De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

Chris

Citaat van: Taranis op 30-12-2011 17:39:56
Stelletje etters ;D

Nee ik lees het forum niet tijdens vakantie. Zag nu een e-mail notificatie.

We zitten ergens boven op een berg aan het eind van een weg van 2300m. De XC is de enige auto die zonder sneeuwkettingen bovenkomt :) (en ik ben dus altijd de sjaak)

Prima omgeving dus met de XC en je nieuwe winterbanden :)!

Veel plezier daar ;).

knoopie

Citaat van: Chris op 30-12-2011 19:25:07
Citaat van: Taranis op 30-12-2011 17:39:56
Stelletje etters ;D

Nee ik lees het forum niet tijdens vakantie. Zag nu een e-mail notificatie.

We zitten ergens boven op een berg aan het eind van een weg van 2300m. De XC is de enige auto die zonder sneeuwkettingen bovenkomt :) (en ik ben dus altijd de sjaak)

Prima omgeving dus met de XC en je nieuwe winterbanden :)!

Veel plezier daar ;).

Met dat plezier sluit ik me geheel bij aan!

:D

Misha

Al bladerend op Internet viel het kwartje :

wikipedia Taranis

In het eerste plaatje wat je tegenkomt staat ie al met een los wiel en een aandrijfas in zijn handen.
Hij kan het dus niet helpen.

Dacht alleen dat Ronald niet zo'n baard had.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Die baard komt vanzelf wel van alle problemen van de afgelopen tijd

Chris

Citaat van: Misha op 03-01-2012 22:49:00

wikipedia Taranis

In het eerste plaatje wat je tegenkomt staat ie al met een los wiel en een aandrijas in zijn handen.

Whaha :eusa_clap:...

Taranis

Citaat van: Misha op 03-01-2012 22:49:00

wikipedia Taranis

In het eerste plaatje wat je tegenkomt staat ie al met een los wiel en een aandrijfas in zijn handen.

;D

Citaat van: Sbv op 03-01-2012 23:01:41
Die baard komt vanzelf wel van alle problemen van de afgelopen tijd

Bij thuiskomst blijkt de riolering van de badkamer gelekt te hebben en is het paar maanden oude sierpleisterwerk in de hal naar de jeweetwel. Daar zou je dus inderdaad een baard, een punthoofd en een rothumeur van krijgen ::)

De XC staat weer veilig thuis en heeft het weer prima gedaan. Helaas weigerde gisteren de kofferklep waardoor 't wat lastig bagage uitpakken was. Vriendin als slangenmens onder de rolhoes+hondenrek door laten kruipen, volgens haar zat de plastic bak ertussen. Vandaag weigerde die *** klep weer, terwijl de bak er echt niet tussen zat. Binnenkort maar eens aandacht aan besteden.
Ik heb ook weer de anti skid service melding als ik maximaal naar links stuur, dus de contactrol is nu echt gaar. Binnenkort even uitzoeken of zelf vervangen te doen is, of dat de boel net als met de stuurwieleenheid door de dealer gekalibreerd moet worden.
Gisteren eerst heel veel sneeuw gehad en daarna 3 uur lang met 180-190 op de cruise control naar huis kunnen cruisen met dank aan een leeg Duitsland (drie koningen). Het verbruik heb ik maar niet uitgerekend :eusa_whistle:

Ben

Ronald, heb jij een losse mat in de achterbak?
Als die een beetje tussen de klep zit wil die ook niet open.
Even via de zijdeur aan de mat trekken zal dan helpen als ie niet te ver onder de klep is geschoven.

Ewout Schalkwijk

Welkom thuis!

Verder geen problemen met kvs, FourC, verstuivers en andere zaken? Volgens mij ben je dan bijna klaar met de XC. :eusa_clap:
En als die over een maand of twee ook het rondje SE en NO goed doet dan weet je het zeker.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ben op 07-01-2012 17:41:06
Ronald, heb jij een losse mat in de achterbak?
Als die een beetje tussen de klep zit wil die ook niet open.
Even via de zijdeur aan de mat trekken zal dan helpen als ie niet te ver onder de klep is geschoven.

Ik heb die losse mat onder de bak liggen ja. Ik krijg 'm niet verder vóór in de kofferruimte gelegd dus 't zal zo moeten. Tnx voor de tip in elk geval, zal volgende keer proberen de mat weg te trekken om te zien of dat het is :)

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-01-2012 18:14:26
Verder geen problemen met kvs, FourC, verstuivers en andere zaken? Volgens mij ben je dan bijna klaar met de XC. :eusa_clap:

Klaar ben ik nog lang niet, maar aan sommige mankementen ben ik inmiddels gewend ;D
Ik had voor de zekerheid wel koelvloeistof meegenomen maar geen druppel verbruikt ondanks een meer dan stevige rijstijl.

Na het rondje SE/NO weer eens wat aandacht aan de XC besteden, tot die tijd moet ie het maar even doen. Huis gaat zowel qua tijd als financiën even voor.
Kreeg vandaag tijdens het tanken de opmerking dat 't zo'n mooie auto was. Bleek 't een autohandelaar te zijn die een erg goed bod deed. Even getwijfeld, maar toch besloten de auto maar gewoon te houden. Heb helemaal geen zin in iets anders 8)

Chris

Welkom thuis kerel!

Goed te horen dat de XC het opzich prima heeft gedaan. Jij hebt vast lol gehad met die lege snelweg ;). Wel jammer van die lekkage in je huis bij thuiskomst, dat zijn de minder fijne binnenkomers... hoop dat het meevalt en dat je met 1 muur opnieuw pleisteren klaar bent.

Ennuh.. gewoon houden die auto nu ;)!

Thijs T5

Bleek 't een autohandelaar te zijn die een erg goed bod deed.

Hmmm misschien moet ik daar maar eens gaan tanken dan (A)

Welkom thuis Ronald fijn dat de volvo het goed heeft gedaan. Die van mij heeft me ook weer netjes door Duitsland heen gevlogen.

Gr Thijs

Taranis

Citaat van: Thijs T5 op 09-01-2012 00:09:15
Hmmm misschien moet ik daar maar eens gaan tanken dan :angel:

Ik heb z'n naam en nummer voor je hoor ;D (meegekregen voor het geval ik me bedacht)

Welkom thuis Ronald fijn dat de volvo het goed heeft gedaan. Die van mij heeft me ook weer netjes door Duitsland heen gevlogen.

Het zijn fijne auto's om met 160-200 km/h te cruisen. Het is alleen zo jammer dat wanneer je dan zelf met 190-195 bergop zit te planken, er een 3-serie voorbij komt alsof je stilstaat :eusa_wall:

Voor de vakantie had ik er geen tijd meer voor, dus me vanmorgen om 8.00 even bij het autoschadebedrijf gemeld. Niet dat ik er blij van werd, zij stelden voor om de omgezette rand waar het rubber achter geklemd zit, eraf te snijden en het rubber dan tegen de rechtopstaande rand van het portier aan te plakken. Volgens hen wordt deze oplossing bij Mercedes vaker toegepast.
Ongetwijfeld, maar ik ben het er niet mee eens. De rechtopstaande rand is al aan het roesten en van lijm/plak zooi ben ik ook niet gecharmeerd. Bovendien wil ik een nieuw rubber, want bij demontage van dit rubber vanmorgen bleek het vol roestdeeltjes te zitten. Dat gaat schuren tegen m'n portier en over een x aantal jaar roest het weer.
Ik heb wat slechte telefoonfoto's gemaakt vanmorgen die ik v/d week even zal posten. Er zijn duidelijk wat stukjes uit het portier geroest. Oplassen was niet mogelijk, maar een nieuw portier vonden ze wat erg drastisch. Zal best, maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Als 't over 2 jaar weer roest, heb ik geen poot meer om op te staan. Wordt vast nog een fijne discussie ::) Het definitieve voorstel zou ik schriftelijk via Olov ontvangen, dus het is nu even afwachten.

Binnenkort wel even naar de remmen aan de voorzijde kijken, ze maken een krassend geluid. Bij de montage van de winterbanden heb ik nog naar de remblokken gekeken en daar zat toen nog een mm of 4-5 voering op, genoeg om de 380.000 beurt te halen. Benieuwd wat er mis gegaan is, of dat er soms weer een stuk voering afgebroken is.

JvW

Citaat van: Taranis op 09-01-2012 09:27:44
Hmmm misschien moet ik daar maar eens gaan tanken dan :angel:

Ik heb z'n naam en nummer voor je hoor ;D (meegekregen voor het geval ik me bedacht)

Het zijn fijne auto's om met 160-200 km/h te cruisen. Het is alleen zo jammer dat wanneer je dan zelf met 190-195 bergop zit te planken, er een 3-serie voorbij komt alsof je stilstaat :eusa_wall:

Voor de vakantie had ik er geen tijd meer voor, dus me vanmorgen om 8.00 even bij het autoschadebedrijf gemeld. Niet dat ik er blij van werd, zij stelden voor om de omgezette rand waar het rubber achter geklemd zit, eraf te snijden en het rubber dan tegen de rechtopstaande rand van het portier aan te plakken. Volgens hen wordt deze oplossing bij Mercedes vaker toegepast.
Ongetwijfeld, maar ik ben het er niet mee eens. De rechtopstaande rand is al aan het roesten en van lijm/plak zooi ben ik ook niet gecharmeerd. Bovendien wil ik een nieuw rubber, want bij demontage van dit rubber vanmorgen bleek het vol roestdeeltjes te zitten. Dat gaat schuren tegen m'n portier en over een x aantal jaar roest het weer.
Ik heb wat slechte telefoonfoto's gemaakt vanmorgen die ik v/d week even zal posten. Er zijn duidelijk wat stukjes uit het portier geroest. Oplassen was niet mogelijk, maar een nieuw portier vonden ze wat erg drastisch. Zal best, maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Als 't over 2 jaar weer roest, heb ik geen poot meer om op te staan. Wordt vast nog een fijne discussie ::) Het definitieve voorstel zou ik schriftelijk via Olov ontvangen, dus het is nu even afwachten.

Binnenkort wel even naar de remmen aan de voorzijde kijken, ze maken een krassend geluid. Bij de montage van de winterbanden heb ik nog naar de remblokken gekeken en daar zat toen nog een mm of 4-5 voering op, genoeg om de 380.000 beurt te halen. Benieuwd wat er mis gegaan is, of dat er soms weer een stuk voering afgebroken is.

Ja, een mooie klote-oplossing van Baarends natuurlijk. Ik herken het helemaal. Advies: niet mee akkoord gaan. Je maakt iets niet of wel en niet half.

arjenT5R

JA wij (m'n pa en ikke) werden ook niet heel vrolijk van het baarends systeem helaas.
Suc6 ronald gewoon pootje stijf houden en nieuwe deur eisen  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!