De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

maruska

Citaat van: Sbv op 07-05-2012 09:01:33
..Maar mevrouw kniptang is er dan bij en die heeft wel veel geduld dus dat scheelt weer.
.
LOL !

@Ronald : Mooi bezig geweest ! Ik heb zeker wat gemist in die week weg...
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Taranis

Voor stoelschuim is het bij een MY06 gelukkig erg makkelijk om te vervangen. rugleuning is een ander verhaal. Maar mevrouw kniptang is er dan bij en die heeft wel veel geduld dus dat scheelt weer.

Ik weet dat bijvoorbeeld Chris een andere mening toegedaan is, maar ik zou zelf de rugleuning ook mee vervangen ondanks dat 't een priegelwerkje is en een duur stuk schuim. Ik zit nu veel prettiger en heb geen last meer van m'n onderrug na een paar uur rijden, dat had ik daarvoor wel. Aangezien jouw kilometerstand in de buurt komt van de mijne, zal jouw rugleuning ook niet al te fris meer zijn denk ik.
Let wel op dat je je stoelverwarmingsmatjes ook moet vervangen als je het schuim vervangt, dus stiekem komen er nog best wat kosten bij.

@Ronald, hopelijk fixen ze eea netjes zonder gezeur en ben je van dat stuk ellende af. De S40 is even behelpen, maar goed beter zo dan de hele week op de fiets

Ach, dan waardeer ik de XC70 vrijdag weer een stuk meer :D
Viel me vanmorgen wel op dat de motor veel rustiger lijkt te lopen na de koude start. Als de XC terug is, het laatste stukje vacuümsysteem nog even inspecteren en dan geloof ik 't wel :)

Citaat van: JvW op 07-05-2012 09:03:24
Haha, die ken ik, heb ik ook weleens meegehad. Ik dacht dat die het intussen al wel begeven zou hebben... Of ga jij daar nu voor zorgen?  :evil:

Nee ik wil 'm wel heel houden, anders krijgen we daar weer gezeur over :) Maar het verbaast me dat ie 't nog doet ja, heb dat ding anderhalf jaar terug ook al eens geleend en toen liep de motor zo beroerd dat ik dacht dat ie er binnenkort mee op zou houden :)

@ maruska: dat doe je jezelf aan ;D

Snellebaksteen

Een snelle 1.8 S40?? Bestaat dat?
Ik heb ook zo'n ding en die komt na iedere keer vol gas nu eindelijk een beetje los maar snel zal hij nooit worden...

Die motorsteunen zal ik ook maar eens gaan aanpakken. Ik hoor zo langzamerhand steeds meer motorgeluid het interieur in komen. En buiten is de wagen erg netjes stil.

Mooi verslag! Lekker gewerkt weer.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

Citaat van: Snellebaksteen op 07-05-2012 10:18:03
Een snelle 1.8 S40?? Bestaat dat?
Ik heb ook zo'n ding en die komt na iedere keer vol gas nu eindelijk een beetje los maar snel zal hij nooit worden...

;D
Ja blijkbaar bestaat het. Wel een paar keer in V40's 1.8 gereden maar die waren inderdaad ook traag. Dit gaat wel eigenlijk :eusa_think:

Citaat van: Snellebaksteen op 07-05-2012 10:18:03
Die motorsteunen zal ik ook maar eens gaan aanpakken. Ik hoor zo langzamerhand steeds meer motorgeluid het interieur in komen. En buiten is de wagen erg netjes stil.

Mooi verslag! Lekker gewerkt weer.

Tnx :)
Je kunt met Vida testen of je steunen versleten/lek zijn of niet. Dan weet je 't zeker. Als je hulp nodig hebt dan geef je maar een gil.

Als je gaat vervangen, vervang dan magneetklepje en slangetje ook meteen mee. Het slangetje bespaart je een hoop gepruts met die kunststof aansluitingen die na een jaar of 7 best wel verhard zijn en alleen het magneetklepje maakte bij mij al een flink verschil qua motorprestaties.

hanss850

Bij mij waren de steunen nog goed, anders waren deze afgelopen weekend ook direct vervangen.

Kunnen we hier op dit vriendelijke forum niet een persoonlijk XC klussen blogje starten?
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

Sbv

Citaat van: hanss850 op 07-05-2012 10:29:42
Bij mij waren de steunen nog goed, anders waren deze afgelopen weekend ook direct vervangen.

Kunnen we hier op dit vriendelijke forum niet een persoonlijk XC klussen blogje starten?
Da mag nie schijnt, maar denk dat er wel een leuk topic uit voort zou kunnen komen
Hoe is het met jouw achterdeuren aan de bovenzijde achter het rubber ? Zitten er knaagmonstertjes ?

hanss850

Citaat van: Sbv op 07-05-2012 10:33:34
Citaat van: hanss850 op 07-05-2012 10:29:42

Da mag nie schijnt, maar denk dat er wel een leuk topic uit voort zou kunnen komen
Hoe is het met jouw achterdeuren aan de bovenzijde achter het rubber ? Zitten er knaagmonstertjes ?

Zaterdag na het lezen van deze blog gecontroleerd maar gelukkig niks kunnen vinden van roest oid. Dat vond ik toen wel weer fijn
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

)()()sT

Ideaal voor flitsers! :D

Sbv

Ook goed voor cabrio rijders die net achter je zitten hoor.
Was erg leuk om te doen zo

Ewout Schalkwijk

Citaat van: hanss850 op 07-05-2012 10:37:23
Zaterdag na het lezen van deze blog gecontroleerd maar gelukkig niks kunnen vinden van roest oid. Dat vond ik toen wel weer fijn

Ik dacht ook dat ik het niet had. Maar toen Ronald de deurrubbers eraf trok, was het meteen mis. Tot vandaag weet ik niet of Ronald daar direct iets mee te maken had. :P

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

@ Taranis & @Sbv: Vonden jullie dan dat mijn rugleuning ook 'doorgezeten' was. Na mijn laatste ritje in de Crossmeeuw had ik wel door dat mijn zitting 'iets minder' was geworden. Nou weeg ik ook minstens twee keer zoveel als Taranis. :-[

Nee, motor steunen zijn nog prima, maar ik maak me ander zorgen dat jullie je gaan vervelen bij mij. :angel:

Ewøut

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-05-2012 15:15:13
@ Taranis & @Sbv: Vonden jullie dan dat mijn rugleuning ook 'doorgezeten' was. Na mijn laatste ritje in de Crossmeeuw had ik wel door dat mijn zitting 'iets minder' was geworden. Nou weeg ik ook minstens twee keer zoveel als Taranis. :-[

Nee, motor steunen zijn nog prima, maar ik maak me ander zorgen dat jullie je gaan vervelen bij mij. :angel:

Ewøut

Doorgezakt.
Als alternatief kan je ook de zitting van de passagiersstoel overzetten, dat heb ik gedaan. Rugleuning gaat niet lukken om deze over te zetten.

Alles vervangen hebben we bij Ronald zijn auto gedaan en was redelijk prijzig. iets van 350 euro ofzo(uit mijn hoofd)

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-05-2012 15:15:13

Ewøut

;D
Ach, dan laat je Marije weer eens wat aanrijden, hebben we weer wat te doen :P

Voor wat betreft je rugleuning: ik vond dat er niet veel zijdelingse steun over was, maar 't kan ook dat dat jou niet boeit omdat je door je iets bredere postuur sowieso de hele stoel wel vult :)
Ik glij nu een stuk minder door de stoel dan met de oude rugleuning en heb een betere ondersteuning in onderrug. Het was inderdaad iets van 350-400 euro, 2 vullingen, 2 matjes en berg tie-wraps.
Omzetten naar de passagierskant vond ik zelf geen optie, iedere keer dat ik dan in m'n eigen auto mee rij, ga ik me er alsnog aan ergeren ;D

Overigens geloof ik niet dat je de 158 kg aantikt hoor..... toch? :eusa_shifty:

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-05-2012 15:12:00
Ik dacht ook dat ik het niet had. Maar toen Ronald de deurrubbers eraf trok, was het meteen mis. Tot vandaag weet ik niet of Ronald daar direct iets mee te maken had. :P

:-*

Volgende keer spuit ik Viscotene over je haakse overbrenging en laat je dan een paar dagen later zien dat je HO zogenaamd lek is :evil:

knoopie

prachtig leesvoer jongens hilarisch!

:D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 07-05-2012 15:37:49
Ach, dan laat je Marije weer eens wat aanrijden, hebben we weer wat te doen :P

Ik zal haar de groeten van je doen... ;D

Voor wat betreft je rugleuning: ik vond dat er niet veel zijdelingse steun over was, maar 't kan ook dat dat jou niet boeit omdat je door je iets bredere postuur sowieso de hele stoel wel vult :)
Ik glij nu een stuk minder door de stoel dan met de oude rugleuning en heb een betere ondersteuning in onderrug. Het was inderdaad iets van 350-400 euro, 2 vullingen, 2 matjes en berg tie-wraps.
Omzetten naar de passagierskant vond ik zelf geen optie, iedere keer dat ik dan in m'n eigen auto mee rij, ga ik me er alsnog aan ergeren ;D

Da's best een boel geld. Maar de passagiers stoel is volgens mij nog prima. Dus zou ik klaar zijn met een zitting in mijn stoel. Als ik al een keer op m'n eigen passagiersstoel zit ben ik vaak al een beetje aangeschoten oid, anders rij ik zelf. Marije vind dat wel prima geloof ik.

Overigens zijn m'n achterschokbrekers nog steeds droog nadat ik ze in maart gereinigd had, dus wie weet hou ik nog wat geld over... Die plastic houder naast de stoel is gescheurd, die wil ik dan wel graag in een keer mee vervangen.

Overigens geloof ik niet dat je de 158 kg aantikt hoor..... toch? :eusa_shifty:

Ehhh, nee. Dan heb ik nog zo'n ruime 40 kg te gaan. :angel:

Volgende keer spuit ik Viscotene over je haakse overbrenging en laat je dan een paar dagen later zien dat je HO zogenaamd lek is :evil:

Lekker jong... :eusa_whistle:

Ewøut