De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: Taranis op 29-12-2009 16:47:24
Citaat van: Chris op 29-12-2009 09:34:31
Ik begreep dat die comfort- en sportstand dus niks te maken hadden met de bootervaring in de XC ;D

Nou ja, wel een beetje. Je kunt nu kiezen tussen comfortdeinen en sportdeinen ;D

Hoop dat het nu wat sneller gaat dan via die slome dealer en dat je snel weer normaal kan varen rijden! Was die offroad ervaring in de Ardennen achteraf trouwens wel te doen met die brakke schokbrekers? :eusa_think:

Ik hoop het ook, maar de dealer belde vanochtend al dat de veren uit Zweden moesten komen dus dat dat wel even kon duren. Ik hoop dus alles voor het weekend binnen te hebben maar aangezien het vrijdag nieuwjaar is, heb ik er een hard hoofd in ::)
In de Ardennen had ik er nog niet veel last van. Het viel Sbv zondag ook al op dat ze plots wel heul veel slechter geworden zijn. Ze waren in de Ardennen al wel gaar, maar nog niet echt zo rot als nu. Het gaat heel lang best wel goed en dan plots zijn ze echt helemaal weg lijkt het wel.

9 januari nog sleutelen? Ik heb nog wel wat klusjes ::).

Wat mij betreft wel, ik heb ook nog genoeg klusjes. Ik rij al 2 maanden met een kapotte mistlamp rond, de bakolie mag nog een keer vervangen worden en ik zoek een rammel.

Zoek je een rammel ? Is de XC te stil dan dat je graag een rammel wilt hebben  ;D

Voor zover ik nu kan zien kan ik ook gewoon de 9e

viking_in_shorts

Ik hoop het ook, maar de dealer belde vanochtend al dat de veren uit Zweden moesten komen dus dat dat wel even kon duren.

Kom op zeg - ik doe 't in n uurtje of 10 .... Had 't me even laten weten - dan was ik er langs gereden ....

ik zoek een rammel.

Díe heb ik wel voor je in de aanbieding. Waar wil je 'm hebben? Raam? Stoel? Dashboard?

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 30-12-2009 00:48:38
Ik hoop het ook, maar de dealer belde vanochtend al dat de veren uit Zweden moesten komen dus dat dat wel even kon duren.

Kom op zeg - ik doe 't in n uurtje of 10 .... Had 't me even laten weten - dan was ik er langs gereden ....

Je mag er wel even om rijden? Moet je nog wel lukken voor 't weekend :P

En nee, stelletje grapjassen, ik hoef jullie rammels niet :P

Sbv

Jammer dat je onze rammels niet wilt. Zijn die soms te min voor je ?  ;)

Tim had de veren we meekunnen nemen als je dat geweten had. We kunnen ze ook zelf gaan halen als we morgen nog ergens terecht kunnen, of anders zaterdag. Tuf wel even heen-weer

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 31-12-2009 14:12:01
Citaat van: viking_in_shorts op 30-12-2009 00:48:38

Je mag er wel even om rijden? Moet je nog wel lukken voor 't weekend :P

Jammer - maar de aanbieding was verlopen toen we vertrokken uit Zweden ;) Hij staat nu weer open, maar de leverdatum is dan nog "TBD"

Taranis

Inmiddels alweer bijna anderhalve week terug de automaatolie nog een keertje vervangen. De automaat schakelt weer supersoepel :eusa_dance: Chris en Sander bedankt voor het geduld tijdens het vullen :P

De schokdempers zijn ook eindelijk binnen, zelfs de kleurcode op de draadjes zijn hetzelfde 8) Zondag proberen te monteren, komt ook vast wel goed. Kan haast niet wachten, het deint nu zelfs op de sport-stand wel heel erg ::)

Laatst het koelvloeistofreservoir+dop vervangen, maar toch verbruikt de auto nog iets (wel minder lijkt het) koelvloeistof. Waar het nu in zit, ik weet het echt niet meer.
Ook klinkt er (het lijkt uit de voorwielophanging te komen) boven de circa 40 km/h een zacht tok-tok-tok geluid uit de aandrijving. Waar het precies vandaan komt weet ik niet, dus dat vergt nog wat uitzoeken. Alle wielbouten zitten keurig op moment vast, dat heb ik alvast maar gecheckt ;D

Eerst de schokdempers + veren + bouten + bellows + veerpootlagers + cups zondag vervangen en dan weer maar eens verder kijken. Dan moet de auto ook wel vomac-klaar zijn 8)
Ben alleen een klein beetje bang dat wanneer de voorwielophanging vernieuwd is, dat het op gaat vallen dat de achterkant ook niet nieuw meer is :eusa_whistle:

Sbv

Citaat van: Taranis op 19-01-2010 21:36:55
Inmiddels alweer bijna anderhalve week terug de automaatolie nog een keertje vervangen. De automaat schakelt weer supersoepel :eusa_dance: Chris en Sander bedankt voor het geduld tijdens het vullen :P

De schokdempers zijn ook eindelijk binnen, zelfs de kleurcode op de draadjes zijn hetzelfde 8) Zondag proberen te monteren, komt ook vast wel goed. Kan haast niet wachten, het deint nu zelfs op de sport-stand wel heel erg ::)

Laatst het koelvloeistofreservoir+dop vervangen, maar toch verbruikt de auto nog iets (wel minder lijkt het) koelvloeistof. Waar het nu in zit, ik weet het echt niet meer.
Ook klinkt er (het lijkt uit de voorwielophanging te komen) boven de circa 40 km/h een zacht tok-tok-tok geluid uit de aandrijving. Waar het precies vandaan komt weet ik niet, dus dat vergt nog wat uitzoeken. Alle wielbouten zitten keurig op moment vast, dat heb ik alvast maar gecheckt ;D

Eerst de schokdempers + veren + bouten + bellows + veerpootlagers + cups zondag vervangen en dan weer maar eens verder kijken. Dan moet de auto ook wel vomac-klaar zijn 8)
Ben alleen een klein beetje bang dat wanneer de voorwielophanging vernieuwd is, dat het op gaat vallen dat de achterkant ook niet nieuw meer is :eusa_whistle:
rembrackets ook vast ?
Kijken we zondag wel even of er wat vreemds te zien/te vinden is

elianmars

De schokdempers zijn ook eindelijk binnen, zelfs de kleurcode op de draadjes zijn hetzelfde 8)

Het zijn dus wel de goede?  :eusa_pray: ;D

Taranis

Het lijkt wel zo te zijn, maar ik wacht even tot ze er onder zitten, passen en werken :P

Chris

Graag gedaan! Tis even pielen maar dan heb je ook wat ;).

Jammer dat ik zondag al andere plannen heb, anders had ik wel even een handje komen toesteken... En de S60 komen showen natuurlijk ;D!

Zie je snel.

Hoi,
Chris

elianmars

Citaat van: Chris op 21-01-2010 08:49:17

Jammer dat ik zondag al andere plannen heb, anders had ik wel even een handje komen toesteken...

Ik moet morgenmiddag naar een verjaardag. Had ook wel ff willen langskomen  :-\

Sbv

Citaat van: elianmars op 23-01-2010 22:59:23
Citaat van: Chris op 21-01-2010 08:49:17

Jammer dat ik zondag al andere plannen heb, anders had ik wel even een handje komen toesteken...

Ik moet morgenmiddag naar een verjaardag. Had ook wel ff willen langskomen  :-\
Kom je rond 11 uur even  richting het zeeuwse  ;D

Taranis

Kom je toch gewoon even om de koffie? Je bent welkom hoor :)

Mooi stukje voor Roetmobiel 8)

elianmars

Citaat van: Taranis op 24-01-2010 10:56:44
Kom je toch gewoon even om de koffie? Je bent welkom hoor :)

Mooi stukje voor Roetmobiel 8)

Had zeker een mooi stukje voor Roetmobiel geweest. Maar dan moet ik niet om 10 uur uit mijn bed komen rollen  :eusa_shifty:

Hopelijk lukt het allemaal met die dempers!  :eusa_pray:

Taranis

Citaat van: elianmars op 24-01-2010 11:58:39
Hopelijk lukt het allemaal met die dempers!  :eusa_pray:

Ja hoor, is gelukt! :eusa_dance:
Blijken inderdaad identiek aan de dempers die Volvo verkoopt. Simpel plug&play, niets inlezen, werkt gewoon direct.

Wel wat vertraging gehad doordat Sander het geluid in de voorwielophanging verholpen heeft (fout gemonteerd remblok, had ik gemonteerd :eusa_whistle: ) en doordat er een moertje op een onmogelijke plaats viel (achter de isolatie van het schutbord :eusa_wall: )

Proefrit was echt een openbaring. Anders deinde ie op de sportstand nog, nu is de comfortstand lekker stug. 170+ rijden is nu ook weer verantwoord zonder dat je de hele breedte van de rijstrook nodig hebt. Wel voel je (zoals verwacht) dat de achterkant ook niet nieuw meer is, dus dat wordt de volgende stap. Aan de hand van het Volvo-artikelnummer maar weer even googlen voor het originele Monroe-exemplaar, dat scheelt toch best wat centjes :)

Wel gemerkt dat goed gereedschap het halve werk is, best fijn om een luchtsleutel bij de hand te hebben 8)