De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Naar aanleiding van het hertincident gisteravond even de XC uit laten deuken. Was zo gepiept en je ziet er niets meer van.

Vandaag de boel eens opgekrikt, omdat na het incidentje de auto wel erg laag leek te hangen achter. Al snel bleek de reden:

Die is dus gewoon finaal af. Gelukkig hebben we daarna lekker rustig gereden, geeft een veilig gevoel  :eusa_liar:
Inmiddels heb ik weer al meer dan 1.000 kilometer gereden en het zit nog steeds dus die paar dagen kan ook nog wel even, maar nu toch maar zo snel mogelijk alles bestellen om de achterwielophanging te vervangen. Het stond al langer op de planning, maar nog niet helemaal bovenaan de prioriteitenlijst ;D

De wielkuip zit nog niet echt lekker en kreeg ik niet goed, dus daar moet ik nog een keer op m'n gemak naar kijken:

Prompt toen ik de hogedrukreiniger buiten reed om de auto te wassen, ging het regenen :eusa_wall:

Ik ben van plan om toch weer 18" onder de auto te gaan leggen, maar op de huidige winterbanden zit nog 4-5 mm profiel. Die rij ik dus eerst nog even op. Kan ik ook mooi nog even sparen, de schokdempers achter geven ze niet weg helaas  >:(

Sbv

Was het wel iets wat je geraakt hebt. Was de klap niet de veer die gesprongen was op dat moment en dat er wat kunststof of een stukje veer weggesprongen is ?

Het viel me onderweg in Duitsland wel op dat de XC wat laag aan 1 kant hing, maar ja de dempers waren ook een heel eind op.

Binnenkort dan achter maar vervangen en dan op naar de 500000 km

viking_in_shorts

Whow. Goed dat er verder niets ernstigs gebeurt is.
Hoe gaat t trouwens met middelgat ? :eusa_whistle:

Marc O.

Aan het verroeste stukje net rechts van die veer te zien is het al langer kapot(?)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Citaat van: Sbv op 20-03-2010 18:32:16
Was het wel iets wat je geraakt hebt. Was de klap niet de veer die gesprongen was op dat moment en dat er wat kunststof of een stukje veer weggesprongen is ?

Nou ja, beest wel weg zien rollen. Ik heb die veer verder niet gehoord, behalve op dat moment een dreun vanonder de auto.

Idd op naar de 500.000 kilometer. Heb er in Lulea een half litertje olie bij gegooid en daarna niets meer verbruikt, ook niet na wat slippen.

@ Viking: gezeur over de bouwvergunning. Maandag uitsluitsel...

@ Marc: je kunt de lak van de rest van de veer er ook zo af trekken, ook verroest. 5 jaar pekel heeft wel z'n sporen nagelaten...

Taranis

Vandaag samen met Sbv de boel vervangen. Schokdempers, veren en alle benodigde bouten, veerzittingen en lagercups. Vervangen viel op zich mee, grootste probleem was de idiote plaatsing van de stekkers van Four-C. Welke blinde kikker die plaats verzonnen heeft :eusa_wall: We zijn ook erg benieuwd welk speciaal gereedschap de dealer daar voor gebruikt. In ons geval een 180 graden gebogen blad van een zeis en een stuk gordijnrails ;D

Sander bedankt voor je geduld! :eusa_clap: ik zou de knipschaar in de draad gezet hebben

Foto van de kapotte veer moet ik nog even maken. Het stuurt in ieder geval weer een stuk fijner en de auto hangt niet meer op z'n gat.

1 van de volgende projecten wordt het elektrisch verstelbaar maken (met geheugen) van de bijrijdersstoel. Iemand daar ervaring mee?

Marc O.

Citaat van: Taranis op 03-04-2010 18:14:25

1 van de volgende projecten wordt het elektrisch verstelbaar maken (met geheugen) van de bijrijdersstoel. Iemand daar ervaring mee?

Ja, heb ik in de S80 zitten, is gekoppeld aan de rc van de cpv. Dus als ik de auto met mijn afstandsbediening open doe, zet ie de stoel in mijn positie. Verder geen flauw idee hoe je zoiets achteraf inbouwt, maar ik kan me voorstellen dat zoiets softwarematig geactiveerd kan worden als de hardware aanwezig is.

Taranis

Uh, bedoel jij niet de bestuurdersstoel? Of is de bijrijdersstoel ook aan de afstandsbediening gekoppeld?

M'n bestuurdersstoel heeft wel geheugen (schijnt ook de stand van de spiegels op te slaan, is me nooit opgevallen), maar wil dat bij de bijrijdersstoel gewoon ook ;D

Misha

Citaat van: Taranis op 03-04-2010 18:35:46
...maar wil dat bij de bijrijdersstoel gewoon ook ;D

Hoezo ? Zijn al je  vriendinnen dan zo veel anders kwa lengte ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Taranis

Je herkent het probleem merk ik?

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Sbv

Ronald graag gedaan vanmiddag. Ik ga toch maar de medische hoek in denk ik na vanmiddag.  ;D

Veel plezier met je nieuwe dempers. Hij rijdt weer een heel stuk beter en het staat weer goed allemaal

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Marc O.

Citaat van: Taranis op 03-04-2010 18:35:46
Uh, bedoel jij niet de bestuurdersstoel? Of is de bijrijdersstoel ook aan de afstandsbediening gekoppeld?

M'n bestuurdersstoel heeft wel geheugen (schijnt ook de stand van de spiegels op te slaan, is me nooit opgevallen), maar wil dat bij de bijrijdersstoel gewoon ook ;D

Ehh...tja...ik las "berijdersstoel" i.p.v. "bijrijdersstoel" :eusa_wall: :eusa_whistle:

elianmars

Geduld is een schone zaak. En gelukkig heeft Sander daar genoeg van :eusa_clap:

Mooi dat het gelukt is, mannen!