De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: Chris op 16-01-2012 08:11:20
Ik ben benieuwd of die prijzen een beetje kloppen. Als er een kabelboom bij zit neem ik aan dat je, indien de prijs inderdaad klopt, voor een hele nieuwe unit gaat en niet voor een bijna even dure brandereenheid (?).

Klopt, dan alles nieuw. Straks even bellen en informeren.

Citaat van: KIM op 16-01-2012 08:11:51
Ik geef je groot gelijk Ronald: Als het er op zit moet het werken. Zeker als het dan toch einelijk een keertje vriest.

Kun je de standkackel niet in gedemonteerde toestand uittesten?

Wat voor sproeier heb je er in zitten? Wij hebben voor Webasto een Web Based Training gemaakt waarin de standkachel een sproeier zat, die aangedreven werd door de ventilator.

Precies :D

In gedemonteerde toestand testen werkt helaas niet omdat de 'grote' stekker die aan de auto vast zit, voorzien is van een erg kort draadje, evenals de brandstofleiding (die we gisteren nog wat korter gemaakt hebben omdat de slangklem er niet af wilde). Bovendien wil je het ding echt niet vasthouden omdat ie loeiheet wordt en je stikt in de rook. Het is praktischer om 'm dan even met 3 bouten terug in de auto te hangen.

Wat voor sproeier... geen idee ;D Het schijnt (maar dat hebben we nergens terug kunnen vinden) dat het een Eberspächer kachel is.
Ik snap sowieso niet hoe die sproeier in- en uitgeschakeld wordt, of waardoor die drukbalans aangestuurd wordt. Dat was 1 van de dingen die we gisteren uit hebben proberen te vogelen, maar op de sproeier zit geen enkele sturing lijkt het wel  :eusa_think:

Taranis

De prijzen:

- brandereenheid 3731374 : € 228,-
- kabelboom 3731393: € 153,60
- gloeibougie 3730104: € 63,-

De complete unit: € 682,55

Ik moet er nog even over nadenken wat ik ga doen.

elianmars

Jezus wat een prijs voor dat ding  :o

KIM

Valt nog mee hoor.
Een nieuwe Webasto heb je niet voor minder dan 1000 Euro, of ze moeten inmiddels de aangepaste versie inmiddels verkopen...

Taranis

Citaat van: elianmars op 16-01-2012 09:44:38
Jezus wat een prijs voor dat ding  :o

Dat is al inclusief korting  :eusa_shhh:

Citaat van: KIM op 16-01-2012 09:49:11
Valt nog mee hoor.
Een nieuwe Webasto heb je niet voor minder dan 1000 Euro, of ze moeten inmiddels de aangepaste versie inmiddels verkopen...

Precies, volgens mij heb ik destijds 1100 euro voor m'n Webasto betaald en nog eens 220 euro voor dat 'slimme' klokje wat er bij hoorde.

De prijs voor de unit is dan ook nog eens echt alleen de unit. Als je 'm in je auto wil bouwen waar nog geen standkachel in zit, komt er nog eens software, een montagebeugel en wat andere rommel bij en ga je ook over de 1000 euro.

elianmars

Citaat van: KIM op 16-01-2012 09:49:11
Valt nog mee hoor.

Oh?

KIM

Ik had het niet over ebay prijzen...

Sbv

Is de kabelboom inclusief sensoren ?

Taranis

Hij dacht van wel, maar ik mocht 'm er niet aan ophangen. Gezegd dat ik dat wel zou doen ;D

Op zich zat ik 't ook te overwegen. Maar en een brandereenheid, en een kabelboom en een gloeibougie, zit je op ~ 445 euro. Voor 240 euro extra heb je een nieuwe en zekerheid dat alles goed is. Alleen gaat bruin dat deze winter even niet trekken, er zijn nog wat klussen in en om het huis die eerst moeten. Keuzes, keuzes....

Ewout Schalkwijk

Dit zijn Volvo/Olov prijzen? :eusa_think:
Dan zal ik toch ook ff bij VW/Audi informeren...

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Informeer voor de brander etc zeker eens bij VW/Audi. Kabelboom zal gok ik wel redelijk Volvo specifiek zijn

Chris

Dat zijn fiks prijzen. Ik denk dat ik voor dit prijsverschil toch voor een hele nieuwe zou gaan denk ik.

Dan weet je in ieder geval dat alles nieuw is en heb je ook garantie. Jullie zijn aardig aan het kloten geweest met het ding, je wil niet na twee maanden weer aan de gang kunnen om het volgende te vervangen.

Wel een lastige en prijzige keuze als je ook nog het nodige in en aan het huis wil doen.

Ben

En dat allemaal om geen ruiten te hoeven krabben  :P

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 16-01-2012 10:06:13
Dit zijn Volvo/Olov prijzen? :eusa_think:
Dan zal ik toch ook ff bij VW/Audi informeren...

Ik ben niet echt vrienden met de Audi-garage (ons kent ons, ervaringen uit het verleden, bla bla) dus mail vanavond vanaf thuis de foto's wel naar de dorpsgarage met de vraag of hem de unit bekend voorkomt en zo ja, wat ie moet kosten. Hij dacht 'm te herkennen, dus ik ben benieuwd. Hij krijgt korting daar, ik niet ;D

Citaat van: Chris op 16-01-2012 10:10:37
Dat zijn fiks prijzen. Ik denk dat ik voor dit prijsverschil toch voor een hele nieuwe zou gaan denk ik.

Dan weet je in ieder geval dat alles nieuw is en heb je ook garantie. Jullie zijn aardig aan het kloten geweest met het ding, je wil niet na twee maanden weer aan de gang kunnen om het volgende te vervangen.

Wel een lastige en prijzige keuze als je ook nog het nodige in en aan het huis wil doen.

Ja ik denk dat het een nieuwe gaat worden, maar dan pas over een aantal maanden. Dan is het tenminste in 1x goed.
Vanavond thuis even het nummer opzoeken om te zien of ik 'm eventueel voor minder op Ebay kan scoren.

Citaat van: Ben op 16-01-2012 10:12:46
En dat allemaal om geen ruiten te hoeven krabben  :P

;D

KIM

Citaat van: Taranis op 16-01-2012 10:23:16
Ja ik denk dat het een nieuwe gaat worden, maar dan pas over een aantal maanden. Dan is het tenminste in 1x goed.
Vanavond thuis even het nummer opzoeken om te zien of ik 'm eventueel voor minder op Ebay kan scoren.

Dan kun je beter wachten tot oktober...