De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Vanmorgen een wat positiever bericht in m'n mailbox en meteen maar gereageerd :)

Citeer
Hallo ****,

dat zijn de betere berichten! Ik zal een afspraak maken bij Baarends!

Groeten,

Ronald.

On 2011-12-21 11:33, **** ****** - OLOV Goes B.V. wrote:
Beste Ronald,

Ik krijg groen licht vanuit de importeur maar moet eerst een
kostenopgave doorgeven voor definitieve goedkeuring via goodwill.

Wil jij zo vriendelijk zijn om even langs Baarends te rijden en
vragen of **** ********* de roestschade op te laten nemen dan kan ik
met deze gegevens verder.

Alvast bedankt.

met vriendelijke groet,

Service Manager

O ja..... :

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-12-2011 12:50:01
Schroef je hem in november weer terug in m'n auto? ;D

Nee! :evil:

Gisteravond de winterbanden eronder laten leggen bij de dorpsgarage bij m'n ouders op 't dorp. Die man heeft even onder de XC door gelopen en bood aan om het differentieel te reviseren ipv vervangen. Dan werd het 2000 euro voor de revisie met 2 jaar garantie, in plaats van 1 jaar garantie op een nieuw differentieel (wat volgens mij ook gewoon een ruil-exemplaar is) voor circa 2800 euro (excl montage). Ik denk dat ik toch voor de nieuwe/ruil ga, omdat dan ook de pomp en het doosje electronica nieuw is. Die laatste 2 items staan er om bekend (als ik www.volvoxc.com moet geloven) stuk te gaan na circa 150.000 - 200.000 km, dus die zullen in mijn geval ook wel defect zijn. Ik hoop tijdens wat spelen en slippen tijdens de wintersport de pompfoutmelding op te kunnen wekken om m'n vermoeden te bevestigen.

De standkachel is volgens de garagehouder identiek aan die in de Audi A6 van 2 generaties terug. Hij kon de complete verbrandingskamer leveren voor 356 euro. Uit elkaar halen raadde hij af, omdat 't gemaakt is om 1x uit elkaar te gaan en nooit meer terug in elkaar. Gelukkig ben ik best wel eigenwijs dus wil 't toch proberen. Honderden euro's stukslaan op een nieuwe verbrandingskamer kan altijd nog :)

Chris

Netjes dat Volvo het zo op gaat lossen! :eusa_clap:

Scheelt je weer een omweg via Beesd op weg naar de wintersport ;)!

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 21-12-2011 11:53:20
Ik denk dat ik toch voor de nieuwe/ruil ga, omdat dan ook de pomp en het doosje electronica nieuw is. Die laatste 2 items staan er om bekend (als ik www.volvoxc.com moet geloven) stuk te gaan na circa 150.000 - 200.000 km, dus die zullen in mijn geval ook wel defect zijn. Ik hoop tijdens wat spelen en slippen tijdens de wintersport de pompfoutmelding op te kunnen wekken om m'n vermoeden te bevestigen.

Hee Ronald,

Heb jij hier wat linkjes voor? Klinkt als leesvoer voor de komende dagen. Ik heb nog niet heel veel gevonden over die pomp en electronica.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Chris op 21-12-2011 12:00:34

Ik kom gewoon naar Beesd ;)

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 21-12-2011 12:05:03
Hee Ronald,

Heb jij hier wat linkjes voor? Klinkt als leesvoer voor de komende dagen. Ik heb nog niet heel veel gevonden over die pomp en electronica.

Ewøut

Niet zo direct nee, ik heb dat al maaaaanden terug op zitten zoeken toen ik me afvroeg waar de pompfoutmelding die KIM tevoorschijn toverde vandaan kwam. Later zag Sbv bij viking_in_shorts voor de deur ook dezelfde foutmelding voorbij komen in Vida die keurig aangaf dat de pomp van het differentieel defect is. Daarna is de melding niet meer terug gekomen, maar heb ik het AWD ook niet nodig gehad in de zin van dat de voorwielen geen tractie hadden en alles op de achterwielen terecht kwam.

Niettemin zal ik nog even zoeken voor linkjes :)

arjenT5R

hou ze in de gaten die gasten van baarends, opeltje van m'n pa hebben we 3x terug gestuurd en roest nu weer!

Maar wel mooi dat ze het op gaan lossen  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Chris

Citaat van: Taranis op 21-12-2011 12:10:04
Citaat van: Chris op 21-12-2011 12:00:34

Ik kom gewoon naar Beesd ;)

Ah.. ik dacht je eigenlijk ervoor om moest op weg naar wintersport, of vlak ervoor ;).

Taranis

Citaat van: arjenT5R op 21-12-2011 12:13:51
hou ze in de gaten die gasten van baarends, opeltje van m'n pa hebben we 3x terug gestuurd en roest nu weer!

Ik heb er ook geen onverdeeld positieve ervaringen mee, maar goed, het is van dezelfde eigenaar als Olov dus viel te verwachten. Als 't maar opgelost wordt inderdaad :)

Citaat van: Chris op 21-12-2011 12:21:32
Ah.. ik dacht je eigenlijk ervoor om moest op weg naar wintersport, of vlak ervoor ;).

Dat was de bedoeling, maar Ruth moet dinsdag plotseling alsnog werken. En ik ga niet 's nachts rijden. Liever 's morgens vroeg op pad.

elianmars

Citaat van: Taranis op 21-12-2011 11:53:20
Gelukkig ben ik best wel eigenwijs dus wil 't toch proberen.

Joh!  ;D

Zo ben ik ook, hoor. Een nieuwe halen kan altijd nog. Ik heb het motortje van de koplampsproeiers gewoon open gezaagd. Is niet de bedoeling natuurlijk, maar het werkt wel weer  ;D

JvW

Citaat van: Taranis op 21-12-2011 12:28:33

Ik heb er ook geen onverdeeld positieve ervaringen mee, maar goed, het is van dezelfde eigenaar als Olov dus viel te verwachten. Als 't maar opgelost wordt inderdaad :)

Citaat van: Chris op 21-12-2011 12:21:32
Citaat van: Taranis op 21-12-2011 12:28:33

Zolang ze niet aan je auto moeten repareren, durf ik er nog wel langs te gaan. Verder blijven ze van m'n auto af.  :evil:

Ewout Schalkwijk

Hee Ronald,

Al lezend kwam ik dit artikel tegen... http://www.hqracing.nl/ppo_pagina.html

Stukje naar beneden scrollend stonden er wat foto's van de standkachel met wat verklarende pijltjes/teksten.
Misschien heb je er wat aan...

Ewøut

Edit: Vooral 'punt 10' kan interessante info bevatten.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Ronald staat als het goed is boven op de sneeuw nu.
Waterpompje hebben we begin dit jaar reeds vervangen

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 30-12-2011 13:32:08

Ja, en??? Leest die dan het forum niet? ;D Alsof dat een reden is. :eusa_naughty:

Ewøut

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 30-12-2011 15:52:05
Citaat van: Sbv op 30-12-2011 13:32:08

Ja, en??? Leest die dan het forum niet? ;D Alsof dat een reden is. :eusa_naughty:

Ewøut
Nee volgens mij niet.

Hij is de AWD in de sneeuw aan het testen, en ook de afwezigheid van een werkende standkachel  :evil:

Taranis

Stelletje etters ;D

Nee ik lees het forum niet tijdens vakantie. Zag nu een e-mail notificatie.

We zitten ergens boven op een berg aan het eind van een weg van 2300m. De XC is de enige auto die zonder sneeuwkettingen bovenkomt :) (en ik ben dus altijd de sjaak)

maruska

je kunt je ook laten rijden Ronald...
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R