De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Met een schemaboek bedoel ik de elektrische schema's.
Van de 740 heb ik zo'n boek liggen; van de 850 heb ik 'm in PDF formaat. Hoe het elektrische schema ooit voor jouw XC is uitgegeven weet ik niet. Misschien dat Emiel het weet...

Sbv

Emiel

Pagina 105; http://www.matthewsvolvosite.com/downloads/2006_V70_V70R_XC70_XC90_wiring_diagram.pdf

Bedrading stelt dus weinig voor.
Wat wel makkelijk gaat bij die dingen is dat de bedrading in de bumper klem komt te zitten tussen de koets en de bumper. Maar ik zou eerst kijken wat ie in Vida aangeeft als ie continue piept.

PAM heeft dus eigenlijk maar 1 kabelboom, vanaf de regeleenheid naar de sensoren.

Sbv

ik dacht dat het in de REM zat. PAM is toch pas op de latere modellen vanaf MY08 zeg maar

Taranis

Citaat van: Ben op 22-08-2011 21:26:33
Als het regent piept ie dus wel.
Volvo heeft allerlei verschillende dingen aan elkaar geknoopt. Misschien heeft de regensensor er iets mee te doen.
Die zit bv. wel vast aan de buitenspiegels. Ja, je gaat de raarste combinaties bedenken.

Ik zal v/d week de spiegels en regensensor ook nog even nat kliederen, kijken of dat verschil maakt. Wacht ik wel even tot de achterkant van de auto droog is, anders is er nog geen zekerheid :)

Citaat van: arjenT5R op 22-08-2011 21:29:03
Je durft gewoon niet toe te geven dat je je auto wast met de hand  ;D

Meestal rij ik 'm bij Kuzée binnen om te laten wassen, maar ik was wel van plan het binnenkort weer eens zelf te doen ja. De velgen zijn ongeveer zwart ::)

Citaat van: KIM op 22-08-2011 21:33:16
Met een schemaboek bedoel ik de elektrische schema's.
Van de 740 heb ik zo'n boek liggen; van de 850 heb ik 'm in PDF formaat. Hoe het elektrische schema ooit voor jouw XC is uitgegeven weet ik niet. Misschien dat Emiel het weet...

Citaat van: Sbv op 22-08-2011 21:35:21
probeer hier eens
http://www.matthewsvolvosite.com/volvo-wiring-diagrams/

He wat naar, EPZ mag weer 155 A4-tjes in kleur afdrukken :eusa_clap:

Citaat van: Emiel op 22-08-2011 21:40:20
Pagina 105; http://www.matthewsvolvosite.com/downloads/2006_V70_V70R_XC70_XC90_wiring_diagram.pdf

Bedrading stelt dus weinig voor.
Wat wel makkelijk gaat bij die dingen is dat de bedrading in de bumper klem komt te zitten tussen de koets en de bumper. Maar ik zou eerst kijken wat ie in Vida aangeeft als ie continue piept.

PAM heeft dus eigenlijk maar 1 kabelboom, vanaf de regeleenheid naar de sensoren.

Precies, eerst Vida eens controleren wat ie zegt. Afhankelijk daarvan besluit ik wel wat ik ga vervangen :) Tnx voor het meedenken!

@ Misha: dank je wel, maar volgens mij proef ik een licht sarcastische ondertoon ;D

Misha

Nee, voor de verandering niet sarcastisch.
Sowieso dat je nog Volvo rijdt.

Volgens mij was de R uiteindelijk de goedkoopste, tegen alle verwachting in ?

Van Bupo nooit meer iets gehoord ...
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Emiel

Citaat van: Sbv op 22-08-2011 21:41:43
ik dacht dat het in de REM zat. PAM is toch pas op de latere modellen vanaf MY08 zeg maar

Staat ook in de PB naar Taranus.

Taranis

Citaat van: Misha op 22-08-2011 21:45:52
Nee, voor de verandering niet sarcastisch.
Sowieso dat je nog Volvo rijdt.

Volgens mij was de R uiteindelijk de goedkoopste, tegen alle verwachting in ?

Van Bupo nooit meer iets gehoord ...

Nee, de V70 was de goedkoopste... daar niet echt veel ellende mee gehad eigenlijk, behalve een lek schuif-/kanteldak, gebroken krukaspoelie en ralle remmen (= normaal onderhoud). En de automaat stond op het punt van overlijden. Precies op tijd verkocht, 3.000 kilometer later liep de krukaskeerring eruit en kon de complete distributie vervangen worden. Was naar verluid een grapje van 1400 euro.

De R was zeker niet de goedkoopste, eerder de op 1 na duurste. De GLT reed goedkoper als je 't uitsmeert over die 3 jaar dat ik 'm gehad heb. Het eerste jaar gewoon niets aan gedaan omdat ik toen 90% van de tijd in het buitenland zat en het ding het gewoon moest doen (wat achteraf een klein wonder bleek dat ie 't gehaald had met een versprongen distributieriem :eusa_shifty: , lekke krukaskeerring aan beide kanten, kapot druklager van de koppeling, lekke radiateur en gescheurde motorsteun en daardoor uitlaatspruitstuk). Veel geld in gestoken om 'm op orde te krijgen en dat was ie op een gegeven moment ook, waardoor Bupo (die idd erg stil is) er niets aan heeft hoeven repareren. Ik hoop dat punt met de XC ook te bereiken en daarom gaat ie ook niet weg... en van de R heb ik nog steeds spijt dat ik 'm verkocht heb :eusa_pray:

Laserblue

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Sbv

Taranis

Citaat van: Laserblue op 22-08-2011 22:47:54
Dit niks voor je?  :eusa_think:
http://link.marktplaats.nl/465478937

Uh nee, benzine met 35-40k per jaar lijkt me geen goed plan en inderdaad een handbak ook niet. De XC blijft. Maar tzt iets leuks erbij zou wel tof zijn :)

Laserblue

dacht dat het een GT was omdat ik geen spaceball zag, maar daar is ie te oud voor  :eusa_doh:

elianmars

Citaat van: Laserblue op 22-08-2011 22:55:28
dacht dat het een GT was omdat ik geen spaceball zag, maar daar is ie te oud voor  :eusa_doh:

In mijn wagen zit ook geen spaceball (helaas).

Laserblue

Citaat van: elianmars op 22-08-2011 23:32:32

leuke upgrade  :eusa_whistle:

antraciet

Citaat van: elianmars op 22-08-2011 23:32:32

Niet gevraagd voor je verjaardag?  :P