De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: elianmars op 13-01-2011 22:23:54
Ik weet niet hoe laat jullie aan de gang gaan? Ik moet eerst met de jongens naar hun eerste voetbalwedstrijd. Geen idee hoe laat dat afgelopen is.

We beginnen om 10.00 uur, hopelijk rond 16.00 ofzo klaar :)

Chris

Citaat van: Taranis op 13-01-2011 22:47:06
Ik weet niet hoe laat jullie aan de gang gaan? Ik moet eerst met de jongens naar hun eerste voetbalwedstrijd. Geen idee hoe laat dat afgelopen is.

Moet goedkomen, ik ben er niet bij om de stofkap vast te zetten. Scheelt al gauw 45 minuten tot een uur! ;D

Taranis

Citaat van: Chris op 13-01-2011 22:51:45

Moet goedkomen, ik ben er niet bij om de stofkap vast te zetten. Scheelt al gauw 45 minuten tot een uur! ;D

;D

Ik ben al lang blij dat we eens gaan sleutelen zonder dat de voorbumper er af hoeft. Kan ik die ($#+#*$ bout er geen 2x in laten vallen :eusa_whistle:

elianmars

Citaat van: Taranis op 13-01-2011 22:56:11
Citaat van: Chris op 13-01-2011 22:51:45

;D

Ik ben al lang blij dat we eens gaan sleutelen zonder dat de voorbumper er af hoeft. Kan ik die ($#+#*$ bout er geen 2x in laten vallen :eusa_whistle:

Leuk hè, die bouten......  :eusa_wall:

Taranis

XC70 vs Sbv en Taranis: 1-0.
De rest volgt vanavond wel, maar we zijn er nu wel even klaar mee. Stom schijthok.

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 15-01-2011 14:00:27
De rest volgt vanavond wel, maar we zijn er nu wel even klaar mee. Stom schijthok.

Toch maar een A6-je?

Ben

animalT5R

Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

elianmars

Ik had dus tóch moeten komen. Zonder mij redden jullie het blijkbaar niet  :eusa_think:

Geert-Jan

Weg dat ding en lekker teRug naar een 850R  :eusa_whistle:

Volvo850Club lidnr.0504409

Sbv

Citaat van: elianmars op 15-01-2011 16:19:22

Ik had dus tóch moeten komen. Zonder mij redden jullie het blijkbaar niet  :eusa_think:
Ja waar was je toch. we hadden koffie met lekker toetje nadien

elianmars

Citaat van: Sbv op 15-01-2011 18:33:36

Ja waar was je toch. we hadden koffie met lekker toetje nadien

Sorry, het liep ietwat uit de hand met "eventjes" met de jongens weg. Voor ik er erg in had was het half vier  :eusa_shifty:

Taranis

Ach, we zijn allebei weer heel terug thuis. Alleen geen moer opgeschoten. Vanochtend begonnen met de wielen eraf te halen, remschijven eraf, handremmen met fijne veertjes eraf:

Daarna het wiellager met wat geweld eruit moeten halen, het wilde niet los. Onvoorstelbaar hoe vast dat al weer zat na slechts een maand of 3 (te lui om de precieze datum terug te zoeken). Uiteindelijk bood een verenklem uitkomst, maar sneuvelde de ABS sensor :eusa_doh:
Dealer gebeld, had niets liggen. De enige in Nederland lag in Weesp. Volvo Assistance wist zo snel ook niet waar we iets op konden halen, dus dan maar zonder ABS verder. Probleem voor later ;D

Uiteindelijk lag het hele zooitje dus mooi bloot:

Volgens de dealer rukte je de as daarna zo uit de bak en kon je 'm eruit pakken. Nou ja, je kunt rukken wat je wil, maar die komt er niet uit. Navraag leerde dat Volvo daar een heel mooi stuk gereedschap voor heeft, wat wij dus niet hadden. Hier zit onze vrolijke vriend duidelijk in beeld:

Na wat geprobeerd te hebben met een aandrijfastrekker voor een Renault Kliko met een hamer en een schroevendraaier een paar tikken op de as gegeven toen was ie idd zo uit de bak:

Volgens de dealer kun je 'm dan door het gat van het wiellager zo naar buiten trekken en de andere er weer in:

Nice try, maar dat past dus niet, de bakkant van de aandrijfas kan niet tussen de achterasophanging door:

De enige manier was om de achteras er vanonder te halen, maar daar hadden we geen tijd voor. Dus dan maar de laptop erbij om te kijken hoe meneer Volvo dat voorschrijft:

Toen bleek dat Volvo je eerst de uitlaat laat verwijderen, vervolgens de tussenas, dan de complete achteras, dan het differentieel laten zakken en dan heb je de assen eruit. Het was inmiddels 14.15 en om 16.00 moesten we de garage uit zijn. Besloten om de boel maar terug in elkaar te zetten en dan even te kijken hoe we 't later op zouden lossen. Tijdens het in elkaar zetten besloot de onderste bout van de schokdemper linksachter de eeuwige jachtvelden te gaan verkennen:

Een dremel om er een sleufje in te frezen en er met een platte schroevendraaier uit te halen was niet voorhanden, evenmin als een lasapparaat om er wat op te lassen en de resterende helft van het onding er zo uit te halen. Uiteindelijk de boel met behulp van een uiterst behulpzame monteur provisorisch in elkaar gezet en naar huis gereden.

Maandag even naar de dealer bellen voor een nieuwe ABS sensor en een nieuwe bout. Ik zal even vragen wat het kost om het door hen te laten vervangen, de 340.000 km beurt moet ook nog uitgevoerd worden. Als dat niet al teveel is laat ik het ze meteen meenemen. De assen moet ik even zien. Het is wel zelf te doen, maar je hebt er veel meer tijd voor nodig. En die tijd heb ik momenteel eigenlijk niet. Ik zal dus eerst eens voorzichtig vragen wat het kost om het te laten doen, voordat we er zelf 2-3 dagen mee bezig zijn.

Overigens opvallend: ik belde naar de dealer in Goes voor een ABS sensor en de mevrouw aan de telefoon vertelde me doodleuk dat ik maandag de eerste was. Toen ik Bluekens in Etten-Leur belde kreeg ik een meneer aan de telefoon die zich verontschuldigde dat hij er geen op voorraad had, maar me wel vertelde dat er in Weesp wel een sensor lag en dat ze tot 16.00 open waren. Een wereld van verschil...

Sander weer bedankt voor je hulp :eusa_dance: En hopelijk volgende keer meer succes ;D

elianmars

Oei, dat was dus echt een baaldag.....  :-\

Nu weet je een beetje hoe ik me voelde, toen ik de homokineet uit elkaar had getrokken. Zwaar kl*te, dus  :eusa_wall: :eusa_wall:

Taranis

Ik zei het nog tegen Sander. Als je niet wil dat uit elkaar gaat dan valt het er per ongeluk uit zoals bij jou, en als 't uit elkaar moet dan krijg je 't niet voor elkaar :eusa_wall:

Na het afbreken van de bout ben ik overigens even buiten een rondje gaan lopen, voordat er iets stuk zou gaan :eusa_whistle: