De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 23-01-2012 09:48:26
En dit dan?
http://www.skruvat.se/CategorySkruvatLevel3.aspx?CategoryId=160

Ik neem aan dat je deze bedoelt of niet?

Die losse glazen zijn er voor zover ik weet alleen voor de halogeen exemplaren :(

Citaat van: Chris op 23-01-2012 09:57:59
Is het niet mogelijk alleen het glas te vervangen, al dan niet met enige moeite?

Ik heb tot nu toe alleen losse glazen voor de halogeen-versie kunnen vinden, maar nergens voor de xenon-variant :eusa_wall:

viking_in_shorts

Oh ja - je hebt xenon :eusa_wall:

Thijs T5

Mooi he haha,

Over 5 jaar staat hij op marktplaats nieuwe volvo xc70 awd. Alles nieuw,

Apart dat het glas al de geest begint te geven. IS het een beetje vaal geel geworden?

Groet Thijs

Sbv

Beetje matglas aan het worden. Ik heb er ook last van, maar nog in iets mindere mate

Ewout Schalkwijk

Bij mij nog niks aan de hand, wel een beetje ruwer. Ga ik in het voorjaar eens voorzichtig polijsten met zo'n kunststof pasta. Ik heb overigens 'halve geen' lampen. Ik moet zeggen: dit is de eerste auto waar ik zo tevreden over ben qua verlichting dat ik niet 'taal' naar een aftermarket setje.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 23-01-2012 17:29:49
Bij mij nog niks aan de hand, wel een beetje ruwer. Ga ik in het voorjaar eens voorzichtig polijsten met zo'n kunststof pasta. Ik heb overigens 'halve geen' lampen. Ik moet zeggen: dit is de eerste auto waar ik zo tevreden over ben qua verlichting dat ik niet 'taal' naar een aftermarket setje.

Ewøut

Totdat je er xenon in zet en ziet hoe het ook kan. Ik wil niet meer terug naar halogeen.

grijzev70tdi

Citaat van: elianmars op 23-01-2012 18:49:01

Ewøut

Totdat je er xenon in zet en ziet hoe het ook kan. Ik wil niet meer terug naar halogeen.

me vader heeft paar weken terug met de V70N gereden in het donker van Henk (de buurman) daar zit Bi-xenon op en dat is toch wel een heel verschil met wat wij hebben. Maar heb me vader nog niet kunnen overtuigen tot xenon....
Grolsch, het klinkt al lekkerder

rogerV701998

Citaat van: grijzev70tdi op 23-01-2012 18:51:36

Ewøut

me vader heeft paar weken terug met de V70N gereden in het donker van Henk (de buurman) daar zit Bi-xenon op en dat is toch wel een heel verschil met wat wij hebben. Maar heb me vader nog niet kunnen overtuigen tot xenon....

Met een Volvo gereden in het donker van Henk? :eusa_silenced:

;D

Ewout Schalkwijk

Ik heb in verschillende auto's aftermarketsetjes van verschillende kwaliteiten gehad. Ja, ik zou wel xenon willen, maar dan alleen echt. Dus met originele units en automatische hoogteregeling. Volgens mij kan dat niet. Althans ik zou geen idee hebben hoe dat met de hoogte regeling zou moeten. Als het op die manier zou kunnen zou ik het zeker doen.
Ik vind deze auto veel beter halogeen hebben dan al m'n andere auto's in het verleden. Mijn absolute voorkeur zou dan ook 6000K zijn, niet te blauw wel heel veel licht.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

grijzev70tdi

Citaat van: rogerV701998 op 23-01-2012 18:54:13
Citaat van: grijzev70tdi op 23-01-2012 18:51:36

Ewøut

Met een Volvo gereden in het donker van Henk? :eusa_silenced:

;D

:eusa_shifty: ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

UserID6342

Lang geleden ooit eens had ik 2 Eberspächers in gebruik om een watertank van 1500 ltr te verwarmen in een vrachtwagen.  Dat waren toen al hoogbejaarde dingetjes, maar ze deden het perfect (dieseltjes). Nu kon je toen van beide apparaten alle onderdelen gewoon nog nieuw krijgen tegen allerzins redelijke tarieven.  Moest uiteraard wel allemaal uit Duitsland komen maar toch.  Ik heb ze beide toen compleet gereviseerd en was voor een 400 gulden incl verzenkosten klaar toen.

Let wel dat dit handmatige standkachels waren en niet uitgerust met de electronica van vandaag natuurlijk, maar is dat geen optie dan voor je ?

maartendeb

Wat een geld voor die koplampen :o Toch maar polijsten al dan niet zelf? http://link.marktplaats.nl/523877267.

Taranis

Citaat van: Thijs T5 op 23-01-2012 16:39:23
Apart dat het glas al de geest begint te geven. IS het een beetje vaal geel geworden?

Het is helaas donker als ik weg ga en donker als ik thuis kom, dus 't moet even tot 't weekend wachten maar dan zal ik wat close-up foto's plaatsen. Het ziet er wat apart uit.

5 jaar is trouwens wel ongeveer de termijn die ik er nog mee wil doen ja ;D

Rij in maart dan maar even met xenon. Ik wil voor geen geld meer terug naar die halogeen-waxinelichtjes (ook al gaat dat waarschijnlijk op termijn een keer veel geld kosten aan nieuwe units).

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 23-01-2012 18:55:01
Ik heb in verschillende auto's aftermarketsetjes van verschillende kwaliteiten gehad. Ja, ik zou wel xenon willen, maar dan alleen echt. Dus met originele units en automatische hoogteregeling. Volgens mij kan dat niet. Althans ik zou geen idee hebben hoe dat met de hoogte regeling zou moeten. Als het op die manier zou kunnen zou ik het zeker doen.

Ik zal wel eens opzoeken hoe dat met die hoogteregeling in elkaar zit, maar kan me niet voorstellen dat 't veel meer dan een sensortje op de achteras is. Als 't dat überhaupt al is en niet gewoon in de koplamp gemeten wordt of de lamp niet teveel voor- of achterover hangt. Als dat zo is (maar dat weet ik dus niet) dan is 't een kwestie van 2x 646 euro (mister auto dot nl) en 2 ballasten volgens mij. Sbv weet dat ongetwijfeld nog veel beter want die heeft de XC70 van z'n pa ook omgebouwd naar (origineel Volvo) xenon.

Citaat van: Dirk342 op 23-01-2012 19:20:29
Lang geleden ooit eens had ik 2 Eberspächers in gebruik om een watertank van 1500 ltr te verwarmen in een vrachtwagen.  Dat waren toen al hoogbejaarde dingetjes, maar ze deden het perfect (dieseltjes). Nu kon je toen van beide apparaten alle onderdelen gewoon nog nieuw krijgen tegen allerzins redelijke tarieven.  Moest uiteraard wel allemaal uit Duitsland komen maar toch.  Ik heb ze beide toen compleet gereviseerd en was voor een 400 gulden incl verzenkosten klaar toen.

Let wel dat dit handmatige standkachels waren en niet uitgerust met de electronica van vandaag natuurlijk, maar is dat geen optie dan voor je ?

Ja op zich wel, alleen zijn de tarieven niet zo redelijk. Ik heb uitgerekend dat ik circa 400-500 euro aan onderdelen nodig heb. Inmiddels is die kachel al een aantal keer uit elkaar geweest en ondanks dat we er inmiddels wel wat handigheid in gekregen hebben, zal 't er uiteindelijk niet beter van worden. Ik ben het gesodemieter gewoon zat en dan maar een keertje bloeden voor een unit van net geen 700 euro. Dan weet ik tenminste zeker dat het goed zit en heb ik gewoon een jaar garantie. Heb het nu wel een beetje gehad met dingen die het niet doen. Nog nooit zo'n jonge auto gehad maar nog nooit zoveel dingen op de auto gehad die het niet of niet goed doen ;D

Citaat van: maartendeb op 23-01-2012 19:44:52
Wat een geld voor die koplampen :o Toch maar polijsten al dan niet zelf? http://link.marktplaats.nl/523877267.

Voor 20 euro per koplamp kan er weinig aan miskocht zijn, dus dit ga ik zeker even proberen voor de APK! Tnx voor de tip!! :eusa_dance:

Sbv

@Ewout. Origineel xenon kan je denk ik vergeten. Tenzij je de software in je auto kan krijgen. Als ik met de V70 kom dan trek ik er bij goed weer wel even een lamp uit, maar ik heb inmiddels de test gedaan op:
MY06 S60D5( 2 weken ouder als mijn V70)
MY05 V70T5
MY04 XC70D5

Vanaf MY05 is er veel meer elektronica in de auto gekomen. Waarschijnlijk gaan de lampen even kort aan en dan enkel stadslicht.
Ik heb hetzelfde gehad met MY07 projector lampen. Ze doen het wel, alleen kreeg ik foutmeldingen. Uit frustratie heb ik mbv schema van Misha verloopstekkers gemaakt en bij mijn vader in zijn MY04 XC70 doen ze het prima.

Ewout Schalkwijk

Ah joh, maakt niet uit, ik heb toch geen xenon wens. Kom maar lekker met de XC, dan hebben we een mini meeting met drie XC's. Is veel leuker.
Ik wil proberen de auto goed en origineel te houden. Die achterlichten hebben ook al een 'rib' gekost.

Volgens mij heeft Marcel xenon ingebouwd met extra relais, dan werkt het wel, maar dan moet ik iedere twee jaar de boel weer origineel maken voor de keuring.

Ewøut