De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Werkt dat op zo'n ruwe kunststof bumper?

peteRRR

Het is een polijst/schuur middel dat naar mijn mening schade aan plastic kan herstellen/verbeteren.

Zelf doe ik het wel eens als er een langere tijd vogelpoep op m,n carbonfolie van het dak heeft gezeten/in gevreten dan poets ik het

met commandant er uit,gaat prima er mee.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Taranis

En dat gaat niet net als wax in de groefjes van het materiaal van de bumper zitten?

Ben

Carbonfolie heeft voor zover ik weet een vrijwel gesloten oppervlak.
Jouw schuurschade is erg ruw als je het daarmee vergelijkt.

peteRRR

Ja,absoluut,en het ziet er dan ook niet uit,....gelijk na het polijsten schoonmaken met een microvezel doekje met water, meerdere keren.

Groet.

viking_in_shorts

Volgens mij krijg je het echt niet meer goed weg :eusa_wall:

Misschien met de tijd dat het gaat slijten, maar als je het nu probeert op te lossen zullen alle middelen het gedeelte eromheen ook glad maken - en dat wil je niet. Misschien dat je het gekleurde met een mes of ander scherp voorwerp weg kan peuteren? Daarna met fijn schuurpapier de ergste kartels/randjes afvlakken?

peteRRR

Citaat van: Ben op 03-10-2011 13:11:36
Carbonfolie heeft voor zover ik weet een vrijwel gesloten oppervlak.
Jouw schuurschade is erg ruw als je het daarmee vergelijkt.

Ben,die 3D Carbonfolie is ook aan de ruwe kant,je voel heel duidelijk met de vingers dat er structuur in zit.

Maar met polijsten op de bumper van Taranis kan je de schade wel verbeteren,dus de krasjes,maar je zal ook wel een laagje van de

structuur mee nemen met het polijsten.

Ik zou het voorzichtig eens proberen.

Groet.

Marc O.

Ik zou absoluut niet gaan polijsten of met commandant werken, ik denk dat je dat altijd zult zien. Geen flauw idee wat wél werkt trouwens....
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Citaat van: Marc O. op 03-10-2011 14:03:45
Ik zou absoluut niet gaan polijsten of met commandant werken, ik denk dat je dat altijd zult zien. Geen flauw idee wat wél werkt trouwens....

Daar ben ik dus ook bang voor. Ik denk dat ik m'n licht maar eens op ga steken bij de Protech boer, wie weet heeft die een veel te duur wondermiddeltje. Ik zal vast niet de eerste zijn die zoiets heeft.

Ik had eigenlijk gehoopt dat iemand een geweldig MacKnoeiers of ExtrascratchX wondermiddel wist ;D Ik ben een beetje bang om maar gewoon iets te proberen, straks blijft 't altijd een vieze plek op de bumper (en ik ben toch al een kluns met poetsen).

Chris

Citaat van: Taranis op 03-10-2011 14:08:16

Daar ben ik dus ook bang voor. Ik denk dat ik m'n licht maar eens op ga steken bij de Protech boer, wie weet heeft die een veel te duur wondermiddeltje. Ik zal vast niet de eerste zijn die zoiets heeft.

Ik had eigenlijk gehoopt dat iemand een geweldig MacKnoeiers of ExtrascratchX wondermiddel wist ;D Ik ben een beetje bang om maar gewoon iets te proberen, straks blijft 't altijd een vieze plek op de bumper (en ik ben toch al een kluns met poetsen).

Die bumper is geverft volgens mij, en ik denk dat je die verf met commandant doorleuk eraf poetst.

peteRRR

Citaat van: Chris op 03-10-2011 14:14:57
Citaat van: Taranis op 03-10-2011 14:08:16

Die bumper is geverft volgens mij, en ik denk dat je die verf met commandant doorleuk eraf poetst.

Als dat zo is dan is het nog gunstiger,want dan is ook je pigment open getrokken en die kan je weer dicht polijsten zodat de kleur

weer terug komt,volgens mij is er geen wondermiddel voor een probleem als dit,maar wat is het beste alternatief.

Groet.

Sbv

Neem eens hoge drukspuit. De bumper is niet gespoten, dus de verf kan je er ook niet afspuiten. En nee niet met 100 bar beginnen

Ben

Heb je Steve van Driven2shine al gevraagd?
Als forumsponsor zal hij je graag helpen.

Taranis

Nee, zal ik eens doen inderdaad :)

Driven2Shine

Ik zal hier even reageren ipv via pm zodat anderen er eventueel ook nog iets aan hebben.

Ga absoluut niet polijsten op ongespoten kunststof delen aangezien dit het alleen maar zal verergeren.
Het is niet te vergelijken met gladde delen (ook al zit er structuur in een folie :)).

Het beste wat je kunt doen is goed reinigen zodat eventuele achter gebleven beton schaafsel verwijderd word met een stugge borstel en een sopje.
Vervolgens de delen insmeren met een gel of lijnzaad olie maar van lijnzaad olie ben ik persoonlijk geen voorstander al werkt het prima op 850 kunststoffen heb ik van horen zeggen.
Op mijn huidige bus heeft het 2 dagen geduurd voordat de olie eindelijk droog was en nu glimt het als een jekko wat ik absoluut niet mooi vind.

Warm fohnen kan ook een optie zijn maar wees hier wel voorzichtig mee want als je te ver gaat smelt het en dat word ook lelijk.

Er is eigenlijk geen oplossing voor dit probleem maar misschien dat de tips die hier al gegeven zijn (met uitzondering van het polijsten met commandant) goed werken zodat het een stuk minder opvalt of misschien zelfs helemaal weg gaat.