De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 01-04-2012 21:25:54
Als de verlichting het soms wel doet en soms niet, dat kan ik me niet voorstellen dat dat software is. Als je hem er nou voor donderdag uit hebt, kan ik hem thuis nog testen. Kan je die versterker ook op de HU-650 aansluiten?

Ewøut
Ja kan, heb ik ook gehad

Ewout Schalkwijk

Ik hoop dat ze donderdag wat moois voor me hebben bij VolvoTech. Ik heb ze vanmiddag gemaild.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 01-04-2012 21:25:54
Als de verlichting het soms wel doet en soms niet, dat kan ik me niet voorstellen dat dat software is. Als je hem er nou voor donderdag uit hebt, kan ik hem thuis nog testen. Kan je die versterker ook op de HU-650 aansluiten?

Ewøut

Ik heb 'm er voor donderdag niet uit, sorry ;)

Citaat van: Emiel op 01-04-2012 21:26:45
Volgens mij hoeft dat niet meer bij de nieuwere radio's, die kan je gewoon overschrijven met de in dit geval HU850 applicatie, zijn er destijds eens mee bezig geweest. Met een beetje mazzel staat dat zelfs in Vida (even zoeken bij vervangen radio).

Ik zal binnenkort eens zoeken of ik dat in Vida kan vinden idd, want dan is dat wel interessant om nog even te proberen :)

Taranis

Ik heb het herladen van de AUM gevonden in Vida, helaas is dat software die je moet bestellen dus kan ik niet zelf.

Zal morgen even naar de dealer bellen wat dat moet kosten en of dat het probleem op zou kunnen lossen (geen garantie, dat weet ik).

elianmars

Citaat van: Taranis op 01-04-2012 21:08:20
Elianmars gaat nu vast lachen, maar na mijn kruistocht voor de koplampsproeiers afgelopen week heeft de XC besloten het tegendeel te bewijzen. Alleen nog een piepend/krijsend geluid en een klein pisstraaltje, maar meer niet. Ik vermoed dat het pompje de geest heeft gegeven, of eventueel een regelklepje vast zit (zit dat in het traject?). Binnenkort de voorbumper er maar weer eens afhalen om te kijken wat er nu weer stuk is.

Ik zeg niks  :eusa_angel:  ;D

Zal het pompje wel zijn dat vast gaat lopen. Dat van mij was helemaal verroest van binnen:

Ik heb het gangbaar kunnen maken, door het open te zagen en schoon te maken. Nu hoeft-ie het niet meer te doen, dus heb het stekkertje los getrokken.

Taranis

Hm, dat geeft moed. Maar eens opvragen wat een nieuw pompje kost dan. Tnx voor de tip in elk geval :)

Trouwens, losgetrokken.... ik zie vast iets over het hoofd, maar ik dacht dat 't een APK-punt was?

Chris

Die radio zou ik dus inderdaad ook niet trekken. Onwijs vervelend... het moet gewoon werken.

Succes dan maar weer komend weekend ;).

elianmars

Citaat van: Taranis op 02-04-2012 07:53:50
Trouwens, losgetrokken.... ik zie vast iets over het hoofd, maar ik dacht dat 't een APK-punt was?

Dat is voor auto's vanaf 1 januari 2006. Hoeft bij mijn wagen dus niet. Ik heb er ook verder geen opmerking over gehoord bij de afgelopen apk.

Sbv

Citaat van: Taranis op 02-04-2012 07:53:50
Hm, dat geeft moed. Maar eens opvragen wat een nieuw pompje kost dan. Tnx voor de tip in elk geval :)

Bij mij was het wel een APK punt kreeg ik te horen. Ik heb niet in de regels gekeken of het echt zo was. Vorige V70 was van 10-2005

Taranis

Nou ja APK-punt of niet, het moet gewoon werken. Binnenkort maar repareren dus.

Vanmorgen de dealer aan de lijn gehad. Er moet een witte sticker op de radio zitten met een onderdeelnummer. Aan de hand van dat onderdeelnummer is te controleren of die radio bij het chassisnummer van de auto past, of dat de radio te nieuw is voor het chassisnummer. In dat laatste geval krijg je de verlichting ook met software niet werkend.

Een software update kost 4 tientjes. Binnenkort dus even het nummer bekijken (zooooo irritant dat al dat gereedschap bij ouders ligt en niet gewoon bij mij thuis), dat doorgeven en dan weten we snel genoeg of het kan gaan werken of niet :)

Sbv

Pompje is van Bosch, bumper eraf, dan trek je pompje er zo uit en weet je weer.

Radio blijft vreemd daar het in mijn V70 echt een hele tijd allemaal perfect gewerkt heeft.

Tijd voor een eigen gereedschap setje dan maar met Torx 25 erin etc.

Taranis

Ok, dan is het een kwestie van even het Bosch nummer overnemen en googlen om te zien wat goedkoper is: Bosch of Volvo (mits het het pompje is en er niet gewoon ergens een verstopping in het traject zit).

Eigen gereedschap staat wel op 't verlanglijstje, maar eerst de schuur isoleren. Anders roest het meteen weg en dat vind ik zonde.

Jouw V70 was ook een jaartje jonger dan mijn roestige buffel :P

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 03-04-2012 12:23:15
mijn roestige buffel

Blog titel aanpassing? ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Nee, dan moet ik copyright afdragen aan arjenT5R ;) (hij is een paar maanden terug begonnen de auto zo te noemen)

Snellebaksteen

Roestmeeuw?
Krokantemeeuw?
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.