De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Advies aan medeforummers: Laat Ronald met rust vandaag  :eusa_shifty:

@Ronald: En nu?  :eusa_shifty:

Marc O.

Ah nee hè, trilt ie nog steeds? :-\
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Trilt nu weer anders. Plus dat de olie er uit zeikt  :-\

Bouke

Citaat van: elianmars op 25-05-2013 13:11:38
Trilt nu weer anders. Plus dat de olie er uit zeikt  :-\
Je zou zeggen dat de garage dat ook zou kunnen zien toch

Marc O.

Nou, lekker dan zeg :(
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Het lijkt erop dat het diff te vol is gedaan bij montage. We hebben net wat gepeild en er ca 60 cc bij moeten doen. Helaas viel door mijn toedoen wel de bout naar beneden op een plek waar je niet echt bij kan komen. Even de auto beetpakken en omkeren is er niet bij. Een tijd tobben...............pauze..............wat drinken...............even nog kijken tatdaa......gevonden

Ons idee is wel dat er nu een keerring uit ligt naar de rechter aandrijfas achter. Ronald is nu weer terug onderweg naar Goes om de auto bij dealer neer te zetten.

Hopelijk is dat het. De trilling heb ik zelf niet kunnen constateren omdat ik niet met Ronald meegereden ben

Hij kan gewoon geen genoeg krijgen van mijn V70n  :P

Taranis

Citaat van: Matthieu123 op 24-05-2013 20:06:19
Damn.. Serieus Ronald.. zolang als ik je ken heb jij ook patent op het hebben van pech geloof ik.

Ik? Pech? Nooooooooooooit ;D

Citaat van: elianmars op 25-05-2013 11:28:21
Advies aan medeforummers: Laat Ronald met rust vandaag  :eusa_shifty:

@Ronald: En nu?  :eusa_shifty:

Goed advies ;D

En nu... afwachten wat de dealer er van gaat zeggen. Ik zal ze als ik morgen een beetje afgekoeld ben wel een berichtje sturen dat ik eerst wil weten of dit onder garantie valt en zo niet, wat de kosten gaan zijn. Ik weet dat ik het point of no return al lang voorbij ben, maar ik ben op dit moment erg aan het rekenen wat de XC me gaat kosten om 'm weer netjes in orde te krijgen en wat het kost om gewoon een andere auto te kopen (en m'n verlies te pakken).

Ik was eerlijk gezegd bloedchagrijnig vanmorgen toen ik zag dat ie olie stond te zeiken bij Sander op de stoep. Als Ewout gelijk heeft dat praten met auto's werkt, dan zal de relatie met de XC nooit meer worden wat het was :P

Citaat van: Bouke op 25-05-2013 13:21:55
Je zou zeggen dat de garage dat ook zou kunnen zien toch

De garage heeft een proefrit van 16 kilometer gemaakt. Blijkbaar heeft het toen niet gelekt. Na 102 kilometer richting Sander droop het er uit. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet lief voor geweest ben maar met hoge snelheid naar Barendrecht gevlogen ben. Beter dat het meteen stuk gaat, dan pas over een paar weken als ik geen aanspraak meer kan maken.

Wat Sander al zegt: het lijkt er op dat het diff te vol gezeten heeft. Met 60cc bijvullen stond ie alweer op peil, terwijl de onderkant van de auto zeiknat van de olie is, er olie op straat gelekt heeft en de hele achterkant van de auto onder de oliespetters zit. Ondanks dat een klein beetje olie al een flinke smeerboel kan geven, is er echt wel meer dan 60cc uit gelekt.

Toen ik de garage belde, kreeg ik de monteur die de auto gerepareerd heeft aan de lijn en die had er echt een hekel aan. Ik twijfel er dus niet aan dat er grondig naar de oorzaak gezocht gaat worden. Sander was weer eens veel te goed en leende net zo makkelijk z'n auto nog wat langer uit :eusa_clap:

En de trilling.... het bonken is weg, dat zat dus wel echt in het diff. Er is nu alleen nog een trilling over rond de 130-150 km/h die vooral rond 140 enorm vermoeiend dreunt en gonst. Dat is dus de aandrijfas. Ik moet nog eens zien of ik daar nog iets aan ga doen, of dat ik de handdoek in de ring gooi.

Citaat van: Sbv op 25-05-2013 13:54:27
Hij kan gewoon geen genoeg krijgen van mijn V70n  :P

Hij rijdt wel erg fijn  :eusa_shhh:

Ik had nog wat foto's beloofd... in chronologische volgorde:

Genieten van de standkachel :)

Handig stukje speciaal gereedschap om het diff op z'n plek te brengen:

De koppeling van de aandrijfas die dus versleten is:

Het oude diff:

Zo kwam het vast niet uit de fabriek:

Het nummer op het oude diff, identiek aan het 'nieuwe' diff:

Gisteravond, de XC weer thuis:

Vanmorgen naar Sander getoerd om daar met de softloader het motorvermogen wat terug te schroeven, om te zorgen dat het nu misschien eens heel blijft:

Olietroep op de achterkant van de auto:

Geparkeerd bij Olov, dit was direct (binnen 20 seconden) na het uitstappen:

Volgens Claudia kijkt ie zielig ;D :

Vanmiddag nog een beurtje uitgevoerd bij een V50 (wat een gezeik om het interieurfilter te vervangen), nu lekker op de bank met een Duvel. Even geen gedoe met auto's ::)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 25-05-2013 23:31:35
Als Ewout gelijk heeft dat praten met auto's werkt, dan zal de relatie met de XC nooit meer worden wat het was :P

Ja, eerst volop mishandelen, en als die dan bloedend op de grond ligt lieve woordjes in z'n oor fluisteren heeft niet zo veel zin. :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 26-05-2013 00:54:13
Ja, eerst volop mishandelen, en als die dan bloedend op de grond ligt lieve woordjes in z'n oor fluisteren heeft niet zo veel zin. :eusa_whistle:

Je bedoelt natuurlijk: verwennen met alleen de beste en de duurste onderdelen en de mooiste reisjes, maar nog steeds chronisch ongesteld. Dan mag ik wel een keertje wat grof gebekt zijn :P

Ewout Schalkwijk

Ik hoop dat ze er gauw overheen komt, anders wordt het toch gewoon euthanaseren... Als ze niet willen... :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID6342

Pfoei, het mag ook niet eens meezitten hè ? :( :(.  Wat een gedoe allemaal weer Ronald :(

arjenT5R

wat is er precies versleten dan aan die koppeling?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 26-05-2013 01:03:01
Ik hoop dat ze er gauw overheen komt, anders wordt het toch gewoon euthanaseren... Als ze niet willen... :eusa_whistle:

Als ze niet wil, dumpen :P

Citaat van: Dirk342 op 26-05-2013 07:09:27
Pfoei, het mag ook niet eens meezitten hè ? :( :(.  Wat een gedoe allemaal weer Ronald :(

Ach het zal wel weer goed komen hoor, de vraag is alleen even wat het gaat kosten.

Citaat van: arjenT5R op 26-05-2013 16:22:29
wat is er precies versleten dan aan die koppeling?

Er zit een zwaar punt in, maar je kunt die koppeling dus niet open krijgen. En al kreeg je 't voor elkaar, dan moet je nog iemand vinden die die as kan balanceren. Tot nu wil geen enkele assenboer dat doen...

arjenT5R

onderdelenlijn? op zoek naar een asje?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Sbv

Citaat van: arjenT5R op 26-05-2013 23:09:28
onderdelenlijn? op zoek naar een asje?
Eigenlijk niet te vinden begreep ik