De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Dat is een wel heel snelle reactie ;D

Kun je hier na het borstelen + soppen een normale bumpergel voor gebruiken?

Driven2Shine

Ja dat kan zeker.

Taranis

Mooi, ik ga eerst met een emmer sop en een harde borstel kijken wat ik voor elkaar krijg. Als dat een beetje lukt, kom ik in de lucht over de bumpergel. Dit was overigens het antwoord van Protech:

Citeer
Hoi Ronald,

Het kan gerepareerd worden.
Eerst schuren, dan struktuur herstellen en daarna in kleur spuiten.
Kan het zo moeilijk beoorderen, maar reken op een bedrag van 150 tot 200 ex btw.

Mvg. ****

Sbv

dat si wel een serieuze prijs, voor dat geld heb je mogelijk ook een compleet andere bumper op de sloop

arjenT5R

oplichters eerst maar eens zelf wat proberen te pielen dus....

Bij de 850 fix ik de plastic delen gewoon met aardappel schil mesje en fohn  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Taranis

Citaat van: Taranis op 17-09-2011 16:00:54
En het portier linksachter heeft besloten te gaan roesten. Eerlijk gezegd snap ik niet dat het me niet eerder opgevallen is, maar midden boven de ruit zitten er wat blaasjes waarvan er 1 open is en je dus echt roest ziet en het deurrubber wordt ook wat opzij gedrukt :eusa_think: Binnenkort even uitvogelen hoe dat zit met lak- of carrosseriegarantie.

6 weken verder is het iets meer dan wat onschuldige blaasjes en zit het nu echt aan de binnenkant van de deur ipv de buitenkant. Aan de buitenkant zie je nog steeds alleen wat blaasjes. Kijk en huiver :o

De deur is letterlijk over de hele breedte aan de bovenzijde rot. Morgen even naar de dealer bellen voor een afspraak, de carrosseriegarantie is 8 jaar. De auto is vorige maand 7 geworden, dus moet eigenlijk geen problemen opleveren.
De andere deuren hebben nergens last van. Te oordelen naar de locatie van de roest, denk ik dat de deur niet helemaal goed ondergedompeld geweest is in het zinkbad, maar dat is slechts mijn redenatie als simpele werktuigbouwer.

Turbo-Geek

Idd erg slecht voor een auto van dat jaar .... Zou daar zeker mee terug gaan.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Vulk

Brrr, lijkt wel een Amazon van 40 jaar zo.

Sbv

Ik heb het gisteren live gezien, maar ziet er wel vreemd uit allemaal.
Lijkt haast wel roest van binnenuit

KIM

Als het roest van binnenuit is (gaatjes zichtbaar), dan valt het onder de carosseriegarantie. In alle andere gevallen valt het onder lakgarantie.
Die van de bovenste foto zou zeker onder carosseriegarantie moeten vallen; die met die blaasjes is wat lastiger. Slechte lak kan namelijk ook voor blaasjes gaan zorgen.

Bouke

Zo das zonde van die roest :-\ maar ff over je bumper wat Steve ook al zei borstelen en gel/lijnzaad. Maar waar ik ook nog aan dacht is misschien met een goed tape het vuil er uit trekken je weet maar nooit :eusa_think:

arjenT5R

oef dat ziet er niet best uit ronald!!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Chris

Oei, dat ziet er niet erg fijn uit Ronald :-\.

Ik zou inderdaad terug gaan naar Volvo. Dit mag tegenwoordig echt niet meer, zeker niet voor een 2005 (of was het nou 2004?) auto!

Hoop voor je dat ze het op willen en gaan lossen! Succes!

Taranis

Citaat van: KIM op 06-11-2011 14:35:40
Als het roest van binnenuit is (gaatjes zichtbaar), dan valt het onder de carosseriegarantie. In alle andere gevallen valt het onder lakgarantie.
Die van de bovenste foto zou zeker onder carosseriegarantie moeten vallen; die met die blaasjes is wat lastiger. Slechte lak kan namelijk ook voor blaasjes gaan zorgen.

En hoe lang geldt de lakgarantie bij Volvo? Volgens mij is 't op 2 (of 3, de laatste twijfel ik) plaatsen van binnenuit begonnen en vervolgens onder de lak verder gelopen.

Om de datum vast te leggen heb ik het net eerst maar per e-mail gemeld bij de dealer voordat ik deze week binnenval.

Citaat van: Bouke op 06-11-2011 17:21:49
Zo das zonde van die roest :-\ maar ff over je bumper wat Steve ook al zei borstelen en gel/lijnzaad. Maar waar ik ook nog aan dacht is misschien met een goed tape het vuil er uit trekken je weet maar nooit :eusa_think:

Ik heb er nog niet naar gekeken ;D Ik hoop er binnenkort een keertje tijd voor te kunnen maken om de bumper eens schoon te maken met een harde borstel. Eerlijk gezegd is de auto sinds de verhuizing echt even gebruiksvoorwerp en heeft ie de laatste 2 maanden niet veel aandacht meer gehad (en dat is 'm aan te zien). Tnx voor de tip in ieder geval :)

Citaat van: Claudia op 06-11-2011 18:09:59
Staat er in de kleine garantie-lettertjes niet iets dat Zeeland is uitgesloten, wegens zilte lucht? :P

Zeg advocaat van de duivel, wil je ophouden? :P

Chris

Citaat van: Taranis op 07-11-2011 07:42:22
Citaat van: KIM op 06-11-2011 14:35:40

En hoe lang geldt de lakgarantie bij Volvo? Volgens mij is 't op 2 (of 3, de laatste twijfel ik) plaatsen van binnenuit begonnen en vervolgens onder de lak verder gelopen.

Om de datum vast te leggen heb ik het net eerst maar per e-mail gemeld bij de dealer voordat ik deze week binnenval.

Ik hoop voor jou dat Olov beter zijn best gaat doen dan bij je pa!