De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

Geert-Jan

Vreselijk dat het zo tegenzit Ronald.

Dan die dealer, daar kom ik dus maar niet meer en bestel er ook het liefst niets, ik laat het wel opsturen door Hooftman :eusa_whistle: die weten nog wat SERVICE is :eusa_clap:

Terug naar een 850 geen optie  ;D

Nee geintje mijn V70 R heeft ook zo zijn dingen hoor,  hoort erbij. ;)

Suc6

Volvo850Club lidnr.0504409

Taranis

Nee ik wil niet terug naar een 850. Wellicht in de toekomst voor erbij, al gaat de voorkeur uit naar een C70 cabrio.

Voorlopig moet de XC70 't gewoon even blijven doen tot het huis af is, daarna eens op een rijtje zetten (lees: kijken hoeveel budget er over is) wat ik wil. Het ding rijdt geweldig, maar ik baal er nu wel een beetje van ::)

Eigenlijk wil ik gewoon door tot de 500.000 km, maar niet ten koste van alles ;)

En die dealer, tja... rekeningen sturen voor dingen die ze niet of niet goed uitvoeren, dat kunnen ze. Het onderdelenmagazijn werkt laatste tijd juist wel prima :)

Ben

Die grijze van mij heeft pas 95K gereden en ik wil eigenlijk een XC60 Ronald.  :eusa_think:

Chris

Had het akkefietje met de bout al van Sander gehoord. Goed balen :eusa_wall:!

Ook erg vervelend dat je goed een dag bezig bent en eigenlijk geen stap vooruit bent, sterker nog ben je er eigenlijk slechter van geworden met die ABS-sensor en bout :eusa_think:.

Ben benieuwd wat de dealer gaat vragen voor het klusje, ben alleen bang dat het een fiks bedrag gaat zijn. Wat als je misschien een vrijdagavond begint (Als dat kan, ergens op een brug. Misschien bij je neef in de loods?), dan heb je zaterdag en zondag om door te gaan. Zou weleens een bak geld kunnen schelen denk ik.

Geert-Jan

Citaat van: Taranis op 15-01-2011 19:49:27
En die dealer, tja... rekeningen sturen voor dingen die ze niet of niet goed uitvoeren, dat kunnen ze. Het onderdelenmagazijn werkt laatste tijd juist wel prima :)
Na wat ik hier steeds weer lees kreeg ik de indruk dat he bij de dealer in Goes alleen maar achteruit gegaan is, maar dat valt dus nog wel mee  :eusa_whistle:

Met wat jij allemaal aan de XC doet moet de 500.000km wel haalbaar zijn  ;)

Volvo850Club lidnr.0504409

Taranis

Citaat van: Ben op 15-01-2011 19:51:12
Die grijze van mij heeft pas 95K gereden en ik wil eigenlijk een XC60 Ronald.  :eusa_think:

Ik zou lekker in je XC70 doorrijden. Pa verlangt er af en toe nog naar terug, al zegt ie zelf ook dat ie uit economisch oogpunt de XC70 op 't juiste moment verkocht heeft. Het onderhoud en de reparaties wat ik samen met Sbv doe, zou hij allemaal bij de dealer uit laten voeren. Dan is 't gewoon niet betalen. Staat tegenover dat ie nog steeds niet tevreden is over de XC60 en hij de auto eigenlijk niet vertrouwt. De standkachel functioneert nog niet naar behoren, de automaat schakelt niet naar wens (bekende klacht), inmiddels 2x olielekkage gehad (wel beide onder garantie verholpen), het ding verbruikt koelvloeistof, FourC kan niet tegen sneeuw, het verbruik is hoog en dan laatst een sensor van het roetfilter die stuk ging, waardoor de motor in noodloop ging. Helaas gaf de auto dat zelf niet aan dus was het best een zoektocht.

Hij heeft helaas beknibbeld op de navigatie en geen fabrieks-af systeem besteld. Daardoor is het dashboard inmiddels 11x uit elkaar geweest en daar knapt 't ook niet van op.

Ik hoef de XC60 over ~3 jaar niet. Ik vind 'm gewoon niet fijn rijden en ik zit er niet lekker in.

Citaat van: Chris op 15-01-2011 19:52:33
Wat als je misschien een vrijdagavond begint (Als dat kan, ergens op een brug. Misschien bij je neef in de loods?), dan heb je zaterdag en zondag om door te gaan. Zou weleens een bak geld kunnen schelen denk ik.

Dat zei Sander ook al en dat is inderdaad een overweging, maar ik wil eigenlijk eerst m'n huis af hebben voor ik een heel weekend aan m'n auto ga klussen. Ik hou het dus wel in m'n achterhoofd, maar als de dealer 't voor een paar honderd euro doet, dan mag ie het doen.

Citaat van: Geert-Jan (voorheen GP64) op 15-01-2011 19:53:22
Na wat ik hier steeds weer lees kreeg ik de indruk dat he bij de dealer in Goes alleen maar achteruit gegaan is, maar dat valt dus nog wel mee  :eusa_whistle:

Met wat jij allemaal aan de XC doet moet de 500.000km wel haalbaar zijn  ;)

Het onderdelenmagazijn werkt laatste tijd best prettig :) Dat is wel eens anders geweest.

En ik hoop het inderdaad dat ie de 500.000 km gaat halen 8)

Sbv

Het was mooi balen dag, dacht je een mooie klus te hebben en dat lekker het eerst ook te worden. Helaas moet je naar ons idee de halve achterwiel ophanging demonteren om de aandrijfas eruit te halen.
Helaas had behulpzame collega zo ook geen idee. Hopelijk valt het maandag mee bij dealer allemaal. Heel vast zal het allemaal niet meer zitten nu we het alvast losgehaald hebben.

Helaas is de stand aan het einde van de dag nog steeds XC70 1 - klusteam 0

UserID6342

Het gatver jongens, een bal werk gehad en er geen f*ck mee opgeschoten, eerder nog achteruit gegaan ipv vooruit.  Zo'n auto had ik ingeruild ;D :evil:  FF diep ademhalen en binnenkort gewoon opnieuw.  Je weet nu hoe het hoort te zitten.

Taranis

Citaat van: Dirk342 op 15-01-2011 20:09:13
FF diep ademhalen en binnenkort gewoon opnieuw.  Je weet nu hoe het hoort te zitten.

Dat wordt het denk ik wel. Ik kan het eigenlijk niet hebben dat het ons niet gelukt is ;D

Het zou soms best makkelijk zijn om een tweede auto te hebben, dan maakt 't ook niet dat de XC een paar dagen niet rijdbaar is.

UserID6342

Is idd soms wel makkelijk, maar troost je, Je bent niet de enigste..... ik ben heel blij met de 760 en vind het echt leuk om er iets aan te doen, maar ben nog veel blijer met me 850 die trouw keer op keer, me overal naar toe brengt waar ik moet zijn en zonder te morren, te klungelen of weet ik wat.  Het voordeel wat ik heb met de 760 is dat het niet perse klaar hoeft, nu zit ik weer te wachten op onderdelen, nah prima toch ?  Wil natuurlijk niet zeggen dat ik dit fijn vind want het liefst had ik die auto 2 maanden terug al klaar gehad.  Maar wil je iets goed en echt netjes doen, kost het gewoon tijd.  En vaak pakken met geld ;D

Taranis

Klopt, en die pakken met geld gaan momenteel in het huis, dus het is er gewoon niet voor de XC. Vorig jaar best veel in geïnvesteerd, nu moet ie 't gewoon even doen :) Stiekem is de XC wel een beetje hobby en is 't dus niet zo héél erg dat 't soms wat langer duurt, maar 't is ook m'n dagelijks vervoer. Fietsen naar het werk is leuk als het mooi weer is, maar 22 kilometer enkele reis in de regen gaat me te ver ;D

Ik mag de V50 meestal wel gebruiken, zolang ik het ding niet teveel afkraak  :eusa_shhh: Soms komt het gewoon echt niet uit, en dat is dus aanstaande week ook. Denk dat ik de garage dus maar vraag of ze iets goedkoops te leen hebben.

Marc O.

Citaat van: Taranis op 15-01-2011 20:14:11
Het zou soms best makkelijk zijn om een tweede auto te hebben, dan maakt 't ook niet dat de XC een paar dagen niet rijdbaar is.

Onder andere om die reden (maar ook omdat de 740 niet zo van pekel houdt) ben ik aan het zoeken naar een derde auto. Astrid en ik hebben beide een auto nodig voor ons werk, en als er eentje onderhoud behoeft dan is dat wel eens lastig. En daarbij, ik wil gewoon een 945 (liefst een 16V of Turbo) voor de Vomac :eusa_whistle: :eusa_shifty:
...The Nile isn't just a river in Africa...

BenC70ES

Citaat van: Taranis op 15-01-2011 19:42:53Na het afbreken van de bout ben ik overigens even buiten een rondje gaan lopen, voordat er iets stuk zou gaan :eusa_whistle:

Herkenbaar...  ;D

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Taranis

Citaat van: Marc O. op 15-01-2011 21:22:57
Citaat van: Taranis op 15-01-2011 20:14:11

Onder andere om die reden (maar ook omdat de 740 niet zo van pekel houdt) ben ik aan het zoeken naar een derde auto. Astrid en ik hebben beide een auto nodig voor ons werk, en als er eentje onderhoud behoeft dan is dat wel eens lastig. En daarbij, ik wil gewoon een 945 (liefst een 16V of Turbo) voor de Vomac :eusa_whistle: :eusa_shifty:

Op zich begrijp ik dat wel. Dacht er vanmiddag ook aan, alleen wil ik heel graag een C70 cabrio voor erbij, maar ik heb geen idee waar ik sta als het huis af is. En dat is gewoon prio 1, daarna komen de andere dingen weer. Ik heb er ook over gedacht om er een oude 940 of 850 bij te kopen, maar dan ga ik daar weer een bak geld in steken die ik ook in een C70 zou kunnen steken.

Citaat van: BenC70ES op 15-01-2011 21:26:16
Citaat van: Taranis op 15-01-2011 19:42:53Na het afbreken van de bout ben ik overigens even buiten een rondje gaan lopen, voordat er iets stuk zou gaan :eusa_whistle:

Herkenbaar...  ;D

;D

Daarom is samen sleutelen ook wel prettig. In je eentje mik je de sleutel 30 meter door de garage om je woede af te reageren, als je met 2 bent dan neem je 't van elkaar over. Soms telt de één een keer tot 4381, dan heeft de ander er een keer genoeg van. Neemt niet weg dat de achteras van een AWD echt een crime is om aan te sleutelen :eusa_doh:

R o b

Citaat van: Taranis op 15-01-2011 21:20:43

Ik mag de V50 meestal wel gebruiken, zolang ik het ding niet teveel afkraak  .

;D