De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

Snellebaksteen

Wat een ellende zeg. Hopenlijk kun je snel weer sturen.
:(
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Marc O.

Citaat van: Taranis op 28-05-2013 10:17:55
Na wat zeiken bij Olov zijn ze met een tweede prijs gekomen, 230 euro om het diff aan de buitenzijde af te dichten met 1 of andere smurrie die ze ook gebruiken om scheuren in carters en dergelijke af te dichten. Ze garanderen alleen niet dat het dicht blijft.

Maar dat overweeg je pas serieus nadat je Verwijst in de hens hebt gestoken omdat ze hun garantieverplichtingen niet nakomen?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Citaat van: Marc O. op 28-05-2013 10:52:09
Citaat van: Taranis op 28-05-2013 10:17:55
Na wat zeiken bij Olov zijn ze met een tweede prijs gekomen, 230 euro om het diff aan de buitenzijde af te dichten met 1 of andere smurrie die ze ook gebruiken om scheuren in carters en dergelijke af te dichten. Ze garanderen alleen niet dat het dicht blijft.

Maar dat overweeg je pas serieus nadat je Verwijst in de hens hebt gestoken omdat ze hun garantieverplichtingen niet nakomen?

Ik heb nog geen reactie van Verwijst vernomen. Als ik ze na de middag nog niet gehoord heb dan ga ik bellen. Ik probeer het even wat neutraal te benaderen zonder ze meteen tegen me in het harnas te jagen. Maar als ik m'n zin niet krijg, kan ik inderdaad bijzonder vervelend worden ;)

GeertG

Citaat van: Taranis op 28-05-2013 10:28:22
Ja die is wel verlopen. Pa zei 50.000 km terug al dat ik het ding een schop moest geven. Ik was eigenwijs, want bij de GLT zei ie dat ook en heb ik wel geluisterd, waarna het ding nog jaren probleemloos z'n kilometers gedraaid heeft bij volgende eigenaren die dolblij waren met de uitvoerige onderhoudshistorie ::)

Ik zag het een beetje gebeuren dat als ik de XC weg deed, dat de volgende er ook probleemloos 2 ton mee zou sturen.

Een nieuw model C70 heb je wel voor 15 mille als je goed zoekt. Het is een optie maar niet op dit moment. Ruimte is erg fijn dus het wordt of de roetmeeuw rijdend maken en daar in verder, of een N. Mijn voorkeur gaat uit naar het laatste maar nogmaals, eerst dit even tot een goed eind zien te breien :)

Dat zou toch niet de beweegreden moeten zijn om een auto wel of niet weg te doen......
Zekerheid heb je nooit daarover.

Voor nu heel veel succes gewenst met verder verloop (de ellende heb je nu toch al genoeg gehad)........
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Matthieu123

Tja...ik zou het wel weten Ronald....

viking_in_shorts

Zojuist toch even Blocket bekeken. Ik bedoelde de C70II  -> goedkoopste in "Göteborg" is een zwarte D5 Summum, SEK 275.000, en in heel Zweden is de goedkoopste 235.000

:eusa_shifty:

Taranis

Citaat van: GeertG op 28-05-2013 11:05:57
Dat zou toch niet de beweegreden moeten zijn om een auto wel of niet weg te doen......
Zekerheid heb je nooit daarover.

Klopt, zekerheid heb je daar nooit over. Maar gezien ik het de vorige keer ook bij het verkeerde eind had.... ach achteraf is alles makkelijk. Met de kennis van nu zou je dingen toen anders gedaan hebben, maar je kunt 't toch niet terugdraaien.

Citaat van: GeertG op 28-05-2013 11:05:57
Voor nu heel veel succes gewenst met verder verloop (de ellende heb je nu toch al genoeg gehad)........

Tnx :)

Maar uhm, ik geloof het pas als het op m'n rekening staat, maar voorlopig was Verwijst bijzonder coulant:

Citeer
Geachte heer,

naar aanleiding van ons telefoongesprek zojuist bevestig ik hierbij onze telefonische afspraak: u maakt begin volgende week de 500 euro die ik heb betaald voor de aanschaf van het differentieel over naar mijn rekening.
Mijn rekeningnummer is bla bla bla

Bijzonder bedankt voor deze coulante houding en graag tot een volgende keer, dan hopelijk met meer succes!

Met vriendelijke groet,

bla bla bla

Nu alleen nog zorgen dat ik dat stomme diff dicht krijg tegen redelijke kosten.

UserID6342

Ik kijk echt met grote ogen op van de reactie van Verweijst, chapeau ! :eusa_clap: :eusa_clap:  En dat mag dan ook wel eens gezegd worden want mijn ervaringen met terugbetalingen, etc. van sloperijen zijn ronduit slecht te noemen.  Nu idd even afwachten tot de centjes op de rekening staan maar dat zal wel los lopen nu.

Nu dan de volgende stap Ronald, ben hier erg benieuwd naar, maar dichtsmeren, etc. zie ik echt als een lapmiddel.....  Dan toch er maar FWD van maken ? :evil: ;D

Taranis

Ja ik vind het ook bijzonder netjes. Hij vond overigens dat ik teveel betaald had voor de montage bij Olov. Dat mag ie vinden, maar dan had ie 't zelf aan moeten bieden.

Ik heb offerte opgevraagd bij de dorpsgarage om 't op de nette manier op te lossen, dus netjes openmaken, randje afvijlen, vloeibare pakking ertussen en terug dicht. Dat houdt bij de haakse overbrenging al zo'n 80.000 km dus is een goede methode gebleken. Ik zie het zelf als dat ik daar nu dus 500 euro budget voor heb.

Taranis

Gisteravond naar de dorpsgarage geweest. Hij zag het wel zitten en had er echt zin in, maar wilde wel even van tevoren weten hoe zo'n differentieel in elkaar zit en of 't een beetje makkelijk terug in elkaar te zetten is. Gelukkig had ik er nog 1 liggen :eusa_whistle:
Dus even naar huis het oude diff opgehaald en mee terug naar de garage genomen. Ze hadden even geen tijd voor me, dus zelf op de werkbank alvast het diff uit elkaar gesleuteld. Het is jammer dat het zo'n takkewerk is om 'm zonder brug vanonder de auto te halen, maar zo'n diff stelt dus echt helemaal geen moer voor. Speciaal voor Ewout, een heleboel (helaas telefoon-)foto's:

Week 24 gaat de XC daar onder het mes. Morgen haal ik de auto op bij Olov. Ik ben erg tevreden over hun werk vorige week en heb ze daar ook oprecht voor bedankt, wel vind ik het een beetje jammer dat ze voor het afdichten van het differentieel meer dan 2x zoveel vragen dan de concullega...

Het is overigens op de foto's niet echt duidelijk te zien, maar het lager voor de linker aandrijfas viel zowat uit elkaar. De rest zag er uit als nieuw. Omdat ik geen zin heb om het nog tweedehands te slijten en zij er wel interesse in hadden voor opleidingsdoeleinden, heb ik het gedoneerd aan een vmbo opleiding.

elianmars

Deze gaat straks onder de XC en die er nu onder ligt retour Verwijst?

Ewout Schalkwijk

Ik wilde net reageren dat het er nog als nieuw uit zag na 400.000km. Toch echt een defect gevonden dus.

Dank voor de foto's

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

@Marcel: Nee, die van Verwijst trilt minder, heeft 3 ton minder gelopen, heeft nu net nieuwe keerringen en bussen, er is geen stuk uit de behuizing gebroken en hij zal ongetwijfeld minder mishandeld zijn dan dit exemplaar. Mijne had speling op de ingaande as (niet verder uit elkaar gehaald) en het lager links viel zowat uit elkaar. Ik heb 'm weggegeven en hij was er dolblij mee.

@Ewout: de vertanding is inderdaad als nieuw. Bizar :)

Sbv

eigenlijk dus puur het lager wat kapot was ? nog iets kunnen ontdekken van merk/type

Taranis

Nee helaas, niets kunnen ontdekken. Als je de maten opneemt kun je vast een vergelijkbaar lager scoren maar ach... Ik vind het wel best zo.