon zelf gaan fixen  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Taranis

Citaat van: LQDI op 20-08-2011 20:51:34

;D ;D ;D

Hier laat ik mij niet over uit ;) (1 van de monteurs leest sporadisch mee hier)

Dan wil ik maandag op t werk ook wel een prijs maken. Het enige punt is dat je je dan een halve dag zou moeten vermaken in het knusse Twente ;D

M'n mail staat in m'n profiel dus kom maar op :D

Citaat van: arjenT5R op 20-08-2011 20:54:24
Citaat van: Sbv op 20-08-2011 20:44:09
Citaat van: arjenT5R op 20-08-2011 20:40:19
zie whatsapp ;D
Ik zie nix  ;D

Komt er op neer dat we het gewoon zelf gaan fixen  ;D

Je kan haast niet wachten om te beginnen geloof ik :eusa_shifty: :eusa_clap:

LQDI

Citaat van: Taranis op 20-08-2011 20:56:05

;D ;D ;D

Hier laat ik mij niet over uit ;) (1 van de monteurs leest sporadisch mee hier)

M'n mail staat in m'n profiel dus kom maar op :D

Het zou betekenen dat er voor 10 uur aan arbeid in zou zitten. :o
Dat kunnen we vast beter. :eusa_whistle: Maandag ontvang je een PB van me.

Taranis

Al zowat een jaar had ik een parkeersensor liggen, maar de dealer kon mij niet vertellen welke van de 4 stuk was. Laatst heeft Sbv de auto uitgelezen en waren we beiden stellig in de overtuiging dat nummer 4 (meest rechtse) defect was. Vandaag dus naar Barendrecht getogen, omdat ik de achterbumper er nog nooit zelf afgehaald had en daar wel wat hulp mee kon gebruiken. Het is iets lastiger dan de voorbumper, maar valt nog steeds best mee.

Eerst de rommelbakken onder de laadvloer eruit gehaald, daarna kun je bij de vier bouten waarmee de bumper aan de carrosserie vast zit. Natuurlijk moest ik even posen met mijn Zweedse accu van Bilia Trelleborg ;D (jammer dat die sticker op de foto net niet zo goed leesbaar is)

Toen ik vanochtend uit het keukenraam stond te kijken, bedacht ik me plots dat ze in Vida wel zo vrolijk zeggen dat je de bumper er naar achteren af moet halen, maar dat de auto waarbij ze dat doen geen trekhaak heeft. En inderdaad, dat past dus niet. Wonder boven wonder ging de trekhaak er vrij simpel af :eusa_think: (bij mijn GLT heb ik de helft van de bouten gemold)

Daarna is een goede ruk aan weerszijden van de auto voldoende om de bumper eraf te halen:

Hierna zijn we een half uurtje aan het stoeien geweest met die onhandige binnenbumper. Ik heb er geen foto's van (er waren 4 handen nodig), maar uiteindelijk heb ik besloten dat lucifers prima gereedschap waren. Plastic clipje gesmolten en daarna ging dat rotding wel van z'n plek af. Na afloop weer gesmolten en met een waterpomptang terug in model gebracht en het paste weer prima ;D

Bij het terugmonteren van de bumper wat gemopperd op de Zweedse zuinigheid: het kabeltje van de antenne is zo kort dat je er niet bij kunt om het op de stekker in de bumper te steken:

Sander heeft de module in de achterbak losgehaald, het hele spulletje naar beneden laten zakken waardoor we de stekker er wel op konden drukken. Tot mijn verbazing zag ik rechtsonder aan de carrosserie op de foto hierboven wat roest. Dit meteen maar even bijgewerkt met een stuk schuurpapier en wat tectyl. Nu is de auto een keer van achter aangereden, dus dat zou er misschien iets mee te maken kunnen hebben.

Nadat de tectyl droog was en de inwendige mens voorzien was van wat lekkere broodjes (dank je wel! :eusa_clap: ), de bumper terug gemonteerd. Toen bleek het probleem nog steeds te bestaan: een continue pieptoon. We waren er al snel uit dat het dan nog 2 dingen konden zijn: de bekabeling of de elektronicamodule (iets waar ik bij deze auto geen hoge pet van op heb, volgens mij is dat ook de reden dat de standkachel de boel zo heet kookt). Aan Sbv gevraagd of ik zijn module even mocht proberen. Die deed het prima... mijn module in zijn auto echter ook :eusa_wall:
Sbv bood aan dat ik de zijne dan wel een weekje mocht lenen, dan kan ik het even uitproberen. Thuis flink geprobeerd, maar de sensoren deden het keurig. Ik hoop dus dat dat 't is, zal wel niet goedkoop zijn maar dan is 't maar opgelost :)

Saillant detail: Sbv leest de auto uit, er zit geen enkele foutmelding betreffende het raam van het bestuurdersportier in, maar na het wissen van de foutcodes werkt de AUTO-stand wel weer :eusa_doh:
Vreemd verhaal...

Onderweg naar huis de 360.000 vol gemaakt:

De olie voor de beurt wordt als het goed is deze week geleverd, de overige onderdelen als het goed is deze week bestellen. Morgen even bellen naar de fijne Carglass om m'n voorruit te repareren, daar is vorige week een steen op gekletterd met dank aan een Belgische mevrouw die niet naar de rechterbaan wilde :evil:
Sbv attendeerde me er op dat je echt niet tot op de dag zelf hoeft te wachten met apk :angel: , dus dat ik dat ook best vóór 6 oktober mag laten doen. Morgen ook maar even regelen :)

Sander weer bedankt! :eusa_clap:

elianmars

APK kun je inderdaad twee maanden van te voren laten uitvoeren.

Taranis

Citaat van: elianmars op 21-08-2011 18:39:18
APK kun je inderdaad twee maanden van te voren laten uitvoeren.

Uiteraard weet ik dat wel... maar ik heb een hekel aan de APK en met name de roetmeting, dus stel dat meestal uit tot de dag zelf ;D

Sbv

Vroeg of laat moet je toch met APK, dus maar gelijk doen. Nu heb je nog wat profiel op de banden.

Net een paar keer getest en de sensoren doen het bij mij nog gewoon  :eusa_wall: Misschien nog even wachten totdat het een keer flink regent

viking_in_shorts

Meende ik niet te lezen dat de foutmelding raam bestuurder was gekomen omdat hij niet helemaal open of dicht was bij resetten codes?
Lekker om te zien dat je weer goed bezig bent geweest! :eusa_clap:

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 21-08-2011 20:03:36
Meende ik niet te lezen dat de foutmelding raam bestuurder was gekomen omdat hij niet helemaal open of dicht was bij resetten codes?

Uh nee, de auto-stand nokte er gewoon plots mee. Wat ik vandaag ook al tegen Sbv zei: het is soms erg vaag hoe alles in de auto met elkaar verbonden is. We kloten met de parkeersensoren (waarna ze 't helemaal niet meer deden totdat Sander alle foutcodes gewist heeft) en het raam doet het weer, laatst is de stuurwieleenheid vervangen en sindsdien werkt het geheugen van de bestuudersstoel weer :eusa_doh:

Citaat van: viking_in_shorts op 21-08-2011 20:03:36
Lekker om te zien dat je weer goed bezig bent geweest! :eusa_clap:

Ooit is ie weer in een staat dat ie de Noordkaap gaat halen :eusa_pray:

Ben

Joh, dat je speciaal naar de Duitse Autobahn bent gereden om die 360K te fotograferen  :eusa_drool:

Taranis

De Duitse bezetting van Zeeland heeft zo z'n voordelen ;D

Chris

Weer lekker bezig geweest jullie :)!

Redelijk zeker dus dat het die module is. Ik hoop het voor je. Wat je zegt, vast duur... maar dan is het wel opgelost :).

Carglass? Dit keer dus maar niet direct naar de dealer voor een originele ruit en vervolgens maanden met je verzekering in discussie?? ;D