De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Citaat van: Taranis op 05-03-2012 21:22:17
De verlichtingsstekker zakt nu telkens naar beneden. Ik heb vanavond geprobeerd de bout strakker aan te draaien maar dat gaat niet meer, het beugeltje is gewoon lam. Tijd voor een nieuwe dus.

Is het 'verlichtingsstekker-vasthoud-beugeltje' aan de trekhaak universeel of moet ik dit per se bij de dealer kopen?
Zijn ook 'los' te verkrijgen van zowel Brink als Bosal.

Taranis

Mooi, tnx voor de tips. Even kijken of deze te redden is door middel van de tip van Emiel en anders even een nieuwtje halen. Zal niet meer lukken voor 't tripje naar viking_in_shorts en Ewout, dus maar even niet door de wasstraat tot die tijd :)

En speciaal voor Jasper:

Sbv

vast lassen aan de trekhaak een optie ?  ;D

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

mehn

Daar heb ik een veel betere oplossing voor ;D

Helaas geen foto bij de hand.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Taranis

Citaat van: Sbv op 06-03-2012 14:03:09

Nee, want dan zit ie weer in de weg als de bumper eraf moet voor de parkeersensoren :P

Sbv

Citaat van: Taranis op 06-03-2012 14:53:50
Citaat van: Sbv op 06-03-2012 14:03:09

Nee, want dan zit ie weer in de weg als de bumper eraf moet voor de parkeersensoren :P
dan zetten we de slijptol er op dat moment gewoon op  :evil:

Ewout Schalkwijk

Gelukkig heeft Sander altijd een praktische oplossing voor handen. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

mehn

Uit de folder van de nieuwe V40:

Opgemerkt door maruska ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

maruska

Ik vind het niet de mooiste Taranis, maar wellicht dat Ronald ons kan verhelderen hierover ;D
T-5R

Taranis

Het was Sbv ook al opgevallen v/d week ja. Beeeeeeeetje jammer vind ik 't wel, straks denkt iedereen dat m'n nickname daar vandaan komt :eusa_doh:

Vulk

Misschien kan je Volvo een proces aan doen? Eerst al die problemen met de XC, dan dat roest, nu wordt uw Nickname gestolen, ...

maruska

wel leuk dat je nickname daar vandaan komt !
T-5R

Taranis

Citaat van: Vulk op 17-03-2012 07:53:00
Misschien kan je Volvo een proces aan doen? Eerst al die problemen met de XC, dan dat roest, nu wordt uw Nickname gestolen, ...

Gelukkig wonen we niet in de US of A, daar behoort dit vast tot de mogelijkheden :eusa_doh:

Citaat van: maruska op 17-03-2012 07:57:45
wel leuk dat je nickname daar vandaan komt !

Bitch! ;D

On-topic: na een erg leuke week met bezoeken aan viking_in_shorts en Ewout staat de XC weer veilig op de oprit. Helaas heeft het ding besloten wraak te nemen dat ie niet mee mocht naar Noorwegen. Toen ik vanmiddag na het tanken invoegde op de autobahn, zat ik met het gaspedaal op de bodem maar kwam de motor niet boven de 2300-2400 toeren uit, max 105-110 km/h. Op een gegeven moment was ik het zat, de automaat in N gezet en de motor een paar keer flink op toeren gejaagd (dit had een kleine zonsverduistering tot gevolg). Daarna verder gereden en nog eens geprobeerd en toen liep de motor wel zoals het hoort. Ik had het toen zo gehad met dat schijthok dat ik vervolgens plankgas vanaf 30 km voor Osnabrück tot aan de grens gestoven ben (~100 km) en de motor liep perfect :eusa_think:

Op de A27 was het opnieuw raak, eerst een klein hikje en vervolgens wilde ie niet meer. Op de kickdown gaan staan, een vette rookwolk en toen ging ie wel weer. Vanavond had ik het hier in de buurt nog een keer. Optrekken tot 2300-2400 toeren en dan wil ie niet verder. Op de kickdown gaan staan zodat ie met 3500 toeren verder sleurt en dan doet ie 't wel ::)

Overigens kwam ie donderdag en vanmorgen weer met wazige anti-skid service meldingen op de proppen, maar die hebben er niets mee te maken, dat is denk ik de contactrol. Ik ben momenteel niet in de gelegenheid om de auto uit te lezen, maar heeft 1 van de meelezende D5-experts een idee waar ik dit in moet zoeken?
Pa heeft ongeveer hetzelfde gehad met Shrek, maar daar was een sensor van de roetkat stuk. Aangezien ik een retro-fit filter heb en geen geregelde kat, kan het dat niet zijn. Kan een verstopt roetfilter voor deze klachten zorgen? Of een defecte luchtmassameter?
Laatst zag ik op marktplaats een XC70 D5 AWD uit 2003 staan met maar liefst 528.000 km op de teller (het moet dus haalbaar zijn), daar wilde de motor niet meer boven de 2800 toeren komen omdat (volgens de advertentie) de turbo stuk was. Lijkt me sterk, maar kan het een sensor van de turbo zijn? Ik vind het zo vreemd dat ie in z'n vrij namelijk wel op toeren komt.

Binnenkort uitlezen als de nieuwe dice binnen is, hopelijk is er een foutcode opgeslagen ondanks dat ik geen melding op het display heb gekregen.
Eerst dacht ik vanmiddag aan slechte brandstof of een tank die vacuüm getrokken was, maar dan had ie vervolgens niet 215 op de teller gezet. Een slechte injector had ik ook bedacht, maar hij start keurig netjes en loopt ook netjes (al ben ik nog steeds een beetje jaloers hoe netjes de D5 van Ewout loopt ;D ).

Ik snap het niet :eusa_think: Gelukkig kwam vanmiddag de bezemwagen in de vorm van Sbv en irikro achteraan (waarvoor dank) voor het geval ik stop zou vallen, maar die luxe heb ik niet elke dag ;D

elianmars

Citaat van: Taranis op 17-03-2012 21:51:11
Ik had het toen zo gehad met dat schijthok

Ik ben benieuwd hoe lang je het nog volhoudt  ;D